Onderdelen en accessoires motor Ducati Panigale 955 V2 Bayliss
De Ducati Panigale 955 V2 Bayliss is een droom die uitkomt voor fans van Italiaanse sportmotoren en de wereld van Superbikes. Deze speciale editie is ontworpen om te vieren dat het twintig jaar geleden is dat Troy Bayliss zijn eerste wereldtitel won en is een eerbetoon aan een van de grootste coureurs van het merk
Accessoires en onderdelen voor Ducati Panigale 955 V2 Bayliss
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Panigale 955 V2 Bayliss volgens het jaar.
Vanuit technisch oogpunt wordt het Ducati model aangedreven door een vloeistofgekoelde L-twin motor met een cilinderinhoud van 955 cm³, een viertaktmotor met desmodromische kleptiming en 4 kleppen per cilinder. De elektronische brandstofinspuiting zorgt voor een optimaal vermogensbeheer, met 155 pk (113,97 kW) bij 10.750 tpm en 10,4 daN.m koppel bij 9.000 tpm. De handgeschakelde 6-versnellingsbak en kettingaandrijving zorgen voor een direct, sportief gevoel. Het dragende aluminium monocoqueframe biedt een voorbeeldige stijfheid, terwijl het chassis is uitgerust met een 43 mm Öhlins NIX30 upside-down telescoopvork (120 mm veerweg) voor en een TTX36 achterschokdemper (130 mm veerweg), beide volledig instelbaar. De remmen worden verzorgd door twee 320mm voorschijven met radiale remklauwen met 4 zuigers en een 245mm achterschijf met een remklauw met 2 zuigers. Standaard ABS, tractiecontrole, ride by wire, motormodi, quickshifter en stuurdemper maken het elektronische pakket compleet, voor nog meer veiligheid en rijplezier. Originele Pirelli-banden, een brandstoftank van 17 liter en een zithoogte van 790 mm dragen allemaal bij aan de algehele balans van de motorfiets. Met een drooggewicht van 190 kg is de Panigale V2 Bayliss 955 opmerkelijk wendbaar en heeft hij een topsnelheid van 260 km/u. Deze technische configuratie, in combinatie met de zorgvuldige afwerking en eersteklas uitrusting, maakt dit model tot een van de benchmarks in het sportsegment. Om erachter te komen hoe hij presteert in het dagelijks gebruik, kijken we naar de feedback die we hebben ontvangen van motorrijders en hoe deze speciale editie daadwerkelijk wordt gebruikt.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati Panigale 955 V2 Bayliss indruk met zijn exclusiviteit en assertieve karakter. Rijders die hem hebben aangeschaft, waarderen vooral de precisie van het chassis, het reactievermogen van de motor en de kwaliteit van de Öhlins-vering, die van elke rit een sportieve ervaring maakt. De enkele zitpositie in racestijl stimuleert betrokkenheid en controle, maar kan veeleisend zijn op lange ritten of in stadsverkeer. Deze houding nodigt rijders uit om dynamisch en agressief te rijden, ideaal om het volledige potentieel van de machine te benutten op circuits en bochtige wegen. Het unieke uiterlijk van de Bayliss livery is een echte blikvanger die bewondering oogst bij zowel liefhebbers als nieuwsgierigen, met name dankzij het nummer 21 en de handtekening van de rijder. Tot de sterke punten die door gebruikers worden genoemd behoren de hoogwaardige afwerking, het effectieve remmen, de nauwkeurige voorkant en het plezier om op een exclusieve motor te rijden die anders is dan de standaard Panigale V2. De elektronische hulpmiddelen stellen zowel ervaren rijders als sensatiezoekers gerust. Tractiecontrole, ABS in bochten en een reeks rijmodi zorgen voor de perfecte balans tussen veiligheid en prestaties, waardoor deze sportmotor toegankelijk is zonder compromissen te sluiten op het gebied van veiligheid, hoewel sommigen hebben gewezen op het beperkte comfort op lange afstanden en de elitaire aard van het model, dat voornamelijk is gericht op liefhebbers van sportbikes en wedstrijden. Deze speciale editie wordt gezien als een echt collector's item, maar ook als een formidabele machine voor op het circuit, die bij elke acceleratie de Superbike geschiedenis tot leven brengt. Eigenaars praten over de trots om te rijden op een levend eerbetoon aan Troy Bayliss en de kick om een motor te bezitten met zo'n sterk erfgoed. De verschillende versies van het model zijn verleidelijk in hun exclusiviteit en hun vermogen om een passie voor racen over te brengen.
Ontdek voor meer informatie de volledige technische specificaties van deze uitzonderlijke sportmotor.
- Vereist rijbewijs: Een rijbewijs
- Cilinderinhoud: 955 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, vloeistofgekoeld, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder, Ride-by-Wire elektronische brandstofinspuiting
- Motorvermogen en koppel: 155 pk (114 kW) bij 10.750 tpm; 105 Nm (10,7 daN.m) bij 9.000 tpm
- Gewicht (leeg): 190 kg droog
- Zithoogte: 790 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,0 tot 6,5 liter/100 km (gecombineerd gebruik)
- Geschatte actieradius: 260 tot 280 km, afhankelijk van rijgedrag en omstandigheden
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Topsnelheid: 260 km/u
- Type transmissie: Handgeschakelde 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, 4 zuiger radiale remklauwen / Achter: 1 x 245 mm schijf, 2 zuiger remklauw, ABS als standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: Aanbevolen onderhoud elke 12.000 km of 12 maanden; kleppen stellen elke 24.000 km; fabrieksgarantie van 24 maanden met onbeperkt aantal kilometers; onderhoudskosten in lijn met het gemiddelde voor Ducati sportmotoren, inclusief premium onderdelen en arbeidsloon.