Onderdelen en accessoires motor Ducati Monster 937 +
De Ducati Monster 937 + is een benchmark in de wereld van moderne roadsters. Sinds 2021 belichaamt dit model Ducati's wens om het Monster icoon te herzien met een dosis moderniteit, met behoud van het DNA dat hem tot een succes heeft gemaakt sinds de premier generatie
Accessoires en onderdelen voor Ducati Monster 937 +
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Monster 937 + volgens het jaar.
De technische specificaties van de Ducati doen zijn reputatie eer aan. Zijn Testastretta 11°, 937cc, 90° L-twin, 4-takt motor met 4 kleppen per cilinder, desmodromische kleptiming en vloeistofkoeling levert 111pk bij 9.250 tpm en 93Nm koppel bij 6.500 tpm. Deze Euro 5-goedgekeurde motor valt op door zijn flexibiliteit bij lage toerentallen en zijn levendige acceleratie, waardoor hij ideaal is voor afwisselend stadsverkeer en dynamisch cruisen. Elektronische brandstofinjectie, een elliptisch gasklephuis van 53 mm en Ride-by-Wire gasklep zorgen voor een nauwkeurige, progressieve respons. Het chassis is ook niet onbelangrijk: het aluminium voorframe, de 43mm upside-down voorvork en de veervoorspanning instelbare achterschokdemper zorgen voor een voorbeeldig rijgedrag. De lichtmetalen velgen met Pirelli Diablo Rosso III banden bieden optimale grip op alle soorten ondergrond. De remmen worden verzorgd door twee 320 mm remschijven aan de voorzijde met Brembo M4.32 monobloc radiale remklauwen en ABS in bochten, aan de achterzijde aangevuld met een 245 mm remschijf en Brembo 2-zuiger remklauw. De standaarduitrusting is bijzonder uitgebreid: bochten-ABS, Traction Control, Wheelie Control, Launch Control, Ducati Quick Shift, 4,3-inch TFT display, full LED koplampen, dynamische richtingaanwijzers, USB-aansluiting onder het zadel, hoes voor passagierszadel, Vent en voorinstallatie voor verwarmde handgrepen en Ducati Multimedia System. Er zijn verschillende zithoogtes beschikbaar (820 mm standaard, 840 mm als hoge optie, 800 mm als lage optie, 775 mm met veringset en laag zadel), waardoor dit model toegankelijk is voor alle lichaamsafmetingen. Met een tankinhoud van 14 liter, een gemiddeld brandstofverbruik van 5,2 liter/100 km en een geschatte actieradius van 269 km is de Monster + 937 even geschikt voor dagelijkse woon-werkritten als voor lange ritten. Laten we overgaan naar de ervaringen van motorrijders en het gebruik van deze roadster in de praktijk.
Rijdend op de Ducati Monster 937 +, merken motorrijders onmiddellijk het gemak van de besturing en de wendbaarheid, mogelijk gemaakt door de gewichtsvermindering en de 36° bredere stuurhoek. De rijpositie, met een smal zadel en een keuze uit verschillende hoogtes, betekent dat iedereen de ideale configuratie kan vinden, of ze nu een beginner of een ervaren rijder zijn. Feedback benadrukt het rijplezier dat wordt geboden door de Testastretta motor, die wordt beoordeeld als soepel bij lage toerentallen en krachtig genoeg om plezier te hebben op de open weg. De elektronische uitrusting, inclusief ABS in bochten, Traction Control en Launch Control, is geruststellend en stelt de rijder in staat om in alle veiligheid van de motor te genieten, ongeacht de omstandigheden. Rijders waarderen ook de Brembo-remmen, het levendige bochtenwerk en de standaard versnellingspook, die het rijden dynamisch en intuïtief maken. Het ontwerp van de brandstoftank, de LED-lichtsignatuur en de mogelijkheid om te kiezen uit een reeks kleuren worden vaak genoemd als troeven om je persoonlijkheid te laten gelden. De Pirelli Diablo Rosso III banden worden geprezen voor hun grip op nat en droog wegdek. Als een van de zwakke punten noemen sommige motorrijders het comfort op lange ritten, waarbij het zadel na een paar uur stevig wordt, en de beperkte bescherming tegen de wind, geheel in de geest van de roadster. Sommige nostalgische rijders betreurden het verdwijnen van het trellisframe en vonden de styling minder exclusief dan bij de vorige generaties. Ondanks deze bedenkingen is de meerderheid van de gebruikers het eens over de veelzijdigheid, het lage gewicht en het gebruiksgemak van dit monster van Ducati, dat net zo aantrekkelijk is voor dagelijks gebruik als voor sportieve ritten. Dankzij de verschillende versies, waaronder de A2, kan iedereen een configuratie vinden die past bij zijn of haar behoeften.
Als je nieuwsgierig bent, kun je in de volledige lijst met technische specificaties elk detail van dit iconische model bekijken.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (35 kW)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, 4 kleppen per cilinder, desmodromische kleptiming, vloeistofgekoeld, elektronische brandstofinspuiting Ø 53 mm
- Motorvermogen en koppel: 111 pk (82 kW) bij 9.250 tpm; 93 Nm bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 166 kg droog, 179 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 820 mm (optie 840 mm, lage optie 800 mm, veerset + lage zitting 775 mm)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,2 liter/100 km
- Geschatte actieradius: ca. 269 km
- Inhoud brandstoftank: 14 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 220 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld 6 versnellingen met Ducati Quick Shift up/down, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo 320 mm schijven, 4-zuiger radiale remklauwen, ABS in bochten; Achter: 1 x 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw, ABS in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 15.000 km of 24 maanden onderhouden; klepspelingcontrole (Desmo Service) elke 30.000 km; olieverversing elke 12.000-15.000 km; 24 maanden garantie, onbeperkt aantal kilometers