Onderdelen en accessoires motor Honda CBR 1000 RR-R Fireblade SP 30e verjaardag
De Honda CBR 1000 RR-R Fireblade SP 30th Anniversary is een limited edition die drie decennia innovatie en passie voor prestaties viert
Accessoires en onderdelen voor Honda CBR 1000 RR-R Fireblade SP 30e verjaardag
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CBR 1000 RR-R Fireblade SP 30e verjaardag volgens het jaar.
Dit Honda-model heeft een aluminium chassis met dubbele balken voor stijfheid en precisie. De vooras is uitgerust met een Öhlins NIX30 telehydraulische omgekeerde vork met een diameter van 43 mm en een veerweg van 120 mm, gecombineerd met dubbele 330 mm radiale schijfremmen en remklauwen met 4 zuigers. Achteraan heeft de Öhlins TTX36-monoshock een veerweg van 137 mm, aangevuld met een schijf van 220 mm met remklauw met enkele zuiger. De wielen zijn 120/70-17 voor en 200/55-17 achter. De motor, een 999,70 cc lijn 4-cilinder, levert 217 pk bij 14.500 tpm en 11,60 kg bij 12.500 tpm, met een vermogen-gewichtsverhouding van 0,86 kg/pk. Elektronische brandstofinjectie, vloeistofkoeling, 2 ACT kleptiming en 4 kleppen per cilinder zorgen voor topprestaties. Een standaard handgeschakelde 6-versnellingsbak met shifter en een kettingaangedreven secundaire transmissie zorgen voor een optimaal gebruik van het vermogen. ABS is standaard, net als ultramoderne boordelektronica. Een brandstoftank van 16 liter, een zithoogte van 830 mm en een volgeladen gewicht van 201 kg zorgen voor de juiste balans tussen wendbaarheid en stabiliteit. De topsnelheid ligt rond de 300 km/u, met een gemiddeld brandstofverbruik van 6,25 liter/100 km en een geschatte actieradius van 256 km. Dit model, dat met een A-rijbewijs kan worden bereden, is een van de krachtigste en meest exclusieve sportmotoren op de markt, die kan wedijveren met de Ducati Panigale V4 S en de BMW S 1000 RR. De eersteklas uitrusting en bouwkwaliteit maken hem tot een ideale basis voor aanpassingen. Laten we eens kijken hoe motorrijders deze sportmotor in hun dagelijks leven ervaren.
Motorrijders die het geluk hebben op deze 30th Anniversary Edition te rijden, benadrukken eerst zijn exclusiviteit en de kwaliteit van de afwerking, met een speciale vermelding voor de op 1992 geïnspireerde livery en de herdenkingsdetails. Deze gelimiteerde editie is meteen aantrekkelijk vanwege zijn topuitstraling, waarin nostalgie perfect samengaat met geavanceerde technologie. De rijervaring is naar verluidt radicaal, met een sportieve houding en indrukwekkend Superbike-achtig vermogen. De geavanceerde elektronica, Öhlins-vering en standaard versnellingspook worden geprezen om hun efficiëntie en moderniteit. Met de aanpasbare elektronische instellingen kan de motorfiets worden aangepast aan verschillende rijstijlen, waardoor het rijplezier wordt verhoogd, met name op het circuit. Gebruikers waarderen de vloeiende luchtstroom bij volgas, de snelheid van de versnellingsbak en de precisie van de elektronische assistenten. De Brembo Stylema R remmen worden beoordeeld als even effectief als intuïtief, zelfs tijdens intensieve circuitsessies. Zowel op het circuit als op de weg werden het rijgedrag en de stabiliteit geprezen, net als het gemak waarmee de motor bij hoge toerentallen kan worden gebruikt. De Fireblade SP 30th Anniversary blinkt ook uit door zijn handling bij hoge snelheden en zijn geruststellende gedrag in snelle bochten. Sommigen zullen echter wijzen op het relatief hoge brandstofverbruik en de beperkte actieradius voor dagelijks gebruik, evenals de hoge prijs in vergelijking met sommige van zijn rivalen. Comfort in de stad blijft ondergeschikt, maar dit is duidelijk niet het favoriete terrein van dit model. Ondanks deze punten blijft deze Fireblade een benchmark vanwege zijn exclusiviteit, prestaties en historische erfgoed. Hij is vooral bedoeld voor ervaren rijders of verzamelaars die op zoek zijn naar een zeldzame, expressieve machine die gebouwd is voor pure prestaties. De verschillende versies in het gamma staan bekend om hun betrouwbaarheid en hun vermogen om unieke sensaties te leveren, zowel op het circuit als op de weg. Voor fans van sportmotoren en verzamelaars is deze jubileumeditie een niet te missen keuze.
Voor meer informatie vind je hier de gedetailleerde technische specificaties van dit iconische model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 999,7 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting Ø 52 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 217 pk (160 kW) bij 14.500 tpm; 11,6 mkg (113,75 Nm) bij 12.500 tpm
- Gewicht (vol): 201 kg
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,25 L/100 km
- Geschatte actieradius: 250-260 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Topsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak met standaard up & down shifter, secundaire transmissie door ketting
- Remmen: voor: dubbele radiale remschijven van 330 mm, Brembo Stylema R monobloc remklauwen met 4 zuigers; achter: remschijven van 220 mm, Brembo remklauwen met 1 zuiger; ABS in bochten (intelligent), aangepast aan de hoek van de motorfiets
- Onderhoud en gebruikskosten: onderhoud aanbevolen in het Honda netwerk om prestaties en een lange levensduur te garanderen; gebruik van hoogwaardige onderdelen aanbevolen (remmen, banden, smeermiddelen); hoge gebruikskosten; bekende terugroepacties van de fabrikant: controle van de oliekoeler en het injectiesysteem