Onderdelen en accessoires motor Ducati Straatvechter 1100 V4 S
De Ducati Streetfighter 1100 V4 S belichaamt de geest van de Italiaanse sportroadster en combineert kracht, stijl en geavanceerde technologie
Accessoires en onderdelen voor Ducati Straatvechter 1100 V4 S
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Straatvechter 1100 V4 S volgens het jaar.
De Streetfighter is gebaseerd op een semi-perimetrisch aluminium frame, ontworpen voor een perfecte balans tussen stijfheid en wendbaarheid. Zijn drooggewicht van 178 kg (197,5 kg volgeladen) getuigt van zijn opmerkelijke controle, terwijl de zithoogte van 845 mm en de wielbasis van 1.488 mm zorgen voor een sportieve en toch comfortabele zithouding. Het hart van de machine wordt gevormd door een 4-cilinder, 90° L-vormige, viertakt, vloeistofgekoelde, desmodromische motor met brandstofinspuiting en 4 kleppen per cilinder, die 208 pk produceert bij 13.000 t/min en 12,6 mkg bij 9.500 t/min. De handgeschakelde zesversnellingsbak, voorzien van een Up&Down DQS Evo-versnellingsbak, maakt snel en nauwkeurig schakelen mogelijk, terwijl de secundaire kettingaandrijving voor een directe respons zorgt. Aan de voorkant zorgt de 43 mm Öhlins NIX30 omgekeerde vork in combinatie met een 330 mm Brembo dubbele remschijf met radiale bevestiging en 4 zuiger remklauwen voor een krachtige, progressieve remwerking. Aan de achterkant biedt de Öhlins TTX36-monoschokdemper 130 mm veerweg, met een 245 mm schijf en 2-zuigerremklauw. De SMART EC 2.0 elektronische vering biedt uiterst nauwkeurige instellingen voor alle rijstijlen. Tot de standaarduitrusting behoren een 5-inch TFT-kleurenscherm, gesmede Marchesini-wielen, DTC Evo 2 tractiecontrole, DWC Evo anti-wheeling, DSC glide control, EBC Evo 2 motorremmanagement, DPL launch control, Bluetooth en vier rijmodi (Wet, Race, Sport, Street). Het gemiddelde brandstofverbruik is 7,6 liter/100 km, met een geschatte actieradius van 224 km dankzij de 17-liter brandstoftank. De topsnelheid bedraagt meer dan 270 km/u en de motor beschikt over een aantal geavanceerde handmatige veringsinstellingen en een elektronische stuurdemper. Voor wie nog verder wil gaan, is er een breed scala aan accessoires en motoronderdelen beschikbaar om de machine te personaliseren. Laten we na dit technische overzicht eens kijken hoe motorrijders dit model in hun dagelijkse leven gebruiken.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati Streetfighter 1100 V4 S indruk met zijn veelzijdigheid en het rijke gevoel. Motorrijders roemen de precisie van zijn chassis, zijn snelheid en zijn aanpassingsvermogen aan verschillende rijstijlen, zowel op de weg als op het circuit. Hoewel de rijpositie sportief is, blijft deze verrassend comfortabel voor een roadster met dit vermogen, waardoor een breed scala aan ritten zonder beperkingen kan worden uitgevoerd. De ergonomie is herzien, met een opnieuw ontworpen zadel en voetsteunen, voor een optimale verbinding met de motor, waardoor lange ritten aangenamer zijn dan je zou verwachten van zo'n sportieve roadster. De elektronische hulpsystemen, die kunnen worden ingesteld op individuele behoeften, worden alom geprezen om hun effectiviteit en gebruiksgemak, waardoor de rijder het motorvermogen in alle veiligheid kan regelen. De nieuwste versies bieden een balans tussen pure prestaties en comfort, met name dankzij de elektronische Öhlins-vering en de Ducati DQS shifter, die het rijden soepel en aangenaam maken, zelfs in stadsverkeer. Gebruikers roemen de kwaliteit van de afwerking, de oogstrelende Italiaanse look en het geluid van de motor, dat vooral tussen 6.000 en 12.000 tpm boeiend is. Sterke punten zijn de betrouwbaarheid, de technologie aan boord en het voorbeeldige dynamische gedrag. Sommige rijders hebben echter opgemerkt dat de motor erg warm is, vooral in de zomer wanneer het zadel en het linkerbeen met elkaar in contact komen, en dat hij bij intensief gebruik veel brandstof verbruikt. De koppeling, hoewel geholpen door een effectieve versnellingspook, wordt soms als luidruchtig en hard ervaren bij lage snelheden. Bovendien blijft de draaicirkel beperkt, wat een probleem kan zijn bij het manoeuvreren in de stad of bij stilstand. Ondanks deze aspecten is het merendeel van de reviews uiterst positief, waarbij de motor wordt omschreven als 'Italiaans dingetje' en een 'droom' voor sensatiezoekers en liefhebbers van geavanceerde technologie. De verschillende versies, van 2020 tot 2024, zijn het bewijs van een constante evolutie en aanpassing aan de behoeften van de meest veeleisende rijders.
Voor de liefhebbers van cijfers is hier het gedetailleerde specificatieblad van de Streetfighter V4 S 1100.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs (grote motor)
- Cilinderinhoud: 1.103 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 90° L-vormig, 4-takt, brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 208 pk (153 kW) bij 13.000 tpm, 12,6 mkg (123 Nm) bij 9.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 178 kg droog, 197 kg volgeladen
- Zithoogte: 845 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7,60 l/100 km
- Geschatte actieradius: 224 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 270 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak met shifter, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: 2 Brembo-schijven Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km of 12 maanden onderhoud, klepspeling elke 24.000 km gecontroleerd, vereenvoudigd onderhoud dankzij elektronica aan boord, gemakkelijke toegang tot diagnose, hoge gebruikskosten, met name voor banden en sportartikelen.