Onderdelen en accessoires motor Ducati Panigale V4 SP
De Ducati Panigale V4 SP markeert de opmerkelijke terugkeer van de initialen 'SP' naar de Panigale-serie en doet de racegeest herleven die de reputatie van het Italiaanse merk heeft gesmeed
Accessoires en onderdelen voor Ducati Panigale V4 SP
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Panigale V4 SP volgens het jaar.
De Panigale heeft een semi-perimetrisch aluminium chassis, een wielbasis van 1.469 mm en een zithoogte van 835 mm, met een drooggewicht van 173 kg en 194 kg volledig beladen. De Desmosedici Stradale-motor is een vloeistofgekoelde, 90° 4-takt V4 met 52 mm brandstofinjectie, die 214 pk levert bij 13.000 t/min en 12,6 kg bij 9.500 t/min. De handgeschakelde 6-versnellingsbak, standaard voorzien van een versnellingspook, wordt gecombineerd met een lichtere, prestatiegerichte 520 kettingschakeling. Aan de voorkant biedt de volledig elektronisch instelbare 43mm Öhlins NIX30 voorvork 120mm veerweg, terwijl de Öhlins TTX36 monoshock 130mm veerweg biedt. De carbon velgen, afkomstig van de Superleggera, besparen 1,4 kg ten opzichte van gesmede aluminium velgen, waardoor de motorfiets wendbaarder is bij het veranderen van richting. Voor wordt geremd door twee Brembo Stylema R-schijven van 330 mm met radiale remklauwen met 4 zuigers en een schijf van 245 mm achter met een remklauw met 2 zuigers. De elektronische uitrusting omvat ABS in bochten, DTC EVO 3 tractiecontrole, antidoorslipregeling, slipcontrole, motorremmanagement, automatische bandenkalibratie, hulp bij het wegrijden, verschillende vermogensniveaus en drie rijmodi (Street, Sport, Race). Het 5" TFT-kleurenscherm centraliseert alle informatie. Een stoel met rode stiksels, verstelbare Rizoma voetsteunen, racehandvatten en de standaard meegeleverde racekit maken het pakket compleet. Het gemiddelde brandstofverbruik is 7,6 liter/100 km, met een geschatte actieradius van 211 km. Voor wie nog een stapje verder wil gaan, is er een reeks accessoires en motoronderdelen om de prestaties en het uiterlijk van het model nog verder te verbeteren. Laten we eens kijken hoe deze sportieve motorfiets wordt ervaren door motorrijders in het dagelijks leven en op het circuit.
Zowel in het dagelijks gebruik als op het circuit spreekt de Panigale V4 SP ervaren motorrijders aan die op zoek zijn naar extreme sensatie. Motorrijders roemen de precisie van het chassis, de lichtheid van de carbon velgen en de kwaliteit van de elektronische Öhlins-vering, waarmee de instellingen in realtime kunnen worden aangepast. De remmen, voorzien van Brembo Stylema R en MCS radiale hoofdremcilinders, worden beschouwd als een van de krachtigste op een productiefiets en bieden een opmerkelijke bite en consistentie, zelfs tijdens lange sessies. Er is goed nagedacht over de ergonomie, met een rood gestikt zadel en verstelbare Rizoma-voetsteunen die perfect geschikt zijn voor gebruik op het circuit. De rijpositie in racestijl biedt een uitstekende verbinding met de voorkant van de motorfiets, wat geruststellend is bij hard remmen of snel van richting veranderen. Het elektronische arsenaal aan boord, met DTC EVO 3 tractiecontrole, antidoorslipregeling en motorrembeheer, betekent dat de motor kan worden aangepast aan je rijstijl en ervaringsniveau. Rijders waarderen het vermogen van de V4-motor, het reactievermogen van de transmissie en de mogelijkheid om de motorrem mechanisch in te stellen. De bidirectionele EVO 2 versnellingsbak werd ook geprezen om zijn snelheid en precisie, zowel bij het opschakelen als bij het terugschakelen. Als zwakke punten betreurden sommigen het standaard ontbreken van een race-uitlaatsysteem en een actieradius die beperkt is tot 211 km, wat betekent dat er vaak gestopt moet worden tijdens intensieve sessies. De hoge prijs blijft voor sommigen een belemmering, maar het wordt beschouwd als een redelijke prijs voor de exclusiviteit en functies die worden aangeboden. Eerdere versies, zoals de 1198 SP, stonden al bekend om hun sportieve karakter, maar deze SP 1100 evolutie tilt technologie en prestaties naar een hoger niveau, met behoud van het race-DNA van het merk.
Voor wie meer wil weten, is hier het specificatieblad van dit iconische model
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.103 cm³
- Motortype: 90° V4 Desmosedici Stradale, 4-takt, brandstofinspuiting Ø 52 mm, vloeistofgekoeld, desmodromische kleppentrein, contraroterende krukas
- Motorvermogen en koppel: 214 pk (157,5 kW) bij 13.000 tpm, 12,6 mkg (123,6 Nm) bij 9.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 173 kg droog, ongeveer 194 kg volgeladen
- Zithoogte: 835 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 210 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Topsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak met ducati Quick Shift EVO 2 shifter, 520 kettings eindaandrijving, hydraulische droge koppeling
- Remmen: Voor: 2 Brembo Stylema R 330 mm schijven, 4-zuiger remklauwen en Bosch bochten-ABS; Achter: 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw, Bosch ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: 24 maanden/onbeperkt aantal kilometers garantie, elke 12.000 km/12 maanden onderhoud, klepspeling afstellen 24.000 km, Euro 5-normen, CO2-uitstoot: 175 g/km