Onderdelen en accessoires motor Ducati Panigale V4 R
De Ducati Panigale V4 R vertegenwoordigt het uiterste van de hypersport-serie van de fabrikant uit Bologna, ontworpen om de grenzen van de prestaties op het circuit op te zoeken
Accessoires en onderdelen voor Ducati Panigale V4 R
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Panigale V4 R volgens het jaar.
De Ducati wordt aangedreven door een 4-cilinder 90° L-vormige viertaktmotor met Ø 56 mm brandstofinjectie, vloeistofkoeling, 2x2 ACT, desmodromische kleptiming en 4 kleppen per cilinder, met een cilinderinhoud van 998 cm³. De motor produceert 221 pk bij 15.250 tpm en 11,40 kg bij 11.500 tpm, met een compressieverhouding van 14:1. Met het titanium uitlaatsysteem van Akrapovič stijgt het vermogen naar 234 pk en daalt het drooggewicht naar 165,5 kg. Het chassis is gebaseerd op een semi-perimetrisch aluminium frame, met een wielbasis van 1.471 mm, een zithoogte van 830 mm en een totaalgewicht van 193 kg. Aan de voorkant biedt de 43mm Öhlins NPX telehydraulische omgekeerde voorvork 120mm veerweg en is gekoppeld aan twee 330mm Brembo radiaal gemonteerde schijven met 4-zuiger remklauwen. Achteraan heeft de Öhlins TTX36-monoschokdemper een veerweg van 130 mm, met een 245 mm schijf en 2-zuigerremklauw. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en secundaire ketting. De elektronische uitrusting omvat DTC Evo tractiecontrole, DSC slipcontrole, DWC Evo anti-wheeling, DBC Evo motorremmanagement, Up&Down Shift, DPL Launch Control, Evo Cornering ABS, 6-assige traagheidsmeeteenheid, GPS stopwatch, DDA+ GPS data-analyse, TFT kleurenscherm en, als optie, het Ducati DMS multimediasysteem. Er zijn drie rijmodi beschikbaar (Road, Sport, Race), die elk het volledige vermogen met de juiste ondersteuning bieden. Gesmede aluminium Marchesini wielen, Brembo Stylema remmen en carbon winglets maken het pakket compleet. Het gemiddelde brandstofverbruik is 7,3 liter/100 km, met een geschatte actieradius van 219 km en een topsnelheid van rond de 300 km/u. Voor nog meer maatwerk is er een reeks motoraccessoires en -onderdelen beschikbaar om elk detail te optimaliseren. Laten we eens kijken hoe motorrijders dit model ervaren in het dagelijks leven en op het circuit.
De feedback van motorrijders over de Ducati Panigale V4 R benadrukt zijn radicale karakter en zijn resoluut racende roeping. Het model wordt vrijwel uitsluitend geprefereerd voor gebruik op het circuit, waar het zijn volledige potentieel tot uiting brengt. Gebruikers roemen het indrukwekkende vermogen van de motor, de precisie van het chassis en de kwaliteit van de standaarduitrusting, overgenomen van de MotoGP. De technologische bijdrage, met name op het gebied van boordelektronica, wordt essentieel geacht om het enthousiasme van de V4 in goede banen te leiden en optimale veiligheid te garanderen tijdens hard accelereren en remmen. Stabiliteit bij hoge snelheden, wendbaarheid bij het ingaan van bochten en de snelheid van de versnellingsbak behoren tot de sterkste punten die het meest worden gewaardeerd. Het koppel en het remvermogen van de motor kunnen via de verschillende rijmodi nauwkeurig worden afgesteld op het niveau van de rijder en de omstandigheden op het circuit. Een aantal rijders heeft echter opgemerkt dat de motor erg warm is, waardoor het oncomfortabel is om in de stad of bij lage snelheden te rijden. Door de hoge prijs en de radicale zithouding is dit model voorbehouden aan een veeleisende klantenkring met een passie voor rijden en geavanceerde technologie. Sommige eigenaren hebben een duidelijk verschil opgemerkt met de V4- en V4S-versies, waarbij de R een race-achtig motorkarakter heeft dat optimaal is bij hoge toerentallen, maar minder soepel bij lage toerentallen. De elektronische assistenten worden geprezen om hun efficiëntie en hun aanpassing aan het hogere vermogen van dit model. Opeenvolgende versies hebben het thermisch management en de progressiviteit van het gaspedaal verbeterd, terwijl ze de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van chassis, elektronica en aerodynamica hebben geïntegreerd. De Panigale V4 R is bedoeld voor liefhebbers die op zoek zijn naar een unieke, race-achtige ervaring, zowel voor circuitdagen als om te profiteren van racetechnologie.
Laten we eens kijken naar de belangrijkste cijfers van deze hypersport.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 90° L-vormig, 4-takt, desmodromische kleptiming met 4 kleppen per cilinder, DOHC (dubbele bovenliggende nokkenas), Ø 56 mm elektronische brandstofinjectie met ovale gasklephuizen, vloeistofgekoeld, Euro 5-goedgekeurd
- Motorvermogen en koppel: 221 pk (162 kW) bij 15.250 tpm, 11,40 mkg (112 Nm) bij 11.500 tpm (tot 234 pk met Akrapovič-uitlaat)
- Gewicht (leeg en vol): 172 kg droog, 193 kg volgeladen
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7,3 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 219 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Topsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; Achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: standaard onderhoud elke 12.000 km, klepspelingcontrole elke 24.000 km; hoge gebruikskosten door positionering in de racerij, gebruik van hoogwaardige onderdelen en specifiek Ducati onderhoud; terugroepactie in 2023 in verband met software voor automatische activering van dagrijverlichting (DRL) bij gebruik 's nachts.