Onderdelen en accessoires motor Ducati Hypermotard 659 Mono
De Ducati Hypermotard 659 Mono roept direct de brutaliteit en passie van de Italiaanse supermotard op. Aangekondigd als de leukste motorfiets van het merk voor 2024, zet hij de traditie voort van machines met een sterk karakter
Accessoires en onderdelen voor Ducati Hypermotard 659 Mono
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Hypermotard 659 Mono volgens het jaar.
De Ducati vertrouwt op een aangescherpt chassis en geavanceerde uitrusting voor een unieke rijervaring. Het stalen trellisframe, dat slechts 7,2 kg weegt, zorgt voor optimale stijfheid en voorbeeldige rijeigenschappen. De 572 mm lange achterbrug van gegoten aluminium draagt bij aan de stabiliteit en precieze besturing. Aan de voorkant biedt de volledig verstelbare 45 mm Marzocchi upside-down voorvork 215 mm veerweg, terwijl aan de achterkant de progressieve Sachs schokdemper, die ook verstelbaar is, zorgt voor comfort en tractie voor alle rijstijlen. De 659cc Superquadro Mono motor, afgeleid van de Panigale 1299 tweecilinder, is een 4-takt ééncilinder motor met desmodromische kleptiming, 62mm brandstofinjectie en vloeistofkoeling. Hij levert 77,5 pk bij 9.750 tpm en 63 Nm bij 8.000 tpm, met een vermogen-gewichtsverhouding van 1,95 kg/pk. Voor houders van een A2-rijbewijs is er een versie met 35 kW (43,5 pk) beschikbaar. De 6-versnellingsbak, met optionele Up/Down-schakeling (standaard op de RVE), en de antidribbelkoppeling zorgen ervoor dat het potentieel van de motor volledig wordt benut. Qua remmen is de motor uitgerust met een 330mm Brembo voorschijf met M4.32 radiale remklauw en een 245mm achterschijf, beide ondersteund door Bosch Cornering ABS met 4 standen, waaronder twee Slide-by-Brake standen voor degenen die graag glijden. Lichtgewicht vijfspaaks Y wielen met Pirelli Diablo Rosso IV banden verminderen het onafgeveerde gewicht en verbeteren het reactievermogen. De boordelektronica omvat Traction Control, Wheelie Control, Engine Brake Control, Power Launch, vier rijmodi en een reeks aanpasbare Engine Modes. Het 3,8 inch LCD-instrumentarium maakt het eenvoudig om alle parameters te beheren. Met een drooggewicht van 151 kg (163 kg volgeladen), een gemiddeld brandstofverbruik van 4,8 l/100 km en een geschatte actieradius van 250 km combineert deze supermotard prestaties, veiligheid en veelzijdigheid. Laten we eens kijken [comment] hoe dit model het in het dagelijks leven doet en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik wordt de Ducati Hypermotard 659 Mono ervaren als een speelse, wendbare en absoluut leuke supermotard. Feedback van motorrijders benadrukt de explosieve motor, het lichte chassis en de uitstekende rijeigenschappen die het leuk maken om zowel op de weg als op het circuit te rijden. De typische supermotard rijpositie, met een hoog zadel en breed stuur, bevordert de bewegingsvrijheid en controle, zelfs tijdens snelle bochtenwisselingen. De volledig instelbare vering wordt geprezen om zijn vermogen om zich aan te passen aan alle rijomstandigheden, van dagelijks gebruik tot het circuit. Het compacte ontwerp, de LED-verlichting en de specifieke graphics van de RVE-versie worden regelmatig genoemd als belangrijke pluspunten, net als de kwaliteit van de elektronische apparatuur, die minder ervaren rijders geruststelt. Het krachtige remsysteem vooraan, de nauwkeurige besturing en de responsieve motor worden ook unaniem erkend als sterke punten. De RVE versie, met zijn standaard versnellingspook, is vooral aantrekkelijk voor sportieve rijders. Er zijn een paar zwakke punten, met name de zithoogte van 904 mm, die een probleem kan vormen voor rijders onder de 1 meter 80, en het ontbreken van een brandstofmeter, die is vervangen door een reserve-indicator. De brandstoftank van 12 liter betekent dat je vaker moet stoppen tijdens lange ritten, maar het brandstofverbruik blijft redelijk. Praktische zaken zijn bewust tot een minimum beperkt ten gunste van rijplezier en sportiviteit. Het vermogen wordt voldoende geacht voor de weg en dankzij de gelimiteerde versie kunnen houders van een A2-rijbewijs genieten van dit model. De Hypermotard 659 Mono is een benchmark in zijn segment, niet alleen voor zijn rijplezier maar ook voor zijn topuitrusting en sterke Ducati DNA.
Voor degenen die verder willen gaan, biedt het gedetailleerde technische informatieblad de mogelijkheid om alle specifieke kenmerken van het model te ontdekken.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (35 kW versie beschikbaar)
- Cilinderinhoud: 659 cm³
- Motortype: Eencilinder, 4-takt, injectie-Ø 62 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 77,5 pk bij 9.750 tpm, 63 Nm bij 8.000 tpm; 35 kW-versie: 43,5 pk bij 6.250 tpm, 50 Nm bij 5.750 tpm; tot 84,5 pk met Termignoni-demper (circuit)
- Gewicht (leeg en vol): 151 kg droog, 163 kg vol
- Zithoogte: 904 mm (optioneel lage zithoogte van 889 mm of 849 mm met verlaagde vering)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,8 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 250 km
- Inhoud brandstoftank: 12 liter
- Topsnelheid: meer dan 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, optionele versnellingsbak (standaard op RVE), ketting, anti-dribbelkoppeling
- Remmen: Voor: 330 mm Brembo-schijf, M4.32 radiale remklauw; achter: 245 mm schijf, ABS Bochtenwerk 4 niveaus, inclusief Slide-by-Brake
- Onderhoud en gebruikskosten:CO2-uitstoot: 112 g/km, routineonderhoud vergelijkbaar met sportieve eencilindermodellen, olieverversing elke 15.000 km of 24 maanden, klepspelingcontrole elke 30.000 km