Onderdelen en accessoires motor Ducati Woestijn X 937 Rally
De Ducati Desert X 937 Rally heeft zichzelf al bewezen als benchmark voor extreme trail liefhebbers. Deze motor, die gepresenteerd werd op de Ducati World Première 2024, maakt deel uit van de nieuwe generatie off-road trailmotoren die ontworpen zijn om de grenzen van het avontuur te verleggen
Accessoires en onderdelen voor Ducati Woestijn X 937 Rally
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Woestijn X 937 Rally volgens het jaar.
De Ducati is gebaseerd op een stalen buizenframe, ontworpen om de belasting van intensief off-road rijden te weerstaan. De 21 liter brandstoftank belooft een grote actieradius, terwijl de zithoogte van 910 mm en de bodemvrijheid van 280 mm zijn off-road kwaliteiten onderstrepen. Aan de voorkant biedt Kayaba 48mm omgekeerde voorvork, onder druk gezet en met Kashima behandeld, 250mm veerweg, met instelbare ingaande en uitgaande demping en DLC-gecoate onderbuizen. Achter zorgt de volledig verstelbare 46mm kyb monoshock voor 240mm veerweg en optimale handling op ruw terrein. Takasago Excel wielen met koolstofstalen spaken, 21 inch voor en 18 inch achter, zijn lichter en versterkt om schokken te weerstaan. Het smallere achterwiel verbetert de handling op technische secties. Dit model is goedgekeurd voor verschillende bandentypen, waaronder Pirelli Scorpion Rally STR, Scorpion Rally en Scorpion Trail II, voor alle soorten terrein. De remmen worden verzorgd door dubbele Brembo-schijven van 320 mm voor met remklauwen met 4 zuigers en een remschijf van 265 mm achter met een remklauw met 2 zuigers, allemaal ondersteund door Bosch Cornering ABS. De Testastretta 11° L-twin van 937 cc levert 110 pk bij 9.250 t/min en 9,4 kg bij 6.500 t/min. Elektronische brandstofinjectie, desmodromische kleptiming en vloeistofkoeling garanderen vermogen en betrouwbaarheid. Een 6-versnellingsbak met standaard Up&Down Shift, kettingaangedreven secundaire transmissie en oliebad meerschijvenkoppeling met hydraulische bediening zorgen voor snel en nauwkeurig schakelen. Tot de standaarduitrusting behoren zes rijmodi, een 5-inch verticaal TFT-kleurenscherm, tractiecontrole, antiwielregeling, cruisecontrol, USB-aansluiting, een verstelbare Öhlins-stuurdemper en een groot aantal elektronische hulpmiddelen. Een extra brandstoftank van 8 liter en een multimediasysteem met Turn by Turn-navigatie zijn optioneel verkrijgbaar. Nu is het tijd voor motorrijders om deze uitzonderlijke trailmotor dagelijks te ervaren.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati Desert X 937 Rally indruk met zijn vermogen om het zwaarste terrein aan te kunnen, terwijl hij een hoog niveau van comfort en veiligheid biedt. Motorrijders roemen de kwaliteit van de vering, die als uitzonderlijk wordt beoordeeld voor off-road gebruik: de schokdemper, ingesteld op middelhard, verandert de motorfiets in een echte tredmolen, zelfs op de ruigste paden. De grote bodemvrijheid en wendbaarheid, verbeterd door het smallere achterwiel, maken het makkelijker om obstakels te nemen en door technische gebieden te navigeren. Dankzij een reeks rijmodi, waaronder de speciaal voor ervaren rijders ontwikkelde Rally-modus, kan het volledige potentieel van de tweecilindermotor en de elektronische hulpmiddelen worden benut, zowel op de weg als in extreme off-roadomstandigheden. De complete uitrusting, van cruisecontrol tot een TFT-kleurenscherm, voldoet aan de verwachtingen van zowel langeafstandsreizigers als sensatiezoekers. Het speciale Rally-zadel, de versterkte velgen en het carbon motorblok worden vooral gewaardeerd om hun efficiëntie en robuustheid. Sommige gebruikers wijzen echter op de hoge zithoogte (910 mm), die het voor kortere rijders moeilijk kan maken om op en af te stappen, ook al is er een optie voor een laag zadel beschikbaar. Het gewicht, beperkt voor de categorie dankzij lichtere onderdelen, vereist een zekere mate van grip bij het manoeuvreren van de fiets in stilstand, maar verdwijnt zodra de fiets in beweging is. De prijs, hoger dan de standaardversie en zelfs hoger dan een Multistrada V4, weerspiegelt de exclusiviteit en technische verfijning van het model, dat liefhebbers zal aanspreken die op zoek zijn naar een uitzonderlijke motorfiets. Het gemiddelde brandstofverbruik van 5,6 liter/100 km en een geschatte actieradius van 375 km maken hem tot een ideale metgezel voor lange ritten, terwijl de aanpasbaarheid door middel van accessoires en motoronderdelen zijn aantrekkingskracht op liefhebbers van sportieve, technische trails vergroot.
Voor de nieuwsgierigen zijn hier de gedetailleerde technische specificaties van deze avontuurlijke trailfiets.
- Vereist rijbewijs: A2 rijbewijs (versie met 47,5 pk / 35 kW gas) of A rijbewijs
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 53 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 110 pk (81 kW) bij 9.250 tpm, 92 Nm (9,4 mkg) koppel bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 211 kg droog, ca. 232 kg volgeladen
- Zithoogte: 910 mm (880 mm met optie lage stoel)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 375 km
- Inhoud brandstoftank: 21 liter (optionele extra tank van 8 liter)
- Maximumsnelheid: ongeveer 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, standaard Up&Down-schakeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 265 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: 48 maanden garantie met onbeperkt aantal kilometers, onderhoud elke 15.000 km/24 maanden, kleppen stellen elke 30.000 km