Onderdelen en accessoires motor Ducati Multistrada 1160 V4 Rally
De Ducati Multistrada 1160 V4 Rally is het meest avontuurlijke model in het Multistrada assortiment, ontworpen om de grenzen van het motorrijden te verleggen
Accessoires en onderdelen voor Ducati Multistrada 1160 V4 Rally
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Multistrada 1160 V4 Rally volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een aluminium monocoque frame, gecombineerd met een omgekeerde telehydraulische voorvork met een diameter van 50 mm en een monoshock achter, die beide een veerweg van 200 mm bieden voor een opmerkelijk klimvermogen. De zithoogte kan worden ingesteld tussen 870 en 890 mm, zodat elke rijder de ideale positie kan vinden. De wielbasis is 1.572 mm en het drooggewicht is 227 kg, voor een volledig beladen gewicht van 260 kg. Qua vermogen wordt de Multistrada V4 Rally aangedreven door een 1.158 cc V4 Granturismo-motor die 170 pk levert bij 10.750 tpm en een koppel van 12,3 kg bij 8.750 tpm. Deze motor is voorzien van een deactiveringssysteem voor de achtercilinder, dat actief is bij stilstand en bij lage snelheden om het brandstofverbruik en de verwarming te beperken. De transmissie verloopt via een handgeschakelde 6-versnellingsbak, met Up&Down-schakeling als optie, en een secundaire kettingaandrijving. De standaarduitrusting is bijzonder uitgebreid: Marzocchi Skyhook semi-actieve vering, 6,5-inch TFT-kleurenscherm, multimediasysteem met telefoonkoppeling, 4 vermogensstanden en 4 rijmodi (Sport, Touring, Urban, Enduro), adaptieve LED-bochtenverlichting, tractiecontrole, wielbesturing, motorremcontrole, ABS in bochten, hulp bij het starten op een helling, keyless start, IMU traagheidsunit, adaptieve cruisecontrol met radar en dodehoekdetectie, Easy Lift-functie voor gemakkelijker sturen bij stilstand. Er zijn verschillende pakketten verkrijgbaar: Adventure Radar, Adventure Travel + Radar (met verwarmde koffers, handvatten en zadels), en Full Adventure (met een Akrapovic demper en carbon voorspatbord). Het gemiddelde brandstofverbruik is naar verluidt 6,5 liter/100 km, met een geschatte actieradius van 462 km en een topsnelheid van meer dan 200 km/u. Laten we overgaan naar het dagelijks gebruik en de meningen van motorrijders over deze uitzonderlijke trailmotor.
Ontworpen voor langeafstandsreizigers en liefhebbers van veelzijdige trailmotoren, zal deze motor je overtuigen met zijn vermogen om kilometers te maken op zowel de weg als het circuit. Motorrijders waarderen vooral het laadvermogen, de bescherming die wordt geboden door de bel en de nieuwe deflectoren, en het comfort van de passagier dankzij de grotere ruimte en de brede, met rubber beklede voetsteunen. De middenstandaard en de tubeless spaakvelgen maken de fiets nog praktischer en robuuster voor avontuurlijke ritten. De geavanceerde ergonomie maakt het gemakkelijker om rechtop te staan, vooral in de Enduro-modus, waarin het vermogen is beperkt tot 115 pk voor een betere beheersing op moeilijk terrein. De verschillende rijmodi (Sport, Touring, Urban, Enduro) kunnen aan elke situatie worden aangepast en bieden controle op maat en meer veiligheid dankzij de elektronica aan boord. De semi-actieve vering en Easy Lift-functie worden geprezen om hun bijdrage aan comfort en rijgemak, zelfs voor kleinere rijders. Het radarsysteem met adaptieve cruisecontrol en dodehoekdetectie maakt dit model tot een van de technologisch meest geavanceerde. Motorrijders roemen de betrouwbaarheid, robuustheid en het vermogen om moeilijk terrein aan te pakken met behoud van een aangename rijdynamiek. Technologische voorzieningen zoals elektronische vering, adaptieve radar en geavanceerde connectiviteit worden genoemd als belangrijke voordelen die het dagelijks leven gemakkelijker en veiliger maken. Als een van de zwakke punten wordt het hoge gewicht (260 kg bij volledige belading) genoemd, dat een rem kan zijn bij manoeuvreren bij stilstand of bij terreinrijden, en het brandstofverbruik kan stijgen bij dynamisch gebruik. Desondanks maken het vermogen, de veelzijdigheid, het comfort en de technologische voorzieningen dit model tot een referentie voor veeleisende motorrijders, of ze nu alleen of met z'n tweeën reizen, over lange afstanden of op avontuurlijke tochten. Dankzij de verschillende versies en pakketten kan iedereen de motor configureren naar eigen behoefte, of het nu gaat om toeren, avontuur of prestaties.
Voor meer informatie vind je hier het volledige technische informatieblad van de Ducati Multistrada V4 Rally 1160.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.158 cm³
- Motortype: 90° V4 Granturismo, 4-takt, Ø 46 mm elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, dubbele ACT, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 170 pk (125 kW) bij 10.750 tpm, 125 Nm bij 8.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 227 kg droog, 260 kg volgeladen
- Zithoogte: instelbaar tussen 870 mm en 890 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 460 km
- Inhoud brandstoftank: 30 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 220 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, optionele Up&Down-schakeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: 2 Brembo-schijven Ø 330 mm, remklauw met 4 zuigers, achter: 1 schijf Ø 265 mm, remklauw met 2 zuigers, ABS in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: service-intervallen 15.000 km / 24 maanden, klepspeling afstellen 60.000 km, 48 maanden garantie zonder kilometerbeperking