Onderdelen en accessoires motor Ducati Supersport 950
De Ducati Supersport 950 belichaamt de subtiele balans tussen sportiviteit, traditie en veelzijdigheid die het kenmerk is van het merk uit Bologna
Accessoires en onderdelen voor Ducati Supersport 950
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Supersport 950 volgens het jaar.
Dit model wordt aangedreven door een 937 cc, 4-takt, 90° L-twin met elektronische brandstofinspuiting van 53 mm diameter en voldoet aan de Euro5-normen. Hij ontwikkelt 110 pk bij 9.000 tpm en een koppel van 9,5 kg bij 6.500 tpm, wat zorgt voor een levendige respons en een soepelheid die zeer gewaardeerd wordt op de weg. Het stalen trellisframe in combinatie met een aluminium achterbrug zorgt voor optimale stijfheid en uitstekende rijeigenschappen. De volledig instelbare 43mm omgekeerde Marzocchi-voorvork en Sachs monoshock achter (of Öhlins op de S-versie) staan garant voor comfortabele, nauwkeurige rijeigenschappen op elk type terrein. De remmen worden verzorgd door twee Brembo M4.32 radiale monobloc schijven van 320 mm aan de voorkant en een schijf van 245 mm aan de achterkant, met ABS in bochten en anti-stoppiefunctie voor maximale veiligheid. De elektronische uitrusting is bijzonder uitgebreid: TFT-kleurenscherm van 4,3 inch, standaard Up&Down Shift, IMU traagheidsunit, drie rijmodi (Sport, Touring, Urban), drie inspuitkaarten, tractiecontrole met 8 niveaus, wielbesturing, full-LED-koplampen, dagverlichting, optioneel multimediasysteem. De voorruit kan 50 mm worden versteld, de zithoogte is 810 mm en de brandstoftank van 16 liter geeft een geschatte actieradius van 286 km en een gemiddeld brandstofverbruik van 5,6 liter/100 km. De A2-versie, met een vermogen van 35 kW/47,5 pk, maakt de Supersport 950 toegankelijk voor jonge rijbewijshouders. Sport- en Touring-pakketten en een groot aantal accessoires maken het mogelijk de motorfiets aan te passen aan individuele behoeften. Met een totaalgewicht van 210 kg en standaard een 6-versnellingsbak met versnellingspook is dit model een referentie onder de moderne sportmotoren voor op de weg. Laten we nu eens kijken hoe hij presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
Op het stuur maakt de Ducati Supersport 950 indruk met zijn balans tussen sportiviteit en comfort. Rijders waarderen de rijpositie, die hen in staat stelt lange afstanden af te leggen zonder oververmoeid te raken, terwijl ze een dynamische houding behouden. Het verstelbare windscherm en het gewatteerde zadel zijn een echte plus tijdens lange ritten en de algehele ergonomie van de motor wordt regelmatig genoemd als een sterk punt, met een goede gewichtsverdeling en een natuurlijke grip vanaf de eerste kilometers. Het TFT-scherm en de elektronische hulpmiddelen, zoals de Up&Down shifter, tractiecontrole met 8 niveaus, wielbesturing en ABS in bochten, worden geprezen om hun efficiëntie en gebruiksgemak. Deze hulpmiddelen bieden een uitstekend compromis tussen veiligheid en prestaties, terwijl ze eenvoudig kunnen worden geconfigureerd op basis van de voorkeuren van de rijder. Met de drie rijmodi kan de motorfiets aan elke situatie worden aangepast: Sport om zijn volledige potentieel te benutten, Touring voor comfort, Urban voor souplesse en veiligheid op gladde oppervlakken. De veelzijdigheid van de Supersport 950 wordt regelmatig benadrukt: hij voelt zich net zo thuis op bochtige wegen als tijdens het dagelijkse woon-werkverkeer. Door zijn lage gewicht en wendbare handling is hij gemakkelijk te manoeuvreren, zelfs in de stad. Met de A2-versie kunnen jonge rijders profiteren van de Ducati-ervaring, terwijl meer ervaren rijders de kwaliteit van het chassis en de precisie van het rijgedrag prijzen. De beschikbaarheid van accessoires en motoronderdelen voor onderhoud en aanpassingen wordt ook gewaardeerd. Sommige gebruikers wezen echter op een actieradius die als gemiddeld werd beschouwd voor zware rijders en een vermogen dat, hoewel voldoende voor de categorie, nog steeds achterblijft bij sommige van de radicalere rivalen. Desondanks wordt de Supersport 950 gezien als een uitstekende Sport-GT, elegant, efficiënt en prettig om dagelijks mee te leven.
Voor de liefhebbers van cijfers, hier zijn de technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: A2-rijbewijs (versie beperkt tot 47,5 pk / 35 kW) of A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 53 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 110 pk bij 9.000 tpm, 9,5 mkg bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 184 kg droog, 200 kg volgeladen
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 286 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 240 km/u
- Type transmissie: Standaard handgeschakelde 6-versnellingsbak met versnellingspook, secundaire transmissie via ketting
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, remklauwen met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers; ABS standaard, actief in bochten met anti-stoppie-functie, achter uitschakelbaar
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 15.000 km onderhoud, kleppen stellen bij 30.000 km, compatibel met Euro5, ruime keuze aan accessoires en motoronderdelen