Onderdelen en accessoires motor Honda CBR 1000 RR Fireblade SP
De Honda CBR 1000 RR Fireblade SP neemt een speciale plaats in binnen de wereld van sportmotoren en belichaamt Honda's filosofie van 'Totale Controle' sinds 1992
Accessoires en onderdelen voor Honda CBR 1000 RR Fireblade SP
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CBR 1000 RR Fireblade SP volgens het jaar.
Honda is gebaseerd op een volledig nieuw ontworpen aluminium chassis met dubbele balken, waarbij de achterkant van de motor wordt gebruikt als schokdempersteun. De swingarm, geïnspireerd op de RC213V-S, is verlengd om de tractie en stabiliteit te optimaliseren. Aan de voorkant maakt de 43mm Öhlins NPX voorvork in combinatie met de OBTi elektronische interface een uiterst nauwkeurige afstelling van de vering mogelijk, terwijl de achterkant profiteert van Öhlins TTX36 vering. De motor, een 999,7 cc lijn viercilinder, ontwikkelt 160 kW (217 pk) bij 14.500 t/min, dankzij titanium drijfstangen, gesmede aluminium zuigers en een cascade van versnellingen. De elektronische TBW-gasklep is geoptimaliseerd voor een betere respons en is gekoppeld aan een Bosch IMU 6-assige traagheidsunit die alle elektronica aan boord beheert. Zes vooraf gedefinieerde rijmodi, die allemaal kunnen worden aangepast, maken het mogelijk om het vermogen, het remmen op de motor, de antiwielregeling en de HSTC-tractiecontrole aan te passen aan de voorkeuren van de rijder. De remmen worden bediend door Brembo Stylema radiaal gemonteerde remklauwen met 330mm remschijven en tweetraps ABS in de bochten. De standaarduitrusting omvat een TFT-kleurenscherm van 5 inch, Honda Smart Key sleutelvrije ontsteking en vereenvoudigde toegang tot functies via de linker schakelaar. De aerodynamica is verbeterd met op de MotoGP geïnspireerde spoilers, terwijl de rijpositie en de bekleding zijn ontworpen om de prestaties op het circuit te maximaliseren. Een configureerbare HESD elektronische stuurdemper en de tweede generatie Öhlins S-EC elektronische vering maken het pakket compleet. Laten we eens kijken [comment] hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt de Honda CBR 1000 RR Fireblade SP indruk met zijn balans tussen radicaliteit en veelzijdigheid. Motorrijders roemen de precisie van het chassis, de stabiliteit bij hoge snelheden en de kwaliteit van de remmen, die vertrouwen wekken, zowel op het circuit als tijdens sportief weggebruik. Dankzij de elektronische Öhlins-vering van de laatste generatie vangt de motorfiets onregelmatigheden op de weg effectief op en garandeert tegelijkertijd een voorbeeldig rijgedrag op het circuit. De ergonomie is ontworpen met het oog op prestaties, zodat de rijder optimaal kan profiteren van het potentieel van de motorfiets, ook al zullen sommigen het als veeleisend ervaren tijdens stadsritten of bij lage snelheden, vanwege de rijpositie in racestijl. Het hoge zadel en de voetsteunen stimuleren een geëngageerde zithouding, ideaal om aan te vallen, maar vermoeiend op lange ritten of in de file. De elektronica aan boord, met meerdere rijmodi en instellingen, wordt gewaardeerd vanwege het vermogen om zich aan te passen aan de voorkeuren van elke rijder, of deze nu de voorkeur geeft aan veiligheid, prestaties of comfort. Gebruikers roemen de precisie van de elektronische hulpmiddelen, die voldoende vrijheid laten om de prestaties te benutten zonder frustratie. Motorrijders benadrukken ook de bouwkwaliteit, afwerking en aandacht voor detail, die het gevoel versterken een uitzonderlijke motorfiets te bezitten. Er zijn echter enkele klachten over de hoge onderhoudskosten en het brandstofverbruik, dat kan oplopen bij intensief gebruik. Opeenvolgende versies van de Fireblade SP zijn geëvolueerd om aan de verwachtingen van liefhebbers te voldoen, met name door innovaties uit de racerij te integreren en een uitgebreide keuze aan opties en accessoires te bieden om hun machine te personaliseren. Dit model wordt gezien als een concentraat van technologie en sportiviteit, dat zich kan meten met de beste op de markt en tegelijkertijd bij elke rit een unieke rijervaring biedt.
Voor meer informatie vindt u hier het gedetailleerde specificatieblad van de Fireblade SP 1000.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 999,7 cm³
- Motortype: viercilinder-in-lijn met supervierkante afmetingen, titanium drijfstangen en gesmede aluminium zuigers, cascadetiming, vloeistofgekoeld, DOHC, 4 kleppen per cilinder, PGM-DSFI elektronische brandstofinspuiting
- Motorvermogen en koppel: 217 pk (160 kW) bij 14.500 tpm; 113 Nm bij 12.500 tpm
- Leeggewicht: 201 kg
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 6,3 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 280 tot 300 km, afhankelijk van het rijtempo
- Tankinhoud: 16,1 liter
- Topsnelheid: 299 tot 305 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak met quickshifter (op/neer) in twee richtingen; slipkoppeling met assistentie (antidribbel); secundaire transmissie via ketting
- Remmen: Voor: Dubbele 330mm-schijven met Brembo Stylema 4-zuiger radiale remklauwen; achter: 220mm-schijf, enkelzuiger remklauw; Brembo high-end radiale hoofdremcilinder; tweetraps ABS in bochten met 6-assige IMU traagheidsunit
- Onderhoud en gebruikskosten: onderhoudsbeurt aanbevolen elke 12.000 km of 1 jaar;hoge onderhoudskosten typisch voor hypersportmotoren met high-performance onderdelen