Onderdelen en accessoires motor Ducati Panigale V4
De Ducati Panigale V4 markeert een belangrijk keerpunt in de geschiedenis van de Italiaanse sportmotoren. Brekend met de V2 Superbike traditie, herdefinieerde dit model de identiteit van het merk uit Bologna en zette een nieuwe standaard voor de V4 motor
Accessoires en onderdelen voor Ducati Panigale V4
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Panigale V4 volgens het jaar.
Onder zijn vlijmscherpe kuipwerk verbergt de Ducati een uitzonderlijke motor die is ontworpen om te presteren. Het aluminium Front Frame chassis, dat direct aan de motorhuizen is bevestigd, zorgt voor stijfheid en lichtheid. De holle symmetrische swingarm, overgenomen uit de racerij, optimaliseert de precisie en snelheid in sportieve fases. De 43mm Showa BPF voorvering en Sachs achterschokdemper, beide verstelbaar, zorgen voor optimale absorptie en nauwkeurig bochtenwerk. De S- en SP-versies zijn uitgerust met semi-actieve Öhlins-vering en gesmede aluminium velgen, waardoor de motorfiets lichter en wendbaarder is. De remmen worden verzorgd door Brembo Stylema monoblokremklauwen, gecombineerd met 330 mm remschijven voor en een 245 mm remschijf achter, met Bosch 9.1MP ABS in bochten voor maximale veiligheid. De V4 Desmosedici Stradale motor, afgeleid van de MotoGP, ontwikkelt 214 pk bij 13.000 tpm en 12,65 mkg koppel, wat een indrukwekkende vermogen-gewichtsverhouding oplevert. De elektronica aan boord omvat DTC EVO tractiecontrole, DWC anti-wheeling, Up&Down Shift, EBC motorremmanagement, drie aanpasbare rijmodi, een 5-inch TFT-scherm, volledige LED-verlichting, automatische richtingaanwijzers en Bluetooth-connectiviteit via het DMS-systeem. Op de MotoGP geïnspireerde winglets voegen 30 kilo downforce toe bij hoge snelheden, wat de stabiliteit en aerodynamische bescherming verbetert. De brandstoftank van 16 liter, onder het zadel, draagt bij aan de algehele balans. Optionele extra's zijn onder andere verwarmde handvatten, GPS-gegevensregistratie en een Lithium-Ion batterij. Deze hypersport is een concentraat van technologie, klaar om extreme sensaties te bieden op zowel het circuit als de weg. Om te weten te komen hoe hij dagelijks presteert en om de meningen van motorrijders te verzamelen, hoef je alleen maar te kijken naar de ervaringen van degenen die er dagelijks op rijden.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati Panigale V4 indruk met zijn kracht en precisie. Ervaren rijders roemen de lineaire stuwkracht van zijn motor, die net zo opwindend is op het circuit als op de open weg. Dankzij het nauwkeurige chassis kan de motor tot op de millimeter nauwkeurig in elke bocht worden geplaatst en de stabiliteit bij hoge snelheden wordt vergroot door de aerodynamische vinnen die geïnspireerd zijn op de MotoGP. Zelfs bij hoge snelheden blijft de motor perfect in balans, wat een gevoel van controle geeft dat zelden geëvenaard wordt. Geavanceerde elektronica maakt het rijden veiliger, of het nu gaat om accelereren, remmen of grip verliezen, waardoor de motor ondanks het vermogen makkelijker te hanteren is. Met de modi Race, Sport en Street kan de motorfiets worden aangepast aan elk type gebruik, van pure prestaties tot een rustigere rit. Gebruikers merken een duidelijk verschil in gedrag tussen de modi, waardoor ze zelfs tijdens ritten in de stad of op bochtige wegen kunnen genieten van de Panigale V4. De ergonomie is opnieuw ontworpen om het comfort te verbeteren, met een geoptimaliseerd zadel en contactpunten. Het TFT-display centraliseert alle nuttige informatie en is zeer gemakkelijk af te lezen. Het instrumentenpaneel is vooral populair vanwege de helderheid, zelfs in direct zonlicht, en vanwege de vele opties om het display aan te passen. Met de Ducati Performance accessoires en het Ducati Unica programma kunnen gebruikers de motor aanpassen aan hun eigen wensen. Als sterke punten worden de snelheid van uitvoering, de kwaliteit van het remmen, de schoonheid van het Italiaanse design en de precisie van het chassis genoemd. De S- en SP-versies spreken liefhebbers van technische verfijning aan, met elektronische vering en gesmede velgen. Sommigen zullen erop wijzen dat dit model toewijding vereist om volledig tot zijn recht te komen, vooral op open wegen waar zijn sportieve temperament veeleisend kan zijn. Er moet rekening worden gehouden met de eigendoms- en onderhoudskosten, die verband houden met zijn premium positionering, evenals met het brandstofverbruik en de actieradius. Desondanks blijft deze motor een referentie voor liefhebbers van sensatie, technologie en Italiaanse authenticiteit.
Lees de volledige technische specificaties voor meer informatie.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.103 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 90° L-vormig, 4-takt, desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder, brandstofinjectie Ø 52 mm, vloeistofgekoeld, 2x2 ACT
- Motorvermogen en koppel: 214 pk (157 kW) bij 13.000 tpm, koppel van 12,65 mkg (124 Nm) bij 9.500 tpm
- Gewicht (leeg & vol): 175 kg droog, ongeveer 195 kg volgeladen
- Zithoogte: 835 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7,60 l/100km
- Geschatte actieradius: 211 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Topsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: 2 Brembo-schijven Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers; Bosch ABS 9.1MP actief in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: standaard onderhoudsbeurt elke 12.000 km, grote onderhoudsbeurt met volledige controle en afstelling elke 24.000 km; hoge aankoopprijs, Ducati onderhoud met hoogwaardige onderdelen; CO2-uitstoot: 175 g/km (Euro 5 standaard)