Onderdelen en accessoires motor Ducati Multistrada 1160 V4 RS
De Ducati Multistrada 1160 V4 RS markeert een mijlpaal in de geschiedenis van de GT trail bike. Om te vieren dat de Multistrada familie twintig jaar bestaat, heeft Ducati een model gecreëerd dat de grenzen van veelzijdigheid en sportiviteit verlegt
Accessoires en onderdelen voor Ducati Multistrada 1160 V4 RS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Multistrada 1160 V4 RS volgens het jaar.
De technische specificaties van dit model doen niet onder voor die van de beste sportmotoren. De 1103 cc V4 Desmosedici Stradale motor, speciaal ontworpen voor de Multistrada V4 RS, ontwikkelt 180 pk bij 12.250 tpm en een koppel van 118 Nm bij 9.500 tpm. Hij is gekoppeld aan een STM EVO-SBK droge koppeling van aluminium, die zorgt voor soepel remmen en schakelen met behoud van het typische Ducati-geluid. De transmissie is een 6-versnellingsbak met up/down shifter, primaire aandrijving via rechte tandwielen en eindaandrijving via een ketting. Het chassis bestaat uit een titanium subframe, dat 2,5 kg lichter is dan de standaardversie, en een technopolymeer achterlus waarin de handgrepen voor de passagier zijn verwerkt. De gesmede aluminium wielen van Marchesini verlagen het onafgeveerde gewicht met 2,7 kg en zijn voorzien van Pirelli Diablo Rosso IV Corsa-banden voor meer precisie. Elementen van koolstofvezel (spatborden, handkappen, hitteschild, voorspoiler) geven de witte livery een verfijnde touch. Op het gebied van elektronica is deze motorfiets state-of-the-art: radar voor en achter voor adaptieve cruise control en dodehoekdetectie, Full Power en Race rijmodi, ABS bochten, Ducati Traction Control, Wheelie Control, dagrijlicht, bochtlicht, remlicht, Vehicle Hold Control, Ducati Quick Shift, verlichte bedieningselementen, handsfree sleutel, 6,5" TFT-kleurenscherm met kaartnavigatie en Ducati Connect. De Öhlins Smart EC 2.0 elektronische vering past zich automatisch aan de rijstijl aan voor optimale prestaties. Het remsysteem, geïnspireerd op de Panigale V4, bestaat uit dubbele 330 mm remschijven aan de voorzijde met Brembo Stylema remklauwen en een 265 mm remschijf aan de achterzijde, alle voorzien van ABS in bochten. Het comfort wordt verhoogd door de deactivering van de achterste cilinder als de motor stilstaat of bij hoge temperaturen, en de zithoogte kan worden ingesteld van 840 tot 860 mm (810-830 mm met optioneel laag zadel). De brandstoftank van 22 liter belooft een goede actieradius, met een gemiddeld brandstofverbruik van 7,3 liter/100 km. Laten we nu eens kijken hoe motorrijders de dagelijkse prestaties van de motor beoordelen!
In het dagelijks leven maakt deze uitzonderlijke GT trailfiets indruk met zijn vermogen om sportiviteit en comfort te combineren, zonder ooit compromissen te sluiten. Motorrijders roemen de veelzijdigheid van de Ducati 1160 Multistrada V4 RS: hij voelt zich net zo thuis op lange snelwegritten als op bochtige wegen, waar zijn V4 Desmosedici Stradale motor zijn volledige potentieel laat zien. Sportieve sensaties zijn gegarandeerd, dankzij het reactievermogen van de motor, de precisie van de voorkant en de stabiliteit bij hoge snelheden. De elektronische Öhlins Smart EC 2.0-vering, die zich in realtime kan aanpassen aan de rijstijl, wordt vooral gewaardeerd om zijn efficiëntie en comfort. Gebruikers benadrukken de kwaliteit van de afwerking, de rijkdom aan elektronische apparatuur en de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen via de Ducati configurator. Het radarsysteem, de adaptieve cruise control en de dodehoekdetectie zijn stuk voor stuk grote voordelen op het gebied van veiligheid en comfort op de weg. Het 6,5" TFT instrumentenpaneel met navigatie en volledige connectiviteit maakt het leven van de reiziger gemakkelijker, net als de optionele bagageruimte. Als zwakke punten noemden sommigen het aanzienlijke gewicht bij stilstand of langzaam manoeuvreren, evenals het relatief hoge brandstofverbruik voor stadsgebruik of sportief gebruik. De onderhoudskosten, die in verhouding staan tot het niveau van exclusiviteit en technologie, kunnen voor sommigen ook een obstakel vormen. De hoogte van het zadel, zelfs als dit verstelbaar is, kan een probleem zijn voor kortere rijders. Desondanks wordt de Multistrada V4 RS gezien als een compromisloze motorfiets, die wordt beloond voor zijn vermogen om 'baanraketprestaties' te leveren met behoud van het comfort van een grand tourer. Voor liefhebbers die op zoek zijn naar een unieke ervaring is dit model een benchmark.
Hier vind je het volledige specificatieblad voor meer informatie:
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 1160 cm³
- Motortype: V4 Desmosedici Stradale 90°, 4-takt, vloeistofgekoeld, 4 kleppen per cilinder, contraroterende krukas, dubbele impuls
- Motorvermogen en koppel: 180 pk (132 kW) bij 12.250 tpm, 118 Nm bij 9.500 tpm
- Gewicht (leeg): 225 kg droog
- Zithoogte: instelbaar van 840 tot 860 mm (optie lage stoel: 810-830 mm)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7,3 liter/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 300 km
- Inhoud brandstoftank: 22 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 250 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, schakelen omhoog/omlaag, kettingaandrijving
- Remmen: 330 mm dubbele remschijf voor, Brembo Stylema remklauwen, ABS in bochten; 265 mm remschijf achter, Brembo remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: Onderhoudsbeurt 15.000 km/12 maanden, klepspelingcompensatie 30.000 km, 48 maanden garantie met onbeperkt aantal kilometers