Onderdelen en accessoires motor Ducati Streetfighter 1100 V4 SP2
De Ducati Streetfighter 1100 V4 SP2 is de ultieme expressie van de Borgo Panigale sportroadster. Dit model, geassembleerd in Italië, is rechtstreeks geïnspireerd op de Panigale V4 SP2 en is de meest extreme versie in het Streetfighter assortiment
Accessoires en onderdelen voor Ducati Streetfighter 1100 V4 SP2
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Streetfighter 1100 V4 SP2 volgens het jaar.
Deze Streetfighter vertrouwt op een uitzonderlijke technische basis, geërfd van de S-versie, om topprestaties te leveren. Zijn 90°, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoelde Desmosedici Stradale V4-motor ontwikkelt 208 pk bij 13.000 tpm en 12,5 mkg koppel bij 9.500 tpm. De handgeschakelde zesversnellingsbak, standaard voorzien van een Up&Down-versnelling, maakt bliksemsnel schakelen mogelijk, terwijl de droge STM-EVO SBK-koppeling zorgt voor optimaal koppelmanagement en een unieke geluidssignatuur. Het semi-perimetrische aluminium frame, gecombineerd met een wielbasis van 1.488 mm en een zithoogte van 845 mm, zorgt voor stabiliteit en wendbaarheid. Het chassis is state-of-the-art, met elektronisch gestuurde Öhlins-vering (43 mm NIX30 voorvork, TTX36 monoshock achter), carbon wielen die 1,4 kg lichter zijn dan aluminium, Pirelli Diablo Rosso IV Corsa-banden en Brembo Stylema R-remmen met dubbele 330 mm schijven voor en een 245 mm schijf achter. Bosch EVO bochten-ABS, een 6-assige traagheidsunit, rijmodi, tractiecontrole, wheeling, gliding, motorremmen, launch control en geavanceerd elektronisch management zorgen voor een veilige, aanpasbare rijstijl. Tot de standaarduitrusting behoren een TFT-kleurenscherm van 5 inch, verwarmde handvatten, een geborduurd alcantara zadel, een lithiumbatterij, carbon vinnen en voorspatborden, CNC-bediening en Ducati Corse-letters op de motorkap. Optionele DDA+ GPS-telemetrie, een multimediasysteem en Autres accessoires zorgen voor nog meer personalisatie. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 7,6 l/100 km, een geschatte actieradius van 224 km en een brandstoftank van 17 liter combineert dit model geavanceerde technologie met exclusiviteit. Laten we overgaan naar de ervaringen van motorrijders en het gebruik van deze uitzonderlijke machine in de praktijk.
In het dagelijks gebruik is de Ducati Streetfighter 1100 V4 SP2 duidelijk gericht op ervaren motorrijders die op zoek zijn naar extreme sensatie en exclusiviteit. Feedback van rijders benadrukt de indrukwekkende wendbaarheid, mogelijk gemaakt door de carbonvelgen en de gewichtsvermindering, evenals de precisie van het chassis, dat vertrouwen wekt, zowel op hoge snelheid als in scherpe bochten. De droge STM-EVO SBK-koppeling, Stylema R-remmen en het alcantara zadel dragen allemaal bij aan een eersteklas ervaring, waarbij elk technisch en esthetisch detail belangrijk is. De 208 paardenkrachten, de stabiliteit in de bochten en het geavanceerde elektronische management worden bijzonder gewaardeerd, net als de ergonomie van de eenzitter die is ontworpen met het oog op prestaties. Het Ducati Slide Control systeem, de geavanceerde tractiecontrole (DTC EVO 2) en de verschillende rijmodi (Street, Sport, Race) zorgen voor een geruststellende grip en een opmerkelijk aanpassingsvermogen, of het nu gaat om circuitsessies of dynamisch rijden op de weg. Het motorgedrag wordt beoordeeld als lineair maar explosief bij hoge toerentallen, met een scherpe gasrespons die de band tussen rijder en machine versterkt. Motorrijders prezen het gemak waarmee de elektronische instellingen kunnen worden aangepast, zodat ze het karakter van de motorfiets kunnen aanpassen aan het gebruik, zowel op de weg als op het circuit. De exclusiviteit van de genummerde versie en de 'Wintertest'-versiering versterken het gevoel tot een beperkte groep enthousiastelingen te behoren. Een van de zwakke punten van dit model is dat de actieradius kleiner is dan die van sommige rivalen, dat het brandstofverbruik hoog is en dat hij geen enkel passagierscomfort biedt. Dit model wordt gezien als een roadster die grenst aan hypersport, zonder compromissen op het gebied van inzet of radicaliteit. De SP2 neemt het op tegen rivalen als de Kawasaki Z H2 en de BMW M 1000 R en onderscheidt zich door zijn exclusiviteit en zijn vermogen om sensaties te bieden die dicht in de buurt komen van die van de Panigale V4 SP2, terwijl hij toch goedgekeurd is voor de weg.
Wie meer gedetailleerde informatie wil, kan de onderstaande lijst met technische specificaties raadplegen om meer te weten te komen over deze uitzonderlijke roadster.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 1.103 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 90° L-vormig, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, 2x2 ACT desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 208 pk bij 13.000 tpm; 12,5 mkg (123 Nm) bij 9.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 177 kg droog, 196,5 kg volgeladen
- Zithoogte: 845 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 224 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 270 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, Up&Down-schakeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: schijf van 245 mm, remklauw met 2 zuigers, Bosch EVO bochten-ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: 24 maanden garantie met onbeperkt aantal kilometers, onderhoud elke 12.000 km / 12 maanden, kleppen stellen 24.000 km