Onderdelen en accessoires motor Ducati Supersport 950 S
De Ducati Supersport 950 S : deze sportieve wegmotor belichaamt het evenwicht tussen prestaties en veelzijdigheid, ontworpen voor rijders die willen genieten van Italiaans plezier zonder het radicalisme van circuitmodellen
Accessoires en onderdelen voor Ducati Supersport 950 S
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Supersport 950 S volgens het jaar.
Ducati gebruikt een stalen buizenframe voor stijfheid en lichtheid, gecombineerd met een wielbasis van 1.478 mm voor optimale stabiliteit. De voorvering is een Öhlins telehydraulische omgekeerde vork met een diameter van 48 mm, volledig instelbaar en een veerweg van 130 mm. Aan de achterzijde biedt de Öhlins-monoschokdemper, gemonteerd op een aluminium achterbrug, een veerweg van 144 mm en uitstekend comfort bij zowel sportief als dagelijks gebruik. De 3-spaaks Y-vormige lichtmetalen wielen zijn voorzien van Pirelli Diablo Rosso III banden, 120/70-17 voor en 180/55-17 achter, voor optimale grip. Het hart van de machine is een Testastretta 11° 90° L-twin van 937 cc die voldoet aan de Euro 5-normen. Hij produceert 110 pk bij 9.000 tpm en 93 Nm koppel bij 6.500 tpm, wat zorgt voor een scherpe acceleratie en een soepele rit op de weg. De elektronische brandstofinjectie, vloeistofkoeling en desmodromische kleptiming met 4 kleppen per cilinder staan garant voor consistente prestaties en bewezen betrouwbaarheid. De transmissie verloopt via een handgeschakelde 6-versnellingsbak, uitgerust met Ducati Quick Shift up/down evo voor snel en soepel schakelen, en een oliebadmultischijfkoppeling met automatische slip. De standaarduitrusting is bijzonder uitgebreid: 4,3-inch TFT-kleurenscherm, Bosch bochten-ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, rijmodi, LED-dagrijverlichting, verstelbaar windscherm, standaard Shift en bekleding voor het passagierszadel. Opties zijn onder andere handvatverwarming, Ducati multimediasysteem en diefstalbeveiliging. De brandstoftank van 16 liter betekent dat je kunt uitkijken naar een geweldig dagje uit, met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,6 liter/100 km. Onderhoud is eenvoudig met onderhoudsintervallen van 15.000 km of 12 maanden en de garantie van 24 maanden met onbeperkt aantal kilometers stelt zelfs de meest veeleisende rijders gerust. Laten we nu eens kijken hoe deze sportieve motorfiets presteert in het dagelijks leven, volgens de rijders die hem hebben geadopteerd.
Rijders van de Ducati Supersport 950 S zijn unaniem in hun lof voor het comfort, de veelzijdigheid en de efficiëntie van de motorfiets op de weg. De natuurlijke ergonomie en een zithoogte van 810 mm zorgen ervoor dat de meeste rijders zich vanaf de eerste kilometers op hun gemak voelen. Het moderne ontwerp en de kwaliteit van de afwerking worden regelmatig geprezen, net als het gemak waarmee de fiets kan worden gebruikt, of het nu voor een ontspannen rit is of voor meer dynamisch rijden. De feedback van de voorkant wekt vertrouwen en de gewichtsverdeling maakt nauwkeurig bochtenwerk mogelijk, met een geruststellend weggedrag in de bochten. De motor, hoewel minder extreem dan die van de Panigale, wordt perfect geschikt geacht voor gebruik op de weg: hij biedt genoeg vermogen om plezier te hebben, terwijl hij bruikbaar blijft op een dagelijkse basis. Elektronische voorzieningen zoals ducati Quick Shift, ABS in bochten en tractiecontrole worden gewaardeerd om hun efficiëntie en gebruiksgemak, zelfs in de regen of in de stad. Motorrijders roemen ook de kwaliteit van de Öhlins-vering, die onregelmatigheden in het wegdek effectief opvangt. Als zwak punt wordt soms de hoge verkoopprijs genoemd, maar die wordt gecompenseerd door de eersteklas uitrusting en de betrouwbaarheid van het hele pakket. Sommigen betreurden het verdwijnen van het model uit de Europese catalogus, vervangen door de Panigale V2, die als radicaler en minder toegankelijk wordt beschouwd. Het kleurenaanbod zorgde ook voor discussie, sommigen wilden meer keuze. Ondanks deze opmerkingen blijft de Supersport 950 S populair vanwege zijn comfort, veiligheid en vermogen om zich aan te passen aan alle soorten gebruik, van alledaagse ritten tot sportieve uitstapjes.
Voor wie meer wil weten, zijn hier de belangrijkste technische specificaties om rekening mee te houden.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (instelbaar tot 47,5 pk / 35 kW)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, Testastretta 11°, 4-takt, brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 110 pk (81 kW) bij 9.000 tpm en 93 Nm bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 184 kg droog, ongeveer 205 kg volgeladen
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 285-290 km op een volle tank
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 240 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, standaard schakelpook, ketting
- Remmen: Voor: 2 Brembo Ø 320 mm schijven, 4 zuiger radiale remklauwen, Bosch bochten-ABS; achter: 245 mm schijf, 2 zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 15.000 km of 12 maanden onderhoud, kleppen stellen 30.000 km, 24 maanden garantie, CO₂-uitstoot 134 g/km