Onderdelen en accessoires motor Ducati Diavel 1260 S
De Ducati Diavel 1260 S is een benchmark in de wereld van krachtige roadsters. Dit model, geassembleerd in Ducati's fabriek in Bologna, is de belichaming van Italiaanse durf en innovatie
Accessoires en onderdelen voor Ducati Diavel 1260 S
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Diavel 1260 S volgens het jaar.
Onder zijn spierballenuiterlijk verbergt de Ducati een geavanceerde motor en geavanceerde uitrusting. Zijn chassis is gebaseerd op een stalen buizenframe, wat zorgt voor stijfheid en stabiliteit. Aan de voorkant vervangt de volledig verstelbare 48 mm Öhlins omgekeerde vork de vorige Marzocchi en biedt een nauwkeurig weggevoel, terwijl de Öhlins monoshock achter, die ook verstelbaar is, zorgt voor comfort en ondersteuning, zelfs tijdens dynamisch rijden. De remmen worden verzorgd door Brembo M50-remklauwen, met twee radiaal gemonteerde remschijven van 320 mm voor en een remschijf van 265 mm achter, allemaal ondersteund door ABS in bochten voor maximale veiligheid. De vloeistofgekoelde, 90° L-twin met brandstofinspuiting van 1.262 cc ontwikkelt een vermogen van 162 pk bij 9.500 t/min en een koppel van 13,2 kg bij 7.500 t/min. De 6-versnellingsbak, standaard uitgerust met een Up&Down-schakeling, biedt snelle en soepele schakelmanoeuvres. De secundaire transmissie verloopt via een ketting. De 17-liter brandstoftank biedt een geschatte actieradius van 309 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,5 liter/100 km. De zithoogte van 780 mm maakt de motor toegankelijk, ondanks een drooggewicht van 221 kg (247 kg volgeladen). Het model is uitgerust met een compleet elektronisch arsenaal: cruisecontrol, 3 rijmodi, 4 weergavemodi, 3 vermogensmodi, tractiecontrole, anti-wheeling, keyless start, starthulp, Bosch 6-assige traagheidsmeeteenheid, 3,5-inch TFT-kleurenscherm, automatische richtingaanwijzers en een multimediasysteem aan boord. Deze technische kenmerken maken de weg vrij voor het dagelijkse gebruik en de meningen van motorrijders, die direct daarna te vinden zijn.
In het dagelijks gebruik heeft de Ducati Diavel 1260 S een gespierd silhouet en een sterk karakter. Motorrijders waarderen de kracht van de motor, het reactievermogen van de versnellingspook en de kwaliteit van de Öhlins-vering, die opmerkelijk comfort biedt met behoud van een nauwkeurig rijgedrag. De Brembo M50-remmen wekken vertrouwen, zelfs bij hard remmen, en de boordelektronica maakt het gemakkelijk om ermee overweg te kunnen, of het nu in de stad is of op de open weg. Van cruisen op de snelweg tot dynamisch rijden op smalle wegen, de motor biedt een uitstekende stabiliteit zonder aan wendbaarheid in te boeten. De verschillende rijmodi en connectiviteit van het multimediasysteem worden regelmatig geprezen om hun praktische en moderne karakter. Gebruikers roemen ook de goede ondersteuning door het zadel, dat zelfs na meerdere uren onderweg comfortabel is, en de semi-ontspannen rijpositie, die vermoeidheid vermindert. Feedback van gebruikers benadrukt het plezier van het rijden, het gevoel van veiligheid en de aandacht die dit model trekt bij elke stop. Velen noemen de blikken van voorbijgangers, de vragen en de foto's, het bewijs dat de Diavel S 1260 nooit onopgemerkt blijft. Hij trekt motorliefhebbers en nieuwsgierigen aan dankzij zijn unieke styling, een kruising tussen een power cruiser en een sportieve roadster. De Black & Steel en Ducati Red versies worden vooral gewaardeerd om hun strakke lijnen en originaliteit. Sommige motorrijders wijzen ook op de kwaliteit van de afwerking, met edele materialen en een nauwkeurige montage, die het gevoel versterkt op een uitzonderlijke machine te rijden. Als zwakke punten worden vaak de hoge prijs en het ontbreken van lichtgewicht velgen genoemd, die de wendbaarheid nog verder hadden kunnen verbeteren. Het aanzienlijke gewicht is voelbaar bij het manoeuvreren vanuit stilstand, maar verdwijnt zodra de weg zich opent. Het onderhoud vereist een budget dat past bij de categorie, maar de kwaliteit van de uitrusting en de geboden veiligheid worden regelmatig benadrukt. Veel eigenaren vinden dat de prijs gerechtvaardigd wordt door het prestatieniveau, de topuitrusting en het plezier achter het stuur. Dit model is een gepassioneerde keuze, die technologie, design en sensatie combineert.
Voor wie van cijfers houdt, vind je hieronder alle technische details.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 1.262 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, vloeistofgekoeld, elektronische brandstofinspuiting, Testastretta DVT 11° desmodromische kleptiming, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 162 pk (119 kW) bij 9.500 tpm, 129 Nm (13,2 mkg) bij 7.500 tpm
- Gewicht (leeg & vol) : Droog gewicht 221 kg, volgeladen gewicht 247 kg
- Zithoogte: 780 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,50 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 309 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Topsnelheid: ongeveer 250 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, standaard schakeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 265 mm, remklauw met 2 zuigers; ABS in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 15.000 km of 12 maanden onderhouden; klepspeling elke 30.000 km gecontroleerd; ketting elke 800 tot 1.000 km onderhouden, afhankelijk van gebruik; redelijke gebruikskosten voor een premium motorfiets, vooral voor weg- of GT-gebruik.