Onderdelen en accessoires motor Ducati Panigale V4
De Ducati Panigale V4 Speciale is het toppunt van Italiaanse exclusiviteit en prestaties. Sinds 2018 markeert dit model een doorbraak in de geschiedenis van het merk uit Bologna, door voor het eerst een 90° open V4 motor te gebruiken, de Desmosedici Stradale, geïnspireerd door de MotoGP
Accessoires en onderdelen voor Ducati Panigale V4
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Panigale V4 volgens het jaar.
Het chassis van deze Panigale is gebaseerd op een aluminium perimeterframe, met een wielbasis van 1.469 mm en een drooggewicht van 174 kg (195 kg volgeladen). Aan de voorkant zorgt de 43mm-diameter Öhlins NIX 30 telehydraulische omgekeerde voorvork, in combinatie met dubbele 330mm Brembo radiaal gemonteerde schijven en 4 zuiger remklauwen, voor een nauwkeurig rijgedrag en formidabele remprestaties. Aan de achterkant zorgen de Öhlins TTX36 monoshock en 200/60-17 wiel voor optimale tractie, terwijl een 245 mm schijf met 2-zuiger remklauw het pakket compleet maakt. De Lithium-Ion accu, gesmede aluminium Marchesini wielen en speciale onderdelen dragen er allemaal toe bij dat de motor lichter is dan de standaard versie. De 1.103 cc Desmosedici Stradale 90° V4 ontwikkelt 226 pk bij 13.000 t/min en 12,60 kg bij 8.750 t/min met de Akrapovic lijn. De 6-versnellingsbak heeft een Up&Down-schakeling voor snel en nauwkeurig schakelen. De boordelektronica is state-of-the-art: Actief bochten-ABS (Bosch EVO), Ducati Traction Control Evo, anti-wheeling, motorremcontrole, Slide Control, Smart EC 2.0 elektronisch veringsmanagement, drie rijmodi (Race, Sport, Street), GPS-rondetijdregistratie, DDA+GPS en nog veel meer. De 'track'-kit bestaat uit een titanium Akrapovic-lijn, een racebel en -dop, een plaatsteunkit, achterkappen en een beschermhoes. De brandstoftank van 16 liter geeft een geschatte actieradius van 232 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 6,90 liter/100 km. Het alcantara zadel, de verstelbare voetsteunen en racehendels verbeteren de ergonomie en het comfort voor de rijder. Deze hypersportmotor is ontworpen voor liefhebbers van extreme sensaties en biedt een breed scala aan accessoires en motoronderdelen die uitgebreid kunnen worden aangepast. Laten we eens kijken hoe deze machine dagelijks wordt ervaren door de rijders die hem hebben.
Rijders die de kans hebben gehad om met de Panigale V4 Speciale te rijden, spreken van een buitengewone ervaring. De indrukwekkende acceleratie en het reactievermogen van de V4-motor zorgen voor intense sensaties die een racemachine waardig zijn. De precisie van het aluminium monocoque chassis en de kwaliteit van de Öhlins-vering worden regelmatig geprezen om hun effectiviteit, zelfs bij zeer hoge snelheden. Elektronische hulpmiddelen zoals Ducati Traction Control, Slide Control en de Up&Down shifter worden gewaardeerd om hun veiligheid en gebruiksgemak, waardoor rijders optimaal kunnen profiteren van de prestaties op zowel de weg als het circuit. Het comfort van het alcantara zadel en de lichtheid van de lichtere wielen dragen bij aan een eersteklas rijervaring, terwijl het Akrapovic uitlaatsysteem een betoverend geluid produceert, dat erg gewild is bij sensatiezoekers. Gebruikers benadrukken ook de kwaliteit van de standaarduitrusting en de meegeleverde circuitkit, waarmee de motorfiets eenvoudig kan worden aangepast en geoptimaliseerd voor gebruik op het circuit. Er zijn echter een aantal zwakke punten: de hoge prijs, die door sommigen als 'onfatsoenlijk' wordt beschouwd, en het ontbreken van een carbon kuip, wat teleurstellend is gezien de positionering van dit model in het topsegment. Het brandstofverbruik, dat vrij hoog is bij intensief gebruik, kan lange tochten beperken en het vermogen vereist een zekere mate van ervaring om veilig te worden ingezet. De Panigale V4 Speciale wordt gezien als een uitzonderlijk object, gereserveerd voor liefhebbers die op zoek zijn naar een exclusieve hypersportmotor, zowel om te verzamelen als voor prestaties op het circuit. Zijn unieke karakter, de kwaliteit van de materialen en de technologie aan boord maken hem tot een essentieel referentiepunt voor liefhebbers van extreme sensaties en Italiaans design.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de cijfers, zijn hier de gedetailleerde specificaties van de Panigale V4 Speciale:
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.103 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 90° L-vormig, 4-takt, brandstofinspuiting Ø 52 mm, vloeistofgekoeld, 2x2 ACT, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 226 pk bij 13.000 tpm, 12,6 mkg (123,5 Nm) bij 10.000 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 174 kg droog, ongeveer 195 kg volgeladen
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,90 l/100 km (tot 10 l/100 km op circuit)
- Geschatte actieradius: 232 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Topsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, standaard up & down shifter, secundaire transmissie door ketting
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; Achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden onderhouden; klepspeling elke 24.000 km bijgesteld; 2 jaar garantie met onbeperkt aantal kilometers