Onderdelen en accessoires motor Ducati Multistrada 937 V2 S
De Ducati Multistrada 937 V2 S belichaamt Ducati's evolutie van de GT trail motorfiets, voortbouwend op het DNA van de beroemde L-twin en met een eigen identiteit, anders dan zijn V4 broer
Accessoires en onderdelen voor Ducati Multistrada 937 V2 S
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Multistrada 937 V2 S volgens het jaar.
De Ducati heeft een stalen buizenframe, een wielbasis van 1.594 mm en een zithoogte van 830 mm, met een drooggewicht van 202 kg en 225 kg volgeladen. Zijn 90° L-twin viertaktmotor met 53 mm injectie, vloeistofkoeling, 2 ACT desmodromisch en 4 kleppen per cilinder ontwikkelt 113 pk bij 9.000 t/min en 9,80 kg bij 7.750 t/min. De transmissie verloopt via een handgeschakelde zesversnellingsbak met standaard schakelmechanisme en een secundaire kettingaandrijving. Het chassis heeft een 48 mm telehydraulische omgekeerde voorvork (170 mm veerweg), dubbele Brembo radiale schijven van 320 mm met vierzuigerremklauwen en een 120/70-19 wiel. De achterkant is voorzien van een monoshock (veerweg 170 mm), een 265 mm schijf met 2-zuiger remklauw en een 170/60-17 wiel. De demping wordt geregeld door het semi-actieve Skyhook Evo-systeem, dat de compressie, voorbelasting en rebound in realtime aanpast. Tot de standaarduitrusting behoren Active Cornering ABS, tractiecontrole, een traagheidsnavigatie-eenheid met 6 assen, Hill Start Assist, Brake Light, automatisch uitschakelende richtingaanwijzers, een TFT-kleurenscherm van 5 inch, keyless entry, cruisecontrol, Up&Down Shift, verlichte schakelaars, bochtenverlichting en vier rijmodi (Sport, Touring, Urban, Enduro). Optionele extra's zijn onder andere handvatverwarming, koffers, middenstandaard, Termignoni uitlaat, spaakwielen, valbeugels, carbon of aluminium onderdelen, multimediasysteem en verlagingsset. Een 35 kW versie is beschikbaar voor A2 rijbewijshouders. Het gemiddelde brandstofverbruik is 5,90 liter/100 km, met een geschatte actieradius van 339 km en een topsnelheid van meer dan 200 km/u. Regelmatig onderhoud van de ketting en de kwaliteit van de onderdelen garanderen een lange levensduur. Laten we eens kijken hoe motorrijders dit model dagelijks ervaren.
Motorrijders die dagelijks op de Ducati Multistrada 937 V2 S rijden, benadrukken zijn betrouwbaarheid en de kwaliteit van zijn tweecilindermotor, die een levendige en aangename ervaring biedt, vooral op secundaire wegen waar het geluid van optrekken en afremmen zeer gewaardeerd wordt. De wendbaarheid van de motor wordt zeer geprezen, vooral voor een eerste trailmotor, en zijn actieradius haalt gemakkelijk de 300 km. Comfort en bescherming worden beschouwd als superieur aan die van een GT-sportmotor, met een rechtopstaande positie die ideaal is voor lange ritten, vooral voor lange rijders met een hoog zadel en een hoge bel. De 'S'-versie, uitgerust met Ducati Skyhook Suspension EVO semi-actieve vering, verbetert de demping en het aanpassingsvermogen van het chassis aan de rijstijl en de belasting aanzienlijk. Een van de zwakke punten is dat sommige gebruikers het brandstofverbruik hoog vinden en dat de kettingaandrijving regelmatig onderhoud vereist. De tweecilinder motor kan een beetje traag zijn in de stad en oververhit raken, maar dit heeft geen invloed op het rijcomfort. Dankzij een soepeler koppelingsmanagement bij lage snelheden en de verschillende rijmodi (Urban, Touring, Sport, Enduro) kan het karakter van de motorfiets worden aangepast aan de omstandigheden. De aanschaf- en onderhoudsprijs wordt vaak als hoog beschouwd, maar de kwaliteit van de onderdelen (Brembo, Öhlins) en de afwerking worden erkend. Enkele eigenaren meldden kwaliteitsproblemen, zoals koppelingsproblemen of koelvloeistoflekkage tijdens de eerste kilometers, maar de meerderheid waardeerde de veelzijdigheid, levendige motor, het comfort en de technologie aan boord van de motorfiets. Dit model wordt gezien als een goede motorfiets voor ervaren rijders die een levendige, goed uitgeruste machine willen, maar zich bewust zijn van de onderhoudskosten en de noodzaak van regelmatig onderhoud. Het heeft zichzelf bewezen als een geloofwaardig alternatief voor de hogere cilinderinhoud maxi-trailers, terwijl hij toegankelijker, lichter en gemakkelijker te hanteren is. De Multistrada V2 S blijft een populaire keuze voor wie op zoek is naar een eersteklas, aanpasbare rijervaring.
Voor degenen met een passie voor cijfers is hier het gedetailleerde specificatieblad.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (35 kW versie beschikbaar)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, 2-takt desmodromisch, 4 kleppen/cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 113 pk bij 9.000 tpm, 9,80 mkg bij 7.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 202 kg droog, 225 kg volgeladen
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,90 l/100 km
- Geschatte actieradius: 339 km
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, standaard schakelpook, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: 2 Brembo 320 mm schijven, 4-zuiger remklauwen; achter: 1 265 mm schijf, 2-zuiger remklauw, bochten actief ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig kettingonderhoud, onderhoudskosten worden door sommige gebruikers als hoog beschouwd, kwaliteit van de onderdelen (Brembo, Öhlins), mogelijkheid om talrijke accessoires en motoronderdelen toe te voegen voor onderhoud en customisation