Onderdelen en accessoires motor Ducati Monster 937
De Ducati Monster 937 vertegenwoordigt een grote transformatie in de wereld van de Italiaanse roadsters. Vanaf 2021 zal dit model de 821 vervangen en zich vestigen als een belangrijke evolutie in het gamma, kapitaliserend op het Monster icoon terwijl het zijn publiek verbreedt
Accessoires en onderdelen voor Ducati Monster 937
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Monster 937 volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een aluminium monocoque chassis, met een drooggewicht van 166 kg en 188 kg in rijklare toestand, waardoor het een van de lichtste roadsters in zijn categorie is. Aan de voorkant is de Monster 937 uitgerust met een 43mm-diameter tele-hydraulische omgekeerde voorvork met 130mm veerweg, terwijl de remmen worden verzorgd door dubbele Brembo radiaal gemonteerde schijven van 320mm met 4-zuiger remklauwen. Achteraan wordt het pakket gecompleteerd door een 245 mm schijf met 2-zuiger remklauw. De 17-inch wielen zijn voorzien van sportieve banden (120/70-17 voor, 180/55-17 achter), met een aanbevolen bandenspanning van 2,3 bar voor en 2,5 bar achter. De 90° L-twin, 4-takt, 53 mm brandstofinjectie, vloeistofgekoelde, 2-takt, desmodromische motor met 4 kleppen per cilinder ontwikkelt 111 pk bij 9.250 t/min en een koppel van 9,5 kg bij 6.500 t/min. De transmissie verloopt via een handgeschakelde zesversnellingsbak met standaard Up&Down-schakeling en een secundaire kettingaandrijving. Een vermogen-gewichtsverhouding van 1,5 kg/pk en een koppel-gewichtsverhouding van 17,47 kg/mkg getuigen van de levendigheid van de machine. Tot de standaarduitrusting behoren ABS, een 4,3-inch TFT-scherm, drie rijmodi (Sport, Urban, Touring), tractiecontrole, antiwielen, Up&Down-schakeling, stop-startassistent, full-LED-koplampen met dagrijlichtsignatuur, knipperlichten, optionele handvatverwarming, Termignoni-demper, carbon onderdelen, customisation-kits, een laag zadel (800 mm) en een veringset om de motor te verlagen naar 775 mm. Het gemiddelde brandstofverbruik is 5,2 liter/100 km, met een geschatte actieradius van 269 km dankzij een brandstoftank van 14 liter. Dit is een model met A2-rijbewijs (47,5 pk/35 kW), met eenCO2-uitstoot van 120 g/km. Voor wie zijn machine wil optimaliseren of aanpassen, is er een uitgebreid assortiment accessoires en motoronderdelen beschikbaar. Deze technische veelzijdigheid is de ideale voorbereiding om de ervaring van het rijden met dit model en de meningen van motorrijders onder de knie te krijgen.
De feedback van motorrijders over de Monster 937 benadrukt zijn levendigheid, gebruiksgemak en het plezier om er dagelijks mee te rijden. Velen prijzen het aanzienlijke gewichtsverlies, dat zich vertaalt in voorbeeldige rijeigenschappen en een meer rechte, comfortabele rijpositie. De hogere zithoogte en het dichtere stuur bieden meer controle, zelfs voor kleinere rijders. Elektronische hulpmiddelen, de standaard versnellingspook en het reactievermogen van de motor worden regelmatig genoemd als grote voordelen voor een moderne, veilige rijervaring, of het nu in de stad is, tijdens toertochten of voor meer sportief gebruik. Sommige rijders betreurden echter het verdwijnen van het trellis frame, een symbool van Monster's ziel, en vonden dat de meer internationale styling soms te geïnspireerd was op Japanse producten. Over het uiterlijk zijn de meningen verdeeld: voor sommigen is het een noodzakelijke evolutie, voor Autres is het een verlies van Italiaanse originaliteit. Er is ook discussie over de prijs-kwaliteitverhouding: sommigen vinden de prijs hoog in vergelijking met de concurrentie, ook al worden de kwaliteit van de uitrusting en de technische veelzijdigheid algemeen erkend. Ervaren motorrijders waarderen het koppel dat eerder beschikbaar was, de kwaliteit van de originele uitlaat en de veelzijdigheid van het gebruik, of het nu gaat om rijden in de stad, toeren of dynamischer rijden. Aanpassingsopties, zoals een laag zadel en handvatverwarming, zijn ook populair, waardoor de motor kan worden aangepast aan verschillende rijderprofielen. Ondanks de kritiek van sommige puristen, trekt de Monster 937 een gevarieerde klantenkring aan, van jonge rijbewijshouders tot ervaren motorrijders, verleid door zijn moderniteit, veiligheid en gebruiksgemak.
Om meer te weten te komen, bekijk het gedetailleerde specificatieblad voor de keuze en het onderhoud van je motorfiets.
- Vereist rijbewijs: A2-rijbewijs (47,5 pk / 35 kW) of A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 937 cm3
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 53 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 111 pk bij 9.250 tpm, 9,5 mkg bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 166 kg droog, 188 kg leeggewicht
- Zithoogte: 820 mm (lage zithoogte optie 800 mm, veerset op 775 mm)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,2 L/100 km
- Geschatte actieradius: 269 km
- Inhoud brandstoftank: 14 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 220 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, standaard schakeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: 2 x 320 mm Brembo-schijven, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; achter: 1 x 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten:CO2-uitstoot 120 g/km, modern Ducati routine-onderhoud, breed scala aan accessoires en onderdelen opties