Onderdelen en accessoires motor Honda CBR 250 R ABS
De Honda CBR 250 R ABS kwam in 2011 op de markt en verrijkte het aanbod van medium-displacement sportmotoren met een propositie die zowel toegankelijk als veelzijdig is
Accessoires en onderdelen voor Honda CBR 250 R ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CBR 250 R ABS volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen Diamond-frame, dat garant staat voor een goede stijfheid en een weggedrag dat zowel in de stad als op de weg gewaardeerd wordt. Aan de voorkant heeft de 37 mm telehydraulische voorvork een veerweg van 130 mm, terwijl de achterkant is uitgerust met een monoshock met een veerweg van 104 mm, wat zorgt voor comfort en stabiliteit. De remmen worden verzorgd door een 296 mm remschijf aan de voorzijde met een tweezuigerremklauw en een 220 mm remschijf aan de achterzijde met een eenzuigerremklauw. In sommige markten werd gecombineerd ABS (C-ABS) als optie aangeboden, een opmerkelijke innovatie voor deze categorie, hoewel deze optie niet beschikbaar was in Frankrijk. Onder de kuip produceert de 249,4 cc viertakt eencilindermotor met 38 mm PGM-FI brandstofinjectie, vloeistofkoeling, dubbele ACT en 4 kleppen per cilinder 26 pk bij 8.500 t/min en een koppel van 2,5 kg bij 7.000 t/min. De 6-versnellingsbak en kettingaandrijving zorgen voor een soepele, dynamische acceleratie. Een zithoogte van 784 mm maakt de motor toegankelijk voor een brede groep rijders, terwijl de brandstoftank van 13 liter betekent dat je lange ritten kunt maken zonder je zorgen te maken over de actieradius, die wordt geschat op 351 km. Met een totaal gewicht van 162 kg is deze sportieve motorfiets nog steeds gemakkelijk te hanteren. De standaarduitrusting omvat een volledig instrumentarium en de optie om een groot aantal accessoires toe te voegen om het comfort, de veiligheid en de aanpassingsmogelijkheden te optimaliseren. Al deze technische kenmerken dragen ertoe bij dat deze sportmotor met middelgrote cilinderinhoud een krachtige, betrouwbare motorfiets is die geschikt is voor een breed scala aan rijders. Laten we overgaan naar het dagelijks gebruik en de meningen van de rijders die hem hebben geadopteerd.
Feedback van gebruikers benadrukt de grote veelzijdigheid van dit model, dat vooral wordt gewaardeerd om zijn wendbaarheid in de stad, lage brandstofverbruik en lage onderhoudskosten. Veel rijders roemen het gemak waarmee de motor bestuurd kan worden, de comfortabele zithouding en het vermogen van de motor om zich aan te passen aan zowel stadsritten als toertochten over de weg en snelwegen. Ventilatie, betrouwbaarheid van de motor en onderhoudsgemak worden ook regelmatig genoemd als sterke punten. Sommige gebruikers wijzen op het lichte gewicht van de machine, waardoor hij voor iedereen toegankelijk is, ook voor beginners en kleinere rijders. Het gemiddelde brandstofverbruik varieert tussen de 3 en 3,7 liter/100 km, waardoor het een zuinige motor is voor dagelijks gebruik. Op de snelweg ligt de ideale kruissnelheid rond de 120-130 km/u, met voldoende reserve om veilig in te halen, zelfs met z'n tweeën. Reviews vermelden ook de mogelijkheid om de motorfiets uit te rusten met topkoffers zonder dat de rijeigenschappen veranderen, een voordeel voor degenen die de motorfiets voor gebruiksdoeleinden gebruiken. Zwakke punten waren het iets te hoge gewicht voor deze categorie, de stevigheid van het passagierszadel, de onberispelijke kwaliteit van de originele banden en een vork die soms als te zacht werd beschouwd. Sommigen betreurden ook het ontbreken van ABS in Frankrijk, hoewel deze optie wel beschikbaar was op andere markten. Ondanks deze bedenkingen gaf de meerderheid van de motorrijders aan zeer tevreden te zijn met hun aankoop, waarbij ze de betrouwbaarheid, de wendbaarheid en het rijplezier van deze kleine sportmotor benadrukten. Vooral jonge rijders waarderen de progressieve vermogensafgifte en het gemak waarmee ze vooruit kunnen komen zonder te hard van stapel te lopen, terwijl meer ervaren rijders dit model zien als een leuk en zuinig alternatief voor grotere motoren. De mogelijkheid om de motorfiets aan te passen met een breed scala aan accessoires en onderdelen wordt ook zeer gewaardeerd, zodat iedereen hem kan aanpassen aan zijn eigen specifieke behoeften. Deze feedback bevestigt de reputatie van dit model als een veilige keuze voor wie op zoek is naar een veelzijdige, betrouwbare en betaalbare motorfiets.
- Vereist rijbewijs: A- of A2-rijbewijs, afhankelijk van leeftijd en huidige regelgeving
- Cilinderinhoud: 249,4 cc
- Motortype: Eencilinder, 4-takt, DOHC, 4-kleppen, PGM-FI injectie, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 26 pk bij 8.500 tpm, 2,5 mkg bij 7.000 tpm
- Gewicht (vol): 162 kg
- Zithoogte: 784 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 3,7 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 351 km
- Inhoud brandstoftank: 13 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 150 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 296 mm schijf, 2-zuigerremklauw; Achter: 220 mm schijf, 1-zuigerremklauw; Gecombineerd ABS (C-ABS) optioneel (niet verkrijgbaar in Frankrijk)
- Onderhoud en gebruikskosten: Eenvoudig, goedkoop onderhoud, regelmatig onderhoud, lage verbruikskosten, bewezen betrouwbaarheid, originele banden vervangbaar voor de beste prestaties