Onderdelen en accessoires motor Ducati Scrambler 1100 Tribute Pro
De Ducati Scrambler 1100 Tribute Pro is ontworpen om een halve eeuw geschiedenis van de beroemde luchtgekoelde L-twin motor te vieren, die in 1971 zijn première beleefde bij Ducati
Accessoires en onderdelen voor Ducati Scrambler 1100 Tribute Pro
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Scrambler 1100 Tribute Pro volgens het jaar.
Achter zijn vintage uiterlijk biedt deze roadster een specificatieblad dat zijn erfgoed eer aandoet. Hij wordt aangedreven door een 90°, 4-takt, luchtgekoelde L-twin motor met een cilinderinhoud van 1.079 cm³, die 86 pk produceert bij 7.500 tpm en 88 Nm koppel bij 4.750 tpm. De elektronische brandstofinjectie, aangestuurd door een gasklephuis van 55 mm en het Ride by Wire-systeem, zorgt voor een nauwkeurige, dynamische respons. De 6-versnellingsbak zorgt in combinatie met een hydraulisch bediende, oliebadgeschakelde meervoudige platenkoppeling voor een soepele, veilige rit. Het chassis is gebaseerd op een stalen buizenframe, met een volledig verstelbare 45mm Marzocchi omgekeerde voorvork aan de voorkant en een verstelbare Kayaba monoshock aan de achterkant, met een veerweg van 150mm. De aluminium spaakwielen zijn uitgerust met Pirelli MT 60 RS banden (120/70 ZR18 voor, 180/55 ZR17 achter), die uitstekende grip bieden. De remmen worden verzorgd door twee semi-zwevende remschijven van 320 mm aan de voorzijde met Brembo Monobloc M4.32 remklauwen met 4 zuigers en Bosch ABS voor bochten, en een remschijf van 245 mm aan de achterzijde. Tot de standaarduitrusting behoren drie rijmodi, Ducati tractiecontrole, volledige LED-verlichting, LCD-instrumentenpaneel, USB-aansluiting onder het zadel, stalen tank met aluminium zijpanelen, sportstuur en een Multimedia-optie voor het aansluiten van een smartphone. Met een volgeladen gewicht van 211 kg, een zithoogte van 810 mm en een brandstoftank van 15 liter heeft dit model een gemiddeld brandstofverbruik van 5,2 liter/100 km en een geschatte actieradius van 288 km. Onderhoud wordt elke 12.000 km of 12 maanden gepland, wat het dagelijkse leven voor motorrijders makkelijker maakt. Laten we nu eens kijken hoe deze roadster door gebruikers wordt ervaren en wat zijn sterke punten op de weg zijn.
Motorrijders die op de Ducati Scrambler 1100 Tribute Pro rijden, roemen het intuïtieve rijgedrag en het gebruiksgemak, of het nu gaat om ervaren motorrijders of liefhebbers van vintage roadsters. Het okergele kleurenschema en de zorgvuldige detaillering zijn blikvangers en de motorfiets blijft nooit onopgemerkt tijdens ritten of bijeenkomsten. De neo-retro styling spreekt zowel puristen als liefhebbers van motordesign aan. Het comfortabele zadel, de natuurlijke zithouding en het goed ontworpen zadel maken het een waar genoegen om op te rijden, of het nu in de stad is of op de open weg. Rijders waarderen de flexibiliteit van de motor, de soepele versnellingsbak en de veiligheid die wordt geboden door ABS in bochten en tractiecontrole, die zelfs op nat wegdek geruststellend zijn. De luchtgekoelde L-twin heeft een uniek motorkarakter, met een koppelrijke acceleratie vanaf lage toerentallen. Het goed uitgebalanceerde chassis zorgt voor uitstekende rijeigenschappen, ondanks het grotere formaat van de motorfiets in vergelijking met compactere Scramblers. De verstelbare vering stelt je in staat om je rijstijl aan te passen aan je behoeften, terwijl de Brembo-remmen en Bosch ABS in bochten opmerkelijk effectief zijn. Het stalen buizenchassis en de 45 mm Marzocchi omgekeerde vork dragen bij aan een gezonde, voorspelbare rit, zelfs onder dynamische omstandigheden. LCD-instrumentenpaneel, LED-verlichting en een USB-aansluiting onder het zadel voegen een modern, praktisch tintje toe aan het dagelijks rijden. Motorrijders roemen de kwaliteit van de afwerking, de mechanische betrouwbaarheid en de mogelijkheid om de motorfiets te personaliseren met een groot aantal originele accessoires. Sterke punten zijn de vintage look, het geluid van de twin, de elektronische veiligheid en het algemene comfort. Er zijn een paar zwakke punten: het volle gewicht (211 kg) kan merkbaar zijn bij manoeuvreren op lage snelheid en de actieradius, hoewel behoorlijk, zou verbeterd kunnen worden voor langeafstandsrijders. Kleinere rijders vinden het zadel misschien wat hoog, maar de positie blijft toegankelijk voor de meesten. De recente versies maken ook indruk met hun betrouwbaarheid, onderhoudsgemak (elke 12.000 km een onderhoudsbeurt) en de fabrieksgarantie van 24 maanden met onbeperkt aantal kilometers, wat zorgt voor extra gemoedsrust op de lange termijn.
Voor meer informatie vind je hier het volledige specificatieblad van dit model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.079 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, desmodromische kleptiming, luchtgekoeld, elektronische brandstofinspuiting, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 86 pk (63 kW) bij 7.500 tpm, 88 Nm bij 4.750 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 211 kg
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,2 l/100 km
- Geschatte actieradius: 280-290 km
- Inhoud brandstoftank: 15 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 190 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, ketting
- Remmen: 320 mm Brembo dubbele remschijf met 4 zuigers voor, 245 mm remschijf achter, Bosch ABS in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden onderhoud, 24 maanden fabrieksgarantie met onbeperkt aantal kilometers