Onderdelen en accessoires motor Ducati Multistrada 937 V2 S Touring
De Ducati Multistrada 937 V2 S Touring belichaamt de evolutie van een motorfamilie die sinds 2003 trailgeschiedenis heeft geschreven
Accessoires en onderdelen voor Ducati Multistrada 937 V2 S Touring
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Multistrada 937 V2 S Touring volgens het jaar.
De Ducati is gebaseerd op een stalen buizenframe, gecombineerd met een aluminium monocoque frame, dat zorgt voor stijfheid en lichtheid. Aan de voorkant bieden de volledig verstelbare 48 mm omgekeerde vorken uitstekende ondersteuning, terwijl de Sachs monoshock aan de achterkant, met instelbare voorbelasting en uitgaande demping, zorgt voor optimaal comfort, zelfs over lange afstanden. De Testastretta 11° L-twin van 937 cc ontwikkelt 113 pk bij 9.000 t/min en een koppel van 96 Nm bij 7.750 t/min voor een soepele vermogensafgifte bij lage toerentallen en een dynamische vermogensopbouw. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak met ondersteunde koppeling en Ducati Quick Shift up/down voor soepel schakelen. De remmen worden verzorgd door dubbele 320mm voorschijven met Brembo 4 zuiger radiale monobloc remklauwen en een 265mm achterschijf met zwevende remklauw, allemaal standaard ondersteund door ABS. De standaarduitrusting van de Touring-versie omvat een TFT-kleurenscherm van 5 inch, cruisecontrol, verwarmde handgrepen, sleutelvrije start en harde zijkoffers. De boordelektronica is voorzien van verschillende rijmodi, tractiecontrole, stabiliteitscontrole en een gecombineerd remsysteem. De zithoogte kan worden ingesteld van 830 tot 850 mm, met lage of hoge opties voor alle lichaamsafmetingen. De brandstoftank van 20 liter biedt een actieradius van ongeveer 350 km en het gemiddelde brandstofverbruik ligt rond de 5,0 l/100 km. De Multistrada V2 S Touring heeft ook een breed scala aan aanpassingsopties, van spaakwielen tot zijbeschermers. Laten we eens kijken naar de prestaties van dit model in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik is de Ducati Multistrada 937 V2 S Touring gemakkelijk te hanteren en wendbaar, zelfs bij lage snelheden. Motorrijders roemen de rechte zithouding, het comfortabele zadel en de doordachte ergonomie, die het mogelijk maken om kilometer na kilometer af te leggen zonder moe te worden. De motor is soepel en responsief, de versnellingsbak en quickshifter worden gewaardeerd om hun soepele werking en de ondersteunde koppeling maakt manoeuvreren in de stad gemakkelijker. De bescherming die wordt geboden door de verstelbare luchtbel en de kwaliteit van de ophanging zorgen voor een comfortabele rit op zowel snelwegen als bochtige wegen. Standaarduitrusting zoals handvatverwarming, cruisecontrol en zijkoffers worden als zeer praktisch beschouwd voor toertochten. Met de intuïtieve boordelektronica kan de motorfiets aan alle wegomstandigheden worden aangepast, dankzij een reeks rijmodi, standaard tractiecontrole en ABS. Handling in de stad, een korte draaicirkel en stabiliteit op de snelweg worden regelmatig genoemd als sterke punten van het model. Sommige gebruikers merken op dat het gewicht merkbaar kan zijn bij het stoppen of manoeuvreren bij lage snelheden, vooral wanneer de motor is uitgerust voor toertochten. Het zadelcomfort over zeer lange afstanden kan worden verbeterd met specifieke accessoires. De eigendoms- en onderhoudskosten zijn evenredig met de waargenomen kwaliteit, maar de betrouwbaarheid en lange onderhoudsintervallen zijn zeer prijzenswaardig. De Multistrada V2 S Touring wordt gezien als een benchmark voor liefhebbers van dynamische trailmotoren voor op de weg, die plezier, comfort en veelzijdigheid combineren en zich zowel op als buiten de gebaande paden thuis voelen.
Laten we overgaan naar de gedetailleerde technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs (A2-versie beschikbaar, 95 pk instelbaar op 47,5 pk)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: Testastretta 11° L-twin, 4-takt, vloeistofgekoeld, Desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder, Ø 53 mm elektronische brandstofinjectie met ride-by-wire gasklephuis
- Motorvermogen en koppel: 113 pk (83 kW) bij 9.000 tpm, 96 Nm bij 7.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 199 kg droog, ongeveer 222 kg volgeladen
- Zithoogte: 830 mm (instelbaar, lage of hoge opties beschikbaar)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,0 tot 5,5 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 350 tot 400 km
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 220 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: 320 mm dubbele remschijf voor met Brembo 4-zuiger radiale remklauwen, 265 mm remschijf achter, standaard ABS
- Onderhouds- en gebruikskosten: olieverversing elke 15.000 km / klepspelingcontrole elke 30.000 km; gebruikskosten in het hogere middensegment van premium wegaanhangers, gecompenseerd door de waargenomen kwaliteit, betrouwbaarheid van het Testastretta-blok en de technologieën aan boord; CO₂-uitstoot: 137 g/km