Onderdelen en accessoires motor Honda CB 500 X ABS
De Honda CB 500 X ABS belichaamt de nieuwe generatie multifunctionele trailmotoren, ontworpen om te voldoen aan de verwachtingen van een breed scala aan motorrijders, van jonge rijbewijshouders tot doorgewinterde motorrijders
Accessoires en onderdelen voor Honda CB 500 X ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CB 500 X ABS volgens het jaar.
De Honda is gebaseerd op een stalen Diamond-type frame, dat garant staat voor optimale stijfheid en een geometrie die is ontworpen voor stabiliteit en wendbaarheid. Het chassis heeft geprofiteerd van een aantal belangrijke innovaties, met de introductie van een 41mm Showa SFF-BP upside-down vork met grote zuigers, die zorgt voor een beter gevoel aan de voorkant en een hogere efficiëntie, terwijl de opnieuw ontworpen achterbrug de hele unit lichter maakt en de laterale flexibiliteit verbetert. De remmen zijn geüpgraded met dubbele remschijven van 296 mm aan de voorzijde, gecombineerd met radiaal gemonteerde remklauwen met dubbele zuigers, en een remschijf van 240 mm aan de achterzijde, allemaal standaard ondersteund door ABS voor optimale veiligheid op alle wegoppervlakken. De 471 cc in-line tweecilindermotor voldoet aan de Euro5-normen en levert 48 pk bij 8.600 t/min en een koppel van 4,5 kg bij 6.500 t/min, waardoor hij perfect geschikt is voor A2-rijden. Het brandstofinjectiesysteem is geoptimaliseerd om meer koppel te leveren zonder het vermogen te verhogen, en de lichtere radiateur helpt om het totale gewicht laag te houden, tot 199 kg bij volledige belading. De transmissie is een handgeschakelde zesversnellingsbak, nauwkeurig en prettig in gebruik, met een secundaire kettingaandrijving. De 17,7-liter brandstoftank is ideaal voor langeafstandsritten, met een actieradius van meer dan 490 km dankzij een gemiddeld brandstofverbruik tussen 3,6 en 4,5 liter/100 km, afhankelijk van het gebruik. Tot de standaarduitrusting behoren een digitaal instrumentenpaneel, een verstelbaar windscherm, krachtige LED-verlichting en een zithoogte van 830 mm, voor een indrukwekkende en comfortabele zithouding. Recente ontwikkelingen, zoals het 19-inch voorwiel en de verfijnde gewichtsverdeling, vergroten de veelzijdigheid van deze trailfiets, die zich zowel in de stad als op het platteland thuis voelt. Laten we nu eens kijken naar de ervaringen van alledaagse motorrijders en hun meningen over dit model.
Rijders van de Honda CB 500 X ABS zijn unaniem vol lof over het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van deze trailmotor. Hij is geschikt voor zowel beginnende als ervaren motorrijders en valt op door zijn soepele rijgedrag, comfortabele rechtopstaande positie en balans bij lage snelheden, ideaal voor manoeuvres in de stad. Gebruikers waarderen de flexibiliteit van de motor bij lage toerentallen, het lage brandstofverbruik en de grote actieradius, waardoor lange ritten zonder beperkingen kunnen worden overwogen. De bescherming door de bel wordt als zeer bevredigend beoordeeld, net als het algehele comfort van de cockpit. De wegligging is goed en geruststellend, zelfs wanneer er met een passagier of lading wordt gereden, en de motor is gemakkelijk te berijden op alle wegtypen. De toevoeging van een tweede remschijf voor en een omgekeerde vork wordt bijzonder gewaardeerd vanwege de verhoogde veiligheid en precisie die het biedt. Sommige rijders hebben echter opgemerkt dat de motor iets te stil is voor degenen die meer sensatie zoeken, maar hij is nog steeds perfect geschikt voor dagelijks gebruik en ontdekkingstochten. Een paar opmerkingen hebben betrekking op de dwarsdoorsnede van de achterband, die breed wordt bevonden voor een trailfiets in deze categorie, evenals de perfecte bescherming van de originele luchtbel voor langere rijders. Het zitcomfort is behoorlijk, hoewel sommigen meer demping zouden willen op lange afstanden. De CB 500 X ABS wordt vaak gekozen als eerste motorfiets of als multifunctionele motorfiets voor dagelijks gebruik en escapades, dankzij zijn prijs-kwaliteitverhouding, zijn betrouwbaarheid en de beschikbaarheid van accessoires om hem aan te passen aan elk gebruik. Recente versies zijn voorzien van praktische en esthetische aanpassingen, maar de geest blijft dezelfde: een gemakkelijke, geruststellende en zuinige motorfiets die rijders vergezelt op al hun avonturen.
Als je nieuwsgierig bent geworden, vind je hier het volledige specificatieblad van deze Honda trailmotor.
- Vereist rijbewijs: A2
- Cilinderinhoud: 471 cm³
- Motortype: In-line twin, 4-takt, PGM-FI elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, DOHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 48 pk (35 kW) bij 8.600 tpm; 4,5 mkg (43 Nm) bij 6.500 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 199 kg
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 3,6 tot 4,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: tot 492 km
- Brandstoftankinhoud: 17,7 liter
- Topsnelheid: ongeveer 170 km/u
- Type transmissie: Handgeschakelde 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 296 mm dubbele zwevende schijf met 2-zuiger remklauwen; achter: 240 mm schijf met 1-zuiger remklauw; standaard ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: Weinig onderhoud, lage gebruikskosten, motor bekend om betrouwbaarheid en zuinigheid, lange onderhoudsintervallen, onderdelen en accessoires beschikbaar voor aanpassing en reizen (koffers, bellen, beschermhoezen)