Onderdelen en accessoires motor Ducati Monster 937 SP
De Ducati Monster 937 SP markeert een nieuwe fase in de geschiedenis van de Italiaanse roadster. Hij haalt zijn inspiratie rechtstreeks uit de MotoGP-racerij en voegt voor het eerst de prestigieuze SP-aanduiding toe aan de Monster-serie
Accessoires en onderdelen voor Ducati Monster 937 SP
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Monster 937 SP volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een aluminium monocoque chassis, dat zowel lichtheid als stijfheid biedt. De 14-liter brandstoftank past perfect bij de lijnen van de roadster, terwijl de zithoogte van 840 mm geschikt is voor een breed scala aan rijders. Het drooggewicht is 166 kg, met een volgeladen gewicht van 186 kg. Aan de voorkant biedt de volledig verstelbare 43mm Öhlins NIX 30 omgekeerde vork een veerweg van 140mm. Achter heeft de Öhlins-monoschokdemper een veerweg van 150 mm, wat zorgt voor comfort en stabiliteit, zelfs tijdens sportief rijden. Voor wordt geremd door twee radiale Brembo-schijven van 320 mm met remklauwen met 4 zuigers en achter door een schijf van 245 mm met remklauw met 2 zuigers. De wielen zijn voorzien van Pirelli Diablo Rosso IV-banden (120/70-17 voor, 180/55-17 achter) voor optimale grip. Wat de motor betreft: de 937 cc 90° L-twin, 4-takt, Ø 53 mm brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 2-takt, desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder, levert 111 pk bij 9.250 t/min en 9,5 kg koppel bij 6.500 t/min. De transmissie verloopt standaard via een handgeschakelde 6-versnellingsbak met shifter en een secundaire kettingaandrijving. Tot de standaarduitrusting behoren ABS, een TFT-kleurenscherm van 4,3 inch, drie rijmodi (Sport, Weg, Nat), tractiecontrole, wielbesturing, launch control, ABS in bochten, Up&Down Shift, lithium-ionaccu, USB-aansluiting, Vent en bekleding voor passagiersstoel. Bluetooth-connectiviteit is optioneel verkrijgbaar. Dit model is toegankelijk voor houders van een A2-rijbewijs dankzij een versie die beperkt is tot 47,5 pk / 35 kW. Elke 15.000 km zijn er revisies gepland en elke 30.000 km klepspelingcorrecties. Laten we eens kijken hoe deze roadster dagelijks presteert en wat motorrijders ervan vinden.
Op dagelijkse basis maakt de Ducati Monster 937 SP indruk met zijn rijgedrag en reactiesnelheid, kwaliteiten die regelmatig worden benadrukt door motorrijders. Velen beschouwen deze versie als de beste in de reeks op het gebied van rijeigenschappen, dankzij de effectiviteit van de Brembo Stylema remmen, de precisie van de Öhlins vering en het reactievermogen van de Testastretta motor. Met de rijmodi Sport, Road en Wet kan de motorfiets aan elke situatie worden aangepast, of het nu gaat om een dynamische rit, een stedentrip of moeilijke weersomstandigheden. Het 4,3-inch TFT-kleurenscherm maakt het eenvoudig om instellingen en elektronische hulpmiddelen te beheren, waardoor de rijervaring intuïtief is. De meest gewaardeerde sterke punten zijn de kwaliteit van de uitrusting, de stabiliteit bij hoge snelheden, de algehele lichtheid en de mogelijkheid om te profiteren van een beperkte versie voor jonge bestuurders. De Pirelli Diablo Rosso IV banden vergroten het vertrouwen op de weg, terwijl de standaard Up&Down versnellingspook zorgt voor een soepelere rit, zowel in de stad als op bochtige wegen. Sommige gebruikers waren ook vol lof over de rijpositie, die ze dynamisch vonden zonder te radicaal te zijn, en het sportzadel, dat een goed compromis biedt tussen comfort en ondersteuning. Er zijn echter een paar zwakke punten: het ontbreken van de traditionele monobars en het trellis frame, kenmerkende elementen van de vorige generatie, kan puristen teleurstellen. De op de MotoGP geïnspireerde styling valt niet bij iedereen in de smaak en het hoge prijskaartje plaatst dit model tussen de premium roadsters. Ondanks deze bedenkingen worden de bouwkwaliteit, de toegenomen sportiviteit en het rijplezier alom geprezen. De Monster 937 SP heeft zichzelf gevestigd als een benchmark voor liefhebbers van sensatie en veelzijdigheid.
Als je nieuwsgierig bent, vind je hier de volledige lijst met technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: A2 (35 kW) of A rijbewijs
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, brandstofinspuiting Ø 53 mm, vloeistofgekoeld, 2-takt, desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 111 pk bij 9.250 tpm, 9,5 mkg bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 166 kg droog, 186 kg volgeladen
- Zithoogte: 840 mm (optionele hoge zitting 850 mm, optionele lage zitting 810 mm)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,2 liter/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 269 km
- Inhoud brandstoftank: 14 liter
- Maximumsnelheid: Meer dan 220 km/u
- Type transmissie: Handgeschakelde 6-versnellingsbak met Up&Down-schakeling, kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo 320 mm schijven, 4 zuiger radiale remklauwen; achter: 245 mm schijf, 2 zuiger remklauw, ABS in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 15.000 km onderhoud, kleppen stellen 30.000 km, 24 maanden garantie, Euro 5-norm, CO2-uitstoot: 120 g/km