Onderdelen en accessoires motor Ducati Multistrada 1160 V4 S Grand Tour
De Ducati Multistrada 1160 V4 S Grand Tour markeert een keerpunt in de geschiedenis van de Italiaanse maxi-touring en viert twintig jaar evolutie en innovatie sinds de eerste Multistrada in 2003 werd gelanceerd
Accessoires en onderdelen voor Ducati Multistrada 1160 V4 S Grand Tour
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Multistrada 1160 V4 S Grand Tour volgens het jaar.
Onder zijn elegante lijnen verbergt dit model spitstechnologie die gewijd is aan prestaties en comfort. De Granturismo V4-motor van 1.158 cc levert 170 pk bij 10.750 t/min en 125 Nm bij 8.750 t/min, waarbij 70% van het koppel beschikbaar is vanaf 4.000 t/min. De ketting- en rondselaandrijving, zonder desmodromisch systeem, zorgt voor een hoge betrouwbaarheid en lange onderhoudsintervallen: eenvoudige revisie om de 15.000 km, timing om de 60.000 km. De Twin Pulse contraroterende krukas zorgt voor een karakteristiek geluid en een grote flexibiliteit. Het chassis is gebaseerd op een aluminium monocoque frame, aangevuld met een stalen buisvormige trellis en een zwartgelakte aluminium dubbele swingarm. 19-inch wielen voor en 17-inch wielen achter, bekleed met Pirelli Scorpion Trail II, garanderen stabiliteit en weggedrag. De semi-actieve Marzocchi-vering, aangestuurd door het DSS EVO-systeem, biedt een veerweg van 170 mm voor en 180 mm achter, met op het stuur instelbare voorbelasting, een minimumvoorspanningsfunctie voor het verlagen van het zadel en Easy Lift voor eenvoudige montage van de standaard. De remmen worden bediend door Brembo Stylema (M50) radiale remklauwen aan de voorzijde, met een dubbele 330mm schijf en radiale hoofdremcilinder, en een 265mm schijf aan de achterzijde met Bosch-Brembo 10.3ME bochten-ABS. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak met bidirectionele quickshifter en anti-dribbelkoppeling. Tot de standaarduitrusting behoren zwevende zijkoffers, topkoffer, middenstandaard, extra LED-verlichting, handvat- en zadelverwarming, geventileerde bagageruimte met USB-aansluiting, aangesloten TFT-kleurenscherm van 6,5 inch, adaptieve cruisecontrol, radar voor en achter, dodehoekdetector, automatische richtingaanwijzers, Hill Start Assist, adaptieve Full LED-verlichting, verstelbaar windscherm, zijwindgeleiders en een speciale kleurstelling. Het elektronische IMU-managementsysteem met drie assen regelt alle assistentiesystemen en biedt vier aanpasbare rijmodi. Laten we overgaan naar het dagelijks gebruik en de meningen van motorrijders over deze uitzonderlijke GT trail bike!
In het dagelijks gebruik zal dit model motorrijders overtuigen met zijn uitzonderlijke comfort, ideaal voor lange afstanden en uitstapjes met z'n tweeën. De wind- en weerbescherming dankzij het verstelbare windscherm en de zijspoilers wordt zeer gewaardeerd, net als de capaciteit van de standaardbagage en het praktische gebruik van de geventileerde smartphonebox. Het TFT-scherm, de flexibiliteit van de V4-motor en de stabiliteit bij hoge snelheden worden regelmatig genoemd als sterke punten. De dynamiek van het chassis, de progressieve remwerking en de doeltreffendheid van de elektronische hulpsystemen zorgen voor een hoge mate van vertrouwen, zowel in de Sport, Touring, Urban als Enduro modus. Het rijgedrag in de stad, de soepele selectie en de volgzaamheid van de motor in de Urban modus worden ook geprezen. Motorrijders waardeerden het lage trillingsniveau, de goed gecontroleerde motorwarmte dankzij de uitlaatopeningen en hitteschilden en het aangename geluid en de discretie van de uitlaat. Een van de zwakke punten is dat het aanzienlijke gewicht bij stilstand of lage snelheden tijd vergt om zich aan te passen en dat de kwaliteit van de handbeschermers als perfect wordt beschouwd. Sommigen klagen over de vele plastic kappen op de motor, het hoge prijskaartje en het brandstofverbruik dat kan oplopen bij dynamisch of zwaar gebruik. Desondanks zijn gebruikers gerustgesteld door zijn betrouwbaarheid, 4 jaar garantie en eenvoudig onderhoud dankzij de riemloze timing. De verschillende versies en evoluties van het [model] tonen Ducati's vermogen om te luisteren naar de gemeenschap en het comfort en de uitrusting te verbeteren.
Voor meer informatie volgt hier een overzicht van de technische specificaties van deze Trail GT benchmark.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 1.158 cm³
- Motortype: 90° V4 Granturismo-motor, 4-takt, vloeistofgekoeld, ketting en tandwiel, 4 kleppen per cilinder, Ø 46 mm elektronische brandstofinspuiting, contraroterende krukas, Euro 5+ standaard
- Motorvermogen en -koppel: 170 pk (125 kW) bij 10.750 tpm, 125 Nm koppel bij 8.750 tpm
- Gewicht (vol): ongeveer 245 kg
- Zithoogte: instelbaar tussen 840 en 860 mm (Autres beschikbaar)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6 tot 6,3 liter/100 km (tot 7 liter afhankelijk van gebruik)
- Geschatte actieradius: tot 350 km
- Inhoud brandstoftank: 22 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 240 km/u
- Type transmissie: Ketting, 6-versnellingsbak, quickshifter op en neer, anti-dribbelkoppeling
- Remmen: Brembo Stylema (M50) radiale remklauwen, 330 mm dubbele remschijf voor, 265 mm remschijf achter, Bosch-Brembo 10.3ME ABS in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: standaard onderhoudsbeurt elke 15.000 km of 24 maanden; kleppen stellen aanbevolen elke 60.000 km; 4 jaar fabrieksgarantie met onbeperkt aantal kilometers; pechhulp inbegrepen voor de duur van de garantie.