Onderdelen en accessoires motor Ducati Straatvechter 1100 V4
De Ducati Streetfighter 1100 V4 belichaamt de geest van de hyper sportieve roadster geboren uit Ducati's verlangen om de grenzen van de prestaties op de weg te verleggen
Accessoires en onderdelen voor Ducati Straatvechter 1100 V4
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Straatvechter 1100 V4 volgens het jaar.
Het model heeft een semi-perimetrisch aluminium chassis, geïnspireerd op de Panigale V4, dat stijfheid en lichtheid combineert dankzij een Front Frame dat slechts 4 kg weegt en direct op de motorhuizen is gemonteerd. Het chassis maakt gebruik van een Showa BPF 43mm upside-down voorvork met grote zuigers en een Sachs monoshock, beide volledig instelbaar voor alle rijstijlen. De remmen worden verzorgd door dubbele Brembo-remschijven van 330 mm met Stylema-remklauwen aan de voorzijde en een remschijf van 245 mm aan de achterzijde, allemaal ondersteund door ABS in bochten voor optimale veiligheid. De motor, een 4-cilinder 90° L-vormige 4-taktblok van 1.103 cc, ontwikkelt 208 pk bij 13.000 t/min en een koppel van 12,5 kg bij 9.500 t/min, wat een vermogen-gewichtsverhouding oplevert van 0,87 kg/pk. De Desmosedici Stradale heeft een contraroterende krukas, Twin Pulse timing en ultramodern elektronisch management: 6-assige traagheidsunit, DTC EVO 2 tractiecontrole, DQS Evo 2 Up&Down Shifter, DSC glide control, DWC EVO anti-wheeling, EBC EVO 2 motorremmanagement en drie rijmodi (Race, Sport, Road). Het display wordt verzorgd door een 5-inch TFT-kleurenscherm dat kan worden aangepast aan de voorkeuren van de rijder. Een brandstoftank van 17 liter, een zithoogte van 845 mm en een totaalgewicht van 201 kg garanderen een grote wendbaarheid en een geschatte actieradius van 224 km bij een gemiddeld brandstofverbruik van 7,6 l/100 km. Optionele opties zijn een volledig race-uitlaatsysteem van Akrapovic, semi-actieve vering Öhlins Smart EC 2.0 op de S-versie en gesmede aluminium wielen. De standaarduitrusting omvat actief ABS in bochten, een versnellingspook en de optie om connectiviteits- en telemetriesystemen toe te voegen. Euro5 goedgekeurd, voldoet deze motor aan de normen zonder aan prestaties in te boeten. Laten we nu overgaan naar de ervaring van motorrijders en het dagelijks gebruik van deze roadster.
Motorrijders zijn bijzonder enthousiast over dit model en prijzen hem als "in alle opzichten ongelooflijk". Het vermogen wordt soms omschreven als 'te veel', maar het levert ongeëvenaard rijplezier, met constante stuwkracht en opmerkelijke stabiliteit, zelfs bij hard accelereren. Het krachtige remmen en het vermogen om onbewogen te blijven worden ook regelmatig benadrukt. Ondanks de extreme prestaties zorgt de uitgebreide boordelektronica ervoor dat de machine eenvoudig te besturen is, zelfs voor ervaren of oudere rijders. De ergonomie, met een dikker zadel en comfort over lange afstanden, wordt gewaardeerd: sommige rijders hebben in vier dagen meer dan 1400 km afgelegd zonder zich moe te voelen. Vermogen, technische eigenschappen, wegligging, remmen en motorefficiëntie bij alle toerentallen werden als sterke punten genoemd. Aan de andere kant waren er enkele punten van kritiek met betrekking tot stadsgebruik of dagelijks gebruik, de warmte die vrijkomt bij stilstand, de beperkte actieradius bij dynamisch rijden, de hoge kosten voor onderhoud en banden, en de bescherming tegen de wind die verbeterd zou kunnen worden zonder accessoires toe te voegen. De S-versies en optionele extra's kunnen de ervaring nog verder verbeteren, vooral op het circuit of voor sensatiezoekers. De mogelijkheid om de machine te personaliseren met accessoires versterkt de gehechtheid aan deze uitzonderlijke roadster. Over het geheel genomen wordt dit model gezien als een benchmark voor sensatiezoekers en technologieliefhebbers, gereserveerd voor sportief of gepassioneerd gebruik, waarbij de bouwkwaliteit en de technologie aan boord het verschil maken.
Voor wie meer wil weten, zijn hier de belangrijkste technische details.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (grote motor)
- Cilinderinhoud: 1.103 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 90° L-vormig, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 208 pk (153 kW) bij 13.000 tpm, maximumkoppel van 12,5 mkg (123 Nm) bij 9.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 180 kg droog, 201 kg volgeladen
- Zithoogte: 845 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 220-230 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 270 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, standaard schakelflippers, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven van Ø 330 mm, Stylema radiale remklauwen met 4 zuigers; achter: 1 schijf van Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers, ABS bochtenverlichting EVO
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km of 12 maanden onderhoud, klepspeling elke 24.000 km gecontroleerd, hoge gebruikskosten door snelle slijtage van de sportbanden, hoog vermogen en kwaliteit van de componenten, redelijk brandstofverbruik voor een motor met dit vermogen, maar minder actieradius onder dynamische rijomstandigheden, onderhoud wordt vereenvoudigd door elektronische hulpmiddelen en boorddiagnose via het Ducati Link App systeem.