Onderdelen en accessoires motor Honda CRF 1100 L Africa Twin ADVSport
De Honda CRF 1100 L Africa Twin ADVSport belichaamt het avontuur, de betrouwbaarheid en de passie van motorreizen. Sinds zijn oprichting heeft dit model zich gevestigd als een benchmark in de GT trail categorie, voortbouwend op het erfgoed van de Dakar winnende Africa Twins en voortdurend evoluerend om aan de verwachtingen van moderne motorrijders te voldoen
Accessoires en onderdelen voor Honda CRF 1100 L Africa Twin ADVSport
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CRF 1100 L Africa Twin ADVSport volgens het jaar.
Deze ADVSport-versie is gebaseerd op een stalen frame met dubbele balken, dat is geoptimaliseerd om een perfecte controle over de voorkant en een voorbeeldige stabiliteit te garanderen, zelfs als de motor geladen is voor de reis. Het totaalgewicht van 253 kg blijft laag voor zijn klasse, terwijl de zithoogte kan worden ingesteld van 835 tot 855 mm (lage optie beschikbaar), waardoor hij toegankelijk is voor een breed scala aan rijders. Het chassis is voorzien van een 45mm omgekeerde Showa-voorvork met instelbare rebound- en compressiedemping, gecombineerd met een instelbare monoshock achter. De elektronisch gestuurde Showa EERA semi-actieve vering biedt vijf standen, waaronder een instelbare stand, om het gedrag van de motorfiets aan elke situatie aan te passen. De remmen worden verzorgd door dubbele 310mm wave-type remschijven aan de voorzijde, met 4 zuiger radiale remklauwen, en een 256mm remschijf aan de achterzijde, allemaal ondersteund door ABS in bochten dat wordt aangestuurd door een IMU traagheidsunit. De 1.084 cc in-line tweecilindermotor, getuned op 270°, ontwikkelt 102 pk bij 7.500 t/min en 11,5 kg koppel bij 5.500 t/min, met een compressieverhouding van 10,5:1. De transmissie is een handgeschakelde zesversnellingsbak of een handgeschakelde zesversnellingsbak. De transmissie is een handgeschakelde 6-versnellingsbak of een gerobotiseerde DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling, met shifter als optie. De standaarduitrusting is bijzonder uitgebreid: TFT-touchscreen van 6,5 inch, Bluetooth- en Apple CarPlay-connectiviteit, verwarmde handgrepen, cruisecontrol, 12V- en USB-aansluiting, elektronisch instelbare vering, koppelregeling, antidoorslipregeling, adaptieve bochtverlichting, ABS in bochten, zes rijmodi, automatisch uitschakelende richtingaanwijzers, noodremmodus en Bridgestone Battlax A41 gemengde banden. Het gemiddelde brandstofverbruik van 4,9 liter/100 km geeft een geschatte actieradius van 506 km. Met dit technische overzicht achter de rug is het tijd om onze aandacht te richten op het gebruik in de praktijk en op wat motorrijders over dit model te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt de Honda CRF 1100 L Africa Twin ADVSport indruk met zijn veelzijdigheid en comfort, zowel voor lange tochten als voor woon-werkverkeer in de stad. Motorrijders roemen het gemakkelijke rijgedrag ondanks zijn omvang, dankzij de algehele balans en wendbaarheid die worden geboden door het 19-inch voorwiel en de beperkte veerweg. Zelfs rijders van gemiddelde grootte waarderen de verstelbare zithoogte, waardoor ze hun voeten gemakkelijk op de grond kunnen zetten als ze stilstaan. In de stad zorgen de soepelheid van de DCT versnellingsbak en de beschikbaarheid van de motor vanaf lage toerentallen ervoor dat je je gemakkelijk door het verkeer kunt bewegen, terwijl de draaicirkel manoeuvreren tot een fluitje van een cent maakt. Ritten in de stad zijn stressvrij, met een uitstekend zicht en een goed geplaatst zwaartepunt. Op wegen en snelwegen worden de bescherming die wordt geboden door de verstelbare bel en de ergonomie van de cockpit zeer gewaardeerd, net als het comfort van het zadel en de kwaliteit van de demping, zelfs als je met z'n tweeën rijdt. Lange etappes worden zonder vermoeidheid afgelegd, dankzij de soepele overbrenging, het onberispelijke rijgedrag en het goed ontworpen zadel. De connectiviteit aan boord, de leesbaarheid van het TFT-scherm en de recordautonomie van de brandstoftank zijn belangrijke troeven voor frequente reizigers. De elektronische assistentiesystemen worden beoordeeld als effectief en geruststellend, vooral op nat wegdek of tijdens lange etappes. Sommige gebruikers merkten echter op dat de ergonomie van de elektronische bedieningselementen voor verbetering vatbaar was en betreurden het standaard ontbreken van een middenstandaard. In het terrein is de motor nog steeds in staat tot mooie escapades op glooiende wegen, ook al beperken het gewicht en de weggeoriënteerde banden de ambities bij geëngageerd terreinrijden. Al met al wordt dit model gezien als een benchmark in zijn klasse, in staat om te concurreren met de beste Europese rivalen, verleidelijk door zijn gebruiksgemak, de kwaliteit van de gerobotiseerde transmissie en de samenhang van het totaalpakket.
Laten we overgaan naar het gedetailleerde specificatieblad om alle belangrijke cijfers van deze trail GT te weten te komen.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 1.084 cm³
- Motortype: In-line twin, 4-takt, 270° timing, PGM-FI elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, 1-takt, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 102 pk (75 kW) bij 7.500 tpm, 112 Nm (11,5 mkg) bij 5.500 tpm
- Gewicht: 238 kg volledig geladen
- Zithoogte: instelbaar van 835 tot 855 mm (lage optie: 795 tot 815 mm)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,9 L/100 km
- Geschatte actieradius: 500 tot 530 km
- Inhoud brandstoftank: 24,8 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen of gerobotiseerde DCT met dubbele koppeling, optionele versnellingspook, ketting
- Remmen: voor: 310 mm 'wave-type' dubbele zwevende schijf, Nissin radiale remklauwen met 4 zuigers; achter: 256 mm enkele schijf, remklauw met 1 zuiger; ABS in bochten (geoptimaliseerd ABS in bochten met 6-assige IMU)
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km onderhoud; bewezen betrouwbaarheid, lage onderhoudskosten voor zijn categorie; 2 jaar Honda fabrieksgarantie (onderdelen en arbeidsloon), uitbreidingen beschikbaar