Onderdelen en accessoires motor Honda CMX 1100 Rebel DCT
DeHonda CMX 1100 Rebel DCT is een benchmark in de wereld van modern custom motorrijden. Sinds 2021 markeert dit model de terugkeer van Honda in het segment van de grote custom motoren, waarbij inspiratie wordt geput uit de bobberstijl en geavanceerde technologie wordt toegepast
Accessoires en onderdelen voor Honda CMX 1100 Rebel DCT
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CMX 1100 Rebel DCT volgens het jaar.
Op technisch gebied is dit model gebaseerd op een stalen buizenframe met dubbele wieg, verstevigd om het vermogen van de 1.084cc parallelle twin aan te kunnen. De wielbasis van 1.520 mm en de brede banden zorgen voor een voorbeeldige stabiliteit, terwijl de 43 mm tele-hydraulische voorvork en de twee voorbelasting instelbare achterschokdempers optimaal comfort op de weg garanderen. De remmen worden verzorgd door een 330mm voorschijf met 4-zuiger radiale remklauw en een 256mm achterschijf, alle met ABS-bewaking. De motor, afgeleid van de Africa Twin maar ingrijpend gewijzigd, ontwikkelt 88,4 pk bij 7.000 tpm en 10 mkg koppel bij 4.750 tpm, met elektronisch management dat is aangepast aan de aangepaste geest. Met de standaard DCT-versnellingsbak met 6 versnellingen kun je kiezen tussen de handmatige modus (triggers op de linkerconsole) en de automatische modus, met vier rijmodi (Standaard, Regen, Sport, Gebruiker) die van invloed zijn op het versnellingsmanagement, het vermogen, het remmen op de motor, de tractiecontrole en het antiwielgedrag. Tot de standaarduitrusting behoren een TFT-kleurenscherm van 5 inch, Bluetooth-connectiviteit, een USB-C-aansluiting onder de stoel, cruisecontrol, herziene HSTC-tractiecontrole en koppelregeling. Een brandstoftank van 13,6 liter, een zithoogte van 710 mm en een volledig geladen gewicht van 236 kg maken het specificatieblad compleet. Deze configuratie betekent dat hij kan worden gebruikt voor zowel cruisen in de stad als langere ritten, en het assortiment accessoires en motoronderdelen betekent dat de motor kan worden aangepast aan elke smaak. Laten we overgaan naar de dagelijkse ervaring van motorrijders met deze custom van de nieuwe generatie.
De meningen van motorrijders over de Honda CMX 1100 Rebel DCT benadrukken zijn veelzijdigheid en rijplezier, of het nu in de stad, op de weg of in de bergen is. Zijn soepele rijgedrag bij lage toerentallen, gecombineerd met een grote stabiliteit bij hoge snelheden, maakt hem een ideale bondgenoot voor alle typen rijders. De DCT-versnellingsbak is eenvoudig te bedienen, met de mogelijkheid om naar wens om te schakelen van automatische naar handmatige modus, waardoor hij toegankelijk is voor zowel beginnende als ervaren rijders. De lage, natuurlijke rijpositie, de souplesse van de paralleltwin en de lichtheid die ondanks het gewicht van 236 kg voelbaar is, worden regelmatig geprezen. Het lage zwaartepunt zorgt voor een uitstekende controle, zelfs bij lage snelheden, wat vooral geruststellend is bij het manoeuvreren of in druk verkeer. Moderne functies zoals het TFT-kleurenscherm, de Bluetooth-verbinding, de USB-C-aansluiting en de cruisecontrol worden dagelijks zeer gewaardeerd en bieden echt comfort voor zowel lange als dagelijkse ritten. Sommige gebruikers betreuren de secundaire kettingaandrijving en geven de voorkeur aan een cardanas of riem, evenals de afwezigheid van een dubbele schijf aan de voorkant voor zware remacties. De originele passagiersstoel wordt als ontoereikend beschouwd voor lange ritten met z'n tweeën, maar het assortiment accessoires kan dit verhelpen. Je kunt met name kiezen voor een comfortzadel, fietstassen of een rugleuning voor de passagier om het comfort op lange afstanden te verbeteren. Honda's bobberstyling, bouwkwaliteit en betrouwbaarheid worden algemeen erkend, hoewel sommige rijders de positie minder geschikt vinden voor langere rijders zonder aanpassingen. De mogelijkheid om de motor aan te passen, dankzij het brede aanbod aan accessoires en onderdelen, is een groot pluspunt, waardoor hij kan worden aangepast aan elk type gebruik, van dagelijks rijden tot reizen. Dit model is een referentie voor wie op zoek is naar een moderne, betrouwbare, aanpasbare fiets.
Tot slot zijn hier alle technische specificaties om rekening mee te houden.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 1.084 cm³
- Motortype: Parallelle tweecilinder, 4-takt, 270° timing, vloeistofgekoeld, enkele bovenliggende nokkenas (1 OHC), 4 kleppen per cilinder, PGM-FI elektronische brandstofinjectie
- Motorvermogen en koppel: 88,4 pk (65 kW) bij 7.000 tpm; 98 Nm (10 mkg) bij 4.750 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 236 kg
- Zithoogte: 710 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,3 L/100 km
- Geschatte actieradius: 250-270 km
- Inhoud brandstoftank: 13,6 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 180 km/u
- Type transmissie: gerobotiseerde 6-traps DCT (Dual Clutch Transmission) versnellingsbak (kan worden omgeschakeld naar handmatig of automatisch); secundaire transmissie via ketting
- Remmen: voor: enkele schijf van 330 mm met radiale remklauw met 4 zuigers; achter: schijf van 256 mm, remklauw met enkele zuiger; standaard ABS-systeem voor veilig remmen
- Onderhoud en gebruikskosten: vereenvoudigd onderhoud dankzij de betrouwbaarheid van het motorblok afgeleid van de Africa Twin; reserveonderdelen beschikbaar via het Honda netwerk; gebruikskosten onder controle gehouden voor een motorfiets in deze categorie (regelmatig onderhoud, redelijk brandstofverbruik)