Onderdelen en accessoires motor Honda CMX 1100 Rebel Touring DCT
De Honda CMX 1100 Rebel Touring DCT is sinds zijn lancering in 2023 een referentie in de wereld van moderne custom motorfietsen. Deze Touring-versie, die deel uitmaakt van het Rebel-gamma, biedt een 'baggerised' benadering die assertieve stijl, praktisch nut en technologische innovatie combineert
Accessoires en onderdelen voor Honda CMX 1100 Rebel Touring DCT
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CMX 1100 Rebel Touring DCT volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen buizenframe met dubbele wieg, dat robuustheid en wendbaarheid combineert voor een aangename rit. Het chassis is voorzien van een 43mm tele-hydraulische voorvork en twee zijdelingse schokdempers achter, allemaal met instelbare voorbelasting om het gedrag van de motorfiets aan te passen aan de belasting en rijstijl. De remmen worden verzorgd door een 330mm remschijf voor met 4-zuiger remklauw en een 256mm remschijf achter met 1-zuiger remklauw, standaard aangevuld met ABS voor maximale veiligheid. De parallel-twin van 1.084 cc, getuned op 270°, levert 88,40 pk bij 7.000 t/min en een koppel van 10 kg bij 4.750 t/min. Het elektronische management is geoptimaliseerd voor meer kracht bij lage toerentallen en de gerobotiseerde DCT 6-versnellingsbak biedt verschillende rijmodi (Standaard, Regen, Sport, Gebruiker), die elk het vermogen, het afremmen van de motor, de koppelregeling en het antiwielgedrag aanpassen. De standaarduitrusting omvat een TFT-kleurenscherm van 5 inch, USB-C-aansluiting, volledige LED-verlichting, cruisecontrol, koppelregeling, antiwielregeling, motorremregeling, versnellingsindicator en automatische DCT-versnellingsbak. Het totale opbergvolume bedraagt 35 liter in de zijkoffers, ideaal voor dagelijks gebruik of om mee te toeren. De brandstoftank van 13,6 liter geeft een geschatte actieradius van 257 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,3 liter/100 km. Het totaalgewicht is 250 kg, wat binnen de perken blijft voor deze categorie. De overgang naar gebruik en de meningen van motorrijders stellen ons in staat om te kijken naar de praktische bruikbaarheid en wegligging van deze aangepaste motorfiets in het dagelijks gebruik.
In het dagelijks gebruik is de Honda CMX 1100 Rebel Touring DCT gemakkelijk te hanteren, dankzij de lage zithoogte en het uitgebalanceerde gewicht. Zelfs rijders met een lengte van minder dan 1m70 waarderen de balans van het pakket en de stabiliteit, zowel bij stilstand als bij het manoeuvreren. Motorrijders waarderen vooral de technologie aan boord, zoals het TFT-scherm en de DCT-versnellingsbak, die zorgen voor een soepele, plezierige rit, zowel in de stad als op de weg. n stadsverkeer elimineert de DCT koppelingsbelasting, waardoor woon-werkverkeer veel comfortabeler wordt, vooral in files. Een reeks rijmodi betekent dat de motor kan worden aangepast aan elke situatie, van een ontspannen ritje in de regen tot dynamischer rijden. Het opbergvolume, verdeeld over twee harde koffers, is voldoende voor dagelijks woon-werkverkeer of dagtochten, ook al zullen sommigen het jammer vinden dat er geen helm op past of dat je niet zonder extra bagage op pad kunt voor een lange reis. De bescherming die wordt geboden door het Batwing vorkhoofd wordt als voldoende beoordeeld voor wat betreft het ontlasten van de luchtdruk, hoewel het niet kan tippen aan die van een echte GT. Feedback benadrukt de soepelheid van de motor, zijn reactievermogen bij lage toerentallen en de kwaliteit van de DCT-versnellingsbak, die echt comfort biedt, vooral in de stad of tijdens het toeren. Trillingen worden tot een minimum beperkt, zelfs bij constante snelheid, wat het rijden op lange afstanden vergemakkelijkt. Sommige gebruikers wezen erop dat de vering, die alleen kan worden ingesteld op voorspanning, basic was en dat de achterremmen te weinig grip hadden. De prijs-kwaliteitverhouding wordt vaak benadrukt, omdat de motor veel betaalbaarder is dan zijn Amerikaanse rivalen, zowel qua prijs als gebruikskosten. Het model wordt geprezen om zijn veelzijdigheid, hij kan zowel solo als in duo's goed presteren, en zijn assertieve styling blijft niet onopgemerkt.
Voor wie meer wil weten, is er een gedetailleerde lijst met technische specificaties om je alles te vertellen over deze moderne custom machine.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 1.084 cm³
- Motortype: Parallelle tweecilinder, 4-takt, 270° timing, enkele OHC (bovenliggende nokkenas), 8 kleppen (4 per cilinder), PGM-FI elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, voldoet aan Euro5.
- Motorvermogen en koppel: 88,40 pk (64,9 kW) bij 7.000 tpm; 98 Nm (10 mkg) bij 4.750 tpm
- Gewicht (volledig): 250 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 710 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,30 L/100 km
- Geschatte actieradius: 250-260 km
- Inhoud brandstoftank: 13,6 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 180 km/u
- Type transmissie: gerobotiseerde DCT 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 1 x 330 mm schijf, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; achter: 1 x 256 mm schijf, 1-zuiger remklauw; ABS standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: Standaard Honda onderhoud op maat; elke 12.000 km een onderhoudsbeurt (olie verversen, filters), kleppen gecontroleerd na 24.000 km; 5 jaar fabrieksgarantie (afhankelijk van het land); terugroepactie van de fabrikant in 2025 (België, Slovenië) voor een defecte afdichtbout waardoor olie uit de achterband kan lekken.