Onderdelen en accessoires motor Ducati Woestijn X 937 kleuren
De Ducati Desert X 937 Livery is een iconische moderne trailmotor, het geesteskind van Centro Stile Ducati en ontwerper Jérémy Faraud
Accessoires en onderdelen voor Ducati Woestijn X 937 kleuren
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Woestijn X 937 kleuren volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen buizenframe, ontworpen om zowel stijfheid als wendbaarheid te bieden op alle soorten terrein. Zijn 21-liter hoofdbrandstoftank, die kan worden uitgebreid tot 29 liter dankzij een extra tank aan de achterkant, betekent dat je lange avonturen kunt plannen zonder je zorgen te maken over de actieradius. De zithoogte van 875 mm en breedte van 960 mm zorgen voor een natuurlijke zithouding, terwijl het volgeladen gewicht van 223 kg concurrerend blijft in de categorie avontuurlijke trails. De vooras is uitgerust met een 46 mm tele-hydraulische omgekeerde vork met een veerweg van 230 mm, terwijl de achteras een monoshock met een veerweg van 220 mm krijgt. De 21-inch wielen voor en 18-inch wielen achter, gemonteerd op velgen die geschikt zijn voor off-road gebruik, garanderen uitstekende tractie op moeilijke wegen. De remmen worden verzorgd door twee Brembo radiale remschijven van 320 mm voor en een remschijf van 265 mm achter, met ABS in bochten dat op drie niveaus kan worden ingesteld en volledig kan worden uitgeschakeld in de Enduro- of Rally-modus. De 90° L-twin 4-taktmotor met 53mm brandstofinjectie levert 110 pk bij 9.250 t/min en 92 Nm koppel bij 6.500 t/min en is standaard gekoppeld aan een 6-versnellingsbak met up&down Shift. De boordelektronica omvat zes rijmodi (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally), tractiecontrole, anti-wheeling, motorremmanagement, een 5-inch verticaal TFT-scherm, verwarmde handvatten en verschillende weergavemodi, waaronder de Rally-modus. Er is veel ruimte voor maatwerk dankzij een reeks accessoires en motoronderdelen: zadel uit één stuk, laag zadel, koplampbeschermer, aluminium bagage, verstevigde motorkap, middenbok, enz. Al deze technische uitrusting maakt de Desert X tot een van de meest complete modellen in zijn categorie. Laten we eens kijken hoe deze trailmotor dagelijks presteert, zoals gerapporteerd door motorrijders.
In het dagelijks gebruik is de Ducati Desert X Livery 937 gemakkelijk te hanteren en een plezier om op te rijden, zowel op de weg als off-road. Motorrijders waarderen vooral de rijpositie, de kwaliteit van de vering en het remsysteem, en het reactievermogen van de motor. De standaard versnellingspook en 6-versnellingsbak worden geprezen om hun efficiëntie, net als de elektronica aan boord, die geruststellend is dankzij het ABS-systeem en de meervoudige assistentiesystemen. De actieradius, de mogelijkheid om een achtertank toe te voegen en de veelzijdigheid van de rijmodi worden regelmatig genoemd als sterke punten. De assertieve styling en exclusieve livery maken dit model tot een echt lustobject, dat de aandacht trekt en een sterke persoonlijkheid uitstraalt. Gebruikers benadrukken ook het vermogen van de motor om zich aan te passen aan verschillende rijprofielen, van reiziger tot avonturier. Sommigen wezen er echter op dat de motor iets zwaarder was dan sommige van zijn rivalen, dat de bescherming tegen Vent bij hoge snelheden verbeterd kon worden en dat het oorspronkelijke zadel niet erg comfortabel was over lange afstanden. Sommige feedback vermeldde ook een gevoel van warmte in de benen tijdens warm weer, evenals de incompatibiliteit van Ducati bagage met de extra brandstoftank. Opeenvolgende versies (2022 tot 2025) laten een voortdurende evolutie zien, met updates om kleine fouten in de injectie of ergonomie te corrigeren. Ondanks deze verbeterpunten blijft de Desert X erg populair vanwege zijn stijl, rijgemak en geruststellende uiterlijk. Motorrijders roemen het plezier van het rijden op zo'n veelzijdig model, geïnspireerd door de wereld van rally-raid en naar hartenlust aanpasbaar.
Voor wie meer wil weten, zijn hier de belangrijkste technische kenmerken om rekening mee te houden.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A2 (47,5 pk / 35 kW) of rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, vloeistofgekoeld, elektronische brandstofinspuiting Ø 53 mm, dubbele bovenliggende nokkenas (2 OHC), desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 110 pk (81 kW) bij 9.250 tpm, 92 Nm koppel bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 202 kg droog, 223 kg volgeladen
- Zithoogte: 875 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 375 km
- Brandstoftankinhoud: 21 liter (29 liter met extra tank van 8 liter)
- Topsnelheid: Ongeveer 200 km/u
- Type transmissie: Handgeschakelde 6-versnellingsbak, standaard schakelflippers, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm Brembo-schijven, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; achter: 1 x 265 mm schijf, 2-zuiger remklauw; ABS in bochten instelbaar en uitschakelbaar
- Onderhoud en gebruikskosten: interval voor olieverversing: elke 15.000 km of 24 maanden; klepspeling (Desmo Service): elke 30.000 km; premium verbruiksartikelen: iets duurder dan gemiddeld.