Onderdelen en accessoires motor Ducati Hypermotard 659 Mono RVE
De Ducati Hypermotard 659 Mono RVE zet een nieuwe standaard in de wereld van supermotards en combineert het sportieve DNA van het Italiaanse merk met een radicale maar toegankelijke benadering
Accessoires en onderdelen voor Ducati Hypermotard 659 Mono RVE
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Hypermotard 659 Mono RVE volgens het jaar.
Het hart van de Ducati is een 659cc, ééncilinder, viertakt Superquadro Mono motor afgeleid van de Panigale 1299, die 77,5 pk produceert bij 9.750 tpm en 6,5 kg koppel bij 8.000 tpm. Met desmodromische kleptiming en dubbele balansassen staat dit blok garant voor indrukwekkende toerentallen en optimaal trillingsmanagement. De 62 mm elektronische brandstofinjectie, vloeistofkoeling en het Ride by Wire systeem zorgen voor een directe, nauwkeurige respons op elke draai aan het gaspedaal. Het stalen buizenchassis, dat slechts 7,2 kg weegt, is gekoppeld aan een volledig instelbare 45 mm omgekeerde Marzocchi-voorvork voor en een Sachs monoshock achter, gemonteerd op een 3,9 kg wegende achterbrug van gegoten aluminium. Vijfspaaks lichtmetalen Y-velgen met Pirelli Diablo Rosso IV-banden (120/70 ZR17 voor en 160/60 ZR17 achter) zorgen voor lichtheid en precisie. De remmen worden verzorgd door een 330mm radiale Brembo voorschijf met 4-zuiger remklauw en een 245mm achterschijf, allemaal aangestuurd door Bosch Cornering ABS voor optimale veiligheid. De elektronische uitrusting is state-of-the-art: rijmodi (Sport, Road, Urban, Wet), tractiecontrole, wheeliecontrole, motorremcontrole, Ducati Launch Control, 3,8-inch LCD-scherm, dubbele C LED-lichtsignatuur en Ducati Brake Light. De handgeschakelde 6-versnellingsbak is standaard voorzien van een up/down shifter op de RVE-versie. De zithoogte is 904 mm en de brandstoftank is 12 liter, met een gemiddeld verbruik van 4,8 liter/100 km en een geschatte actieradius van 250 km. De overgang naar dagelijks gebruik en de meningen van motorrijders geven een duidelijker beeld van de ervaring die deze supermotard biedt.
In het dagelijks gebruik maken het speelse karakter en de uitzonderlijke rijeigenschappen van de Ducati Hypermotard 659 Mono RVE hem tot een referentie voor supermotardliefhebbers. Motorrijders waarderen de lichtheid van de machine, de precisie van de voorkant en het reactievermogen van de Superquadro Mono motor, die bij elke acceleratie voor een unieke sensatie zorgt. Deze van wedstrijden afgeleide eencilinder levert rauwe prestaties, komt snel op toeren en heeft een kenmerkend mechanisch geluid dat het gevoel van onderdompeling bij de rijder versterkt. De zithouding, typerend voor een supermotard, met een smal, plat zadel, een breed stuur en ergonomie die is ontworpen voor dynamisch rijden, stimuleert mobiliteit en grip. De RVE-versie, met zijn 'Graffiti' kleurstelling en speciale uitrusting, is een blikvanger en versterkt het gevoel van exclusiviteit. Gebruikers roemen de kwaliteit van de Brembo remmen, de progressiviteit van de volledig instelbare vering en de rijkdom aan elektronica aan boord, van de versnellingspook tot de verschillende rijmodi. Ducati Performance accessoires en een speciale capsulecollectie stellen gebruikers in staat om hun motorfiets naar wens aan te passen, waardoor hun band met het merk en de supermotardwereld wordt versterkt. Sterke punten zijn het motorvermogen, het bedieningsgemak, de elektronische veiligheid en de mogelijkheid om het zadel in hoogte te verstellen. Sommigen zullen echter wijzen op de hoge zithoogte, die een probleem kan zijn voor rijders onder de 1m90, en het ontbreken van een brandstofmeter, die vervangen is door een reserve-indicator. De beperkte actieradius betekent dat je het brandstofverbruik goed in de gaten moet houden, vooral tijdens sportieve ritten waarbij plezier al snel voorrang krijgt op zuinigheid. Het comfort op lange afstanden blijft dat van een supermotard, waarbij sportiviteit de voorkeur krijgt boven uithoudingsvermogen, maar de veelzijdigheid van de motor betekent dat hij zowel in de stad als voor dynamische escapades kan worden gebruikt.
Bekijk de volledige lijst met technische specificaties van dit model voor meer informatie.
- Vereist rijbewijs: A2 (35 kW versie beschikbaar) of A rijbewijs
- Cilinderinhoud: 659 cm³
- Motortype: 4-takt eencilinder, injectie-Ø 62 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 77,5 pk bij 9.750 tpm en 6,5 mkg bij 8.000 tpm (35 kW-versie: 43,5 pk bij 6.250 tpm en 5 mkg bij 5.750 tpm)
- Gewicht (leeg en vol): 151 kg droog, 163 kg volgeladen
- Zithoogte: 904 mm (lage stoel 889 mm, optie verlaagde vering 849 mm)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,8 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 250 km
- Inhoud brandstoftank: 12 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, standaard up/down Shift, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Brembo-voorschijf Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; remschijf Ø 245 mm achter, remklauw met 1 zuiger, ABS bochtenwerk
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 15.000 km of 24 maanden onderhouden, klepspeling elke 30.000 km gecontroleerd, 24 maanden garantie met onbeperkt aantal kilometers