Onderdelen en accessoires motor Ducati Streetfighter 1100 V4 SP
De Ducati Streetfighter 1100 V4 SP is de ultieme Ducati sportroadster, ontworpen voor liefhebbers die op zoek zijn naar exclusiviteit en extreme sensaties
Accessoires en onderdelen voor Ducati Streetfighter 1100 V4 SP
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Streetfighter 1100 V4 SP volgens het jaar.
De technische basis van de Streetfighter is afgeleid van de S-versie en is uitgebreid met eersteklas componenten om eersteklas prestaties te leveren. Het semi-perimetrische aluminium chassis herbergt een Öhlins NIX30 43mm upside-down voorvork en TTX36 monoshock, die beide elektronisch instelbaar zijn via de SMART EC 2.0 unit. Carbonvelgen, die lichter zijn dan gesmede aluminium velgen, helpen de wendbaarheid en reactiesnelheid te verbeteren, terwijl de remmen worden bediend door 330mm Brembo remschijven aan de voorkant, gecombineerd met Stylema R remklauwen en een Brembo MCS 19.21 hoofdremcilinder. Achter maken een 245 mm schijf en een 2-zuiger remklauw het pakket compleet. De 1.103 cc Desmosedici Stradale V4-motor ontwikkelt 208 pk bij 13.000 t/min en een koppel van 12,5 kg bij 9.500 t/min, voor een indrukwekkende vermogen-gewichtsverhouding. De handgeschakelde zesversnellingsbak, standaard uitgerust met een Up&Down-schakeling, zorgt voor snel en nauwkeurig schakelen. De STM-EVO SBK droge koppeling, beschermd door een opengewerkt carbon huis, biedt een karakteristiek geluid en een verhoogde efficiëntie bij elke terugschakeling. De elektronica aan boord is state-of-the-art: 6-assige inertieleenheid, ABS in bochten, tractiecontrole, anti-wheeling, motorremmanagement, automatische bandenkalibratie, launch control, verwarmde handvatten en drie rijmodi. Het DDA+ GPS-telemetriesysteem of multimediasysteem kunnen als optie worden toegevoegd. Met een drooggewicht van 177 kg (196 kg volgeladen), een brandstoftank van 16 liter en een zithoogte van 845 mm heeft dit model een topsnelheid van meer dan 270 km/u en een gemiddeld brandstofverbruik van 7,60 liter/100 km. Laten we na dit technische overzicht eens kijken naar het gebruik en de meningen van motorrijders die de kans hebben gehad om op deze uitzonderlijke machine te rijden.
In het dagelijks gebruik wordt de Ducati Streetfighter 1100 V4 SP gezien als een exclusieve, radicale motorfiets die is ontworpen voor ervaren rijders die op zoek zijn naar extreme sensaties. Feedback van gebruikers benadrukt de lichtheid van de carbon velgen, de wendbaarheid van het chassis en het vermogen van de motor, die allemaal zorgen voor een intense rijervaring op zowel de weg als het circuit. De precisie van de voorkant, gecombineerd met stabiliteit in de bochten, zelfs bij hoge snelheden, vergroot het vertrouwen van de rijder in alle fasen van het rijden. De kwaliteit van de uitrusting, de zorgvuldige afwerking, het geborduurde alcantara zadel en esthetische details zoals de Italiaanse vlag en Ducati Corse belettering worden bijzonder gewaardeerd door liefhebbers. Geavanceerde elektronische hulpsystemen stellen de rijder in staat het vermogen te regelen en de motor aan te passen aan verschillende rijstijlen, wat zelfs op zo'n radicale machine geruststellend is. Aanpasbare rijmodi, Intelligent Traction Control (DTC EVO 2), Ducati Wheelie Control en Cornering ABS verhogen de veiligheid zonder het rijplezier te verminderen. Andere hoogtepunten zijn het karakteristieke geluid van de droge koppeling en de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen dankzij een uitgebreid assortiment accessoires. Bepaalde aspecten kunnen het dagelijks gebruik echter beperken: de hoge prijs, de beperkte actieradius (211 km) en het hoge brandstofverbruik (7,60 l/100 km) zijn allemaal factoren om rekening mee te houden, net als het feit dat comfort wordt opgeofferd ten gunste van de prestaties. Dit model, dat het opneemt tegen rivalen als de MV-Agusta 1000 Brutale Nürburgring en de Kawasaki Z H2 SE, onderscheidt zich door zijn exclusiviteit, zijn race-DNA en de adrenalinestoot die hij bij elke rit geeft. Motorrijders die hem hebben geprobeerd, beschrijven de unieke sensatie van het rijden op een uitzonderlijke machine die is voorbehouden aan een elitegroep van liefhebbers.
Voor wie de cijfers wil vergelijken, is hier een volledig overzicht van de technische specificaties van het model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (grote motor)
- Cilinderinhoud: 1.103 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 90° L-vormig, 4-takt, Ø 52 mm elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder, contraroterende krukas
- Motorvermogen en koppel: 208 pk bij 13.000 tpm, 12,5 mkg (123 Nm) bij 9.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 177 kg droog, 196 kg volgeladen
- Zithoogte: 845 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7,60 l/100 km
- Geschatte actieradius: 211 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Topsnelheid: meer dan 270 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak met standaard schakelmechanisme, secundaire transmissie via ketting
- Remmen: voor: 2 Brembo-schijven Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers, achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers, Stylema R-remklauwen, hoofdremcilinder Brembo MCS 19.21
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km of 12 maanden onderhoud, klepspeling elke 24.000 km bijgesteld, sportbanden en hoogwaardige componenten vereisen een hoog onderhoudsbudget.