Onderdelen en accessoires motor Ducati Superleggera V4
De Ducati Superleggera V4 belichaamt het hoogtepunt van Italiaanse techniek en de passie van de fabrikant voor exclusiviteit. Dit model is geproduceerd in slechts 500 genummerde eenheden en geassembleerd in Borgo Panigale
Accessoires en onderdelen voor Ducati Superleggera V4
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Superleggera V4 volgens het jaar.
Ducati maakt gebruik van een semi-perimetrisch carbon chassis, een carbon monobar achterbrug en carbon BST wielen, waardoor het drooggewicht is teruggebracht tot slechts 159 kg. Dit werk met composietmaterialen heeft geresulteerd in een uitzonderlijke vermogen-gewichtsverhouding, die MotoGP-prototypes waardig is, terwijl het rijgedrag en de reactiesnelheid op het circuit zijn verbeterd. De voorvering maakt gebruik van een 43mm Öhlins NPX25/30 omgekeerde vork (120mm veerweg), terwijl de achtervering gebruik maakt van een Öhlins TTX36 monoshock met titanium veer (130mm veerweg). Deze veringscomponenten uit het topsegment zijn volledig instelbaar en zorgen voor een uiterst nauwkeurig rijgedrag tijdens sportief rijden en een uitstekend weggevoel. Het remsysteem bestaat uit twee 330mm Brembo remschijven aan de voorzijde, gecombineerd met Stylema R radiale remklauwen en een MCS 19.21 hoofdremcilinder, en een 245mm remschijf aan de achterzijde met een 2-zuiger remklauw. Aangedreven door een 998 cc 90° L-vormige 4-cilinder motor met desmodromische kleptiming ontwikkelt de motor 224 pk bij 15.250 tpm en 11,8 mkg koppel bij 11.750 tpm. De Desmosedici Stradale R-motor is afgeleid van een racemotor en onderscheidt zich door zijn bliksemsnelle toerental, zijn rauwe geluid en zijn ongeëvenaarde mechanische precisie. Met de racekit stijgt het vermogen tot 234 pk en het koppel tot 12kg, samen met een titanium uitlaatsysteem en andere lichtgewicht raceonderdelen. Deze configuratie maakt de Superleggera V4 de krachtigste en lichtste ducati die ooit is goedgekeurd voor de weg, een concentraat van extreme techniek ontworpen voor veeleisende rijders.
De feedback van motorrijders over de Ducati Superleggera V4 is unaniem: de exclusiviteit van de motor, de technologie aan boord en het lichte gewicht maken hem tot een droom. Velen beschrijven hem als "de ultieme sportmotordroom", met zijn spectaculaire ontwerp en opvallende aanwezigheid. Gebruikers roemen de precisie van de elektronica, de veelzijdigheid van de rijmodi en het fenomenale vermogen van de motor, waarmee je sneller kunt accelereren en bochten kunt nemen dan met een conventionele Panigale V4. De geavanceerde aerodynamica, geërfd van de MotoGP, biedt een indrukwekkende stabiliteit bij hoge snelheden en maakt het mogelijk om het gas eerder open te draaien, terwijl het gebruik van elektronische hulpmiddelen wordt beperkt. De kwaliteit van de standaarduitrusting en premium accessoires, evenals de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen, worden ook zeer gewaardeerd. Er zijn echter ook een paar zwakke punten: de grotere breedte aan de voorkant, als gevolg van aerodynamica, kan verrassend zijn en de motor minder slank maken dan andere hypersports, en de radicale zithouding, ontworpen voor het circuit, beperkt het comfort op de weg. De actieradius blijft beperkt, met een hoog brandstofverbruik en een brandstoftank van 16 liter, en de onderhoudskosten, net als de ultra-gelimiteerde productierun, betekenen dat dit model is voorbehouden aan een handjevol rijke enthousiastelingen. De koopervaring gaat veel verder dan een simpele aankoop, met exclusieve privileges zoals toegang tot circuitdagen en aangepaste uitrusting. Eerdere versies, zoals de 1299 Panigale Superleggera, waren al erg populair, maar de V4 verlegt de grenzen nog verder en biedt een rij- en aanpassingservaring die ongeëvenaard is in de hypersportwereld.
Voor degenen die meer willen weten over dit model, is hier de volledige lijst met technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: 90° L-vormige 4-cilinder, 4-takt, brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, desmodromische kleptiming
- Motorvermogen en koppel: 224 pk (164,1 kW) bij 15.250 tpm, 11,8 mkg (116 Nm) bij 11.750 tpm (met Akrapovič-racekit: 234 pk bij 15.500 tpm, koppel verhoogd tot 12 mkg (118 Nm))
- Gewicht (leeg en vol): 159 kg droog, ca. 173 kg volgeladen
- Zithoogte: 835 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 8 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 200 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 300 km/u
- Type transmissie: 6 versnellingen, Regina ORAW2 lichtgewicht ketting, STM EVO-SBK droge koppeling
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven van Ø 330 mm, Stylema R remklauwen met 4 zuigers; Achter: 1 schijf van Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 1 jaar onderhouden; klepspeling bij 24.000 km; topklasse onderhoud