Onderdelen en accessoires motor Ducati Panigale 955 V2 Bayliss 1e kampioenschap 20e verjaardag
De Ducati Panigale 955 V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary roept direct een passie voor competitie op en een levendig eerbetoon aan Troy Bayliss, een iconisch figuur in Superbike racing
Accessoires en onderdelen voor Ducati Panigale 955 V2 Bayliss 1e kampioenschap 20e verjaardag
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Panigale 955 V2 Bayliss 1e kampioenschap 20e verjaardag volgens het jaar.
Het Ducati model heeft een aluminium monocoque chassis voor stijfheid en precisie. Hij is uitgerust met een Öhlins NIX30 43 mm omgekeerde voorvork en een Öhlins TTX36 monoshock achter, beide volledig instelbaar, voor een onberispelijk rijgedrag op zowel de weg als het circuit. Het drooggewicht is 174,5 kg, oplopend tot 197 kg met een volle tank, dankzij de lithium-ion accu en het weglaten van passagierscomponenten. De 955 cc, 90° L-twin, 4-takt Superquadro-motor ontwikkelt 155 pk bij 10.750 t/min en een koppel van 10,6 kg bij 9.000 t/min, waardoor de prestaties dicht in de buurt komen van die van de Bayliss 996 F01. De elektronica aan boord omvat een Up&Down Shift, ABS in bochten, drie rijmodi (Race, Sport, Street), Ducati Traction Control EVO 2, Ducati Wheelie Control EVO, Engine Brake Control EVO, automatische bandenkalibratie en een TFT-kleurenscherm van 4,3 inch. Tot de standaarduitrusting behoren ook volledige LED-verlichting, een Öhlins stuurdemper, sportgrepen, een genummerde vorkkroon, carbon en titanium uitlaten en zelfreinigende hoofdremcilinders. De remmen worden verzorgd door dubbele Brembo-schijven van 320 mm aan de voorzijde met remklauwen met 4 zuigers en een remschijf van 245 mm aan de achterzijde. De transmissie verloopt via een handgeschakelde 6-versnellingsbak met standaard schakelpook en kettingaandrijving. De brandstoftank van 17 liter en de zithoogte van 835 mm maken het pakket compleet. Om erachter te komen hoe deze speciale kenmerken zich vertalen naar dagelijks gebruik, kijken we naar wat rijders te zeggen hebben over hun ervaring met het rijden op dit model.
In het dagelijks gebruik maakt de ducati Panigale 955 V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary indruk met zijn exclusieve karakter en het gevoel op een uitzonderlijke motorfiets te rijden. Motorrijders roemen het vermogen en de soepelheid van de tweecilindermotor, die wordt beschouwd als een van de beste van het merk, evenals het typische geluid dat elke acceleratie vergezelt. De veelgeprezen Öhlins-vering biedt een stabiel en nauwkeurig rijgedrag, zowel op het circuit als tijdens sportieve ritten. Het design, geïnspireerd op de Bayliss 996 R, is een echte blikvanger en versterkt het gevoel deel uit te maken van de Ducati gemeenschap. De genummerde, maar niet gelimiteerde, serie stelt iedereen in staat om te genieten van een exclusieve motorfiets zonder hem ontoegankelijk te maken. Elektronische hulpmiddelen zoals rijmodi, tractiecontrole en ABS in bochten worden geprezen om hun doeltreffendheid en bijdrage aan de veiligheid. Gebruikers benadrukken ook de uitzonderlijke kwaliteit van de afwerking en het gevoel van degelijkheid dat dit model biedt, een weerspiegeling van Ducati knowhow. De directe respons van de versnellingsbak met shifter maakt het gemakkelijk om te schakelen, wat vooral aantrekkelijk is tijdens sportief rijden. Op de openbare weg is de motor wendbaar en precies, waardoor dynamisch rijden mogelijk is zonder afbreuk te doen aan het comfort. Rijgedrag, lichtheid, de kwaliteit van de onderdelen en de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen met een breed scala aan accessoires werden als sterkste punten genoemd. Sommige gebruikers noemden de prijs, in overeenstemming met de exclusiviteit van het model, of het comfort van het zadel op lange ritten, dat sportief is. De Ducati Panigale 955 V2 Bayliss beschikt ook over geavanceerde elektronica, waaronder een adaptief tractiecontrolesysteem en ABS dat goed presteert, zelfs in bochten, voor een veilige en opwindende rijervaring. Feedback van rijders bevestigt het uitstekende reactievermogen van de motor, gekoppeld aan een grote stabiliteit, waardoor het een veelzijdige machine is die zich net zo thuis voelt op het circuit als op bochtige wegen. Over het geheel genomen wordt de rijervaring omschreven als opwindend, trouw aan de competitiegeest en de passie van het merk. Dit model is een benchmark in de wereld van Ducati sportmotoren en combineert erfgoed, prestaties en style.
Voor degenen die van de fijne details houden: het volledige technische gegevensblad laat de volledige reikwijdte van zijn kwaliteiten zien.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 955 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, Superquadro-motor, elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, dubbele bovenliggende nokkenas (2 OHC), desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 155 pk (114 kW) bij 10.750 tpm; 10,6 mkg (104 Nm) bij 9.000 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 174,5 kg droog; 197 kg volgeladen
- Zithoogte: 835 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 283 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: Ongeveer 270 km/u
- Type transmissie: Handgeschakelde 6-versnellingsbak, standaard schakelpook, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; Achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden onderhouden; kleppen gesteld elke 24.000 km; 24 maanden garantie zonder kilometerbeperking; Euro 5 standaard