Onderdelen en accessoires motor Honda CRF 150 R
De Honda CRF 150 R neemt een speciale plaats in binnen de motorcrosswereld, als wedstrijdmachine voor jonge rijders en rijders die de volgende stap willen zetten naar motoren met een grotere cilinderinhoud
Accessoires en onderdelen voor Honda CRF 150 R
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CRF 150 R volgens het jaar.
Op technisch gebied wordt de Honda aangedreven door een vloeistofgekoelde 149,7 cc, ééncilinder 4-takt Unicam®-motor, die bekend staat om zijn compactheid en reactievermogen. De motor levert 23,50 pk bij 12.500 tpm en een koppel van 1,40 kg bij 11.000 tpm, wat zorgt voor een scherpe acceleratie en een breed inzetgebied, ideaal voor alle soorten circuits. De korte handgeschakelde vijfversnellingsbak benut het beschikbare vermogen optimaal en zorgt voor een effectieve boost bij het uitkomen van elke bocht. Het stalen buizenchassis met grote diameter zorgt voor een uitstekende stabiliteit, terwijl de volledig instelbare 37mm Showa omgekeerde vork met cartridges aan de voorkant 274mm veerweg biedt. Achter heeft de Showa Pro-Link monoshockvering een veerweg van 271 mm, met instelbare voorbelasting, ingaande demping en uitgaande demping voor elk terrein. De robuuste, lichtgewicht aluminium spaakwielen zijn 19 inch voor en 16 inch achter, voor optimale controle en minimale onafgeveerde massa. De remmen worden verzorgd door een 220 mm remschijf voor met dubbele zuigerremklauw en een 190 mm remschijf achter met enkele zuigerremklauw, voor nauwkeurig en progressief remmen. De zithoogte van 866 mm maakt de motorfiets gemakkelijk hanteerbaar, zelfs voor de jongste rijders, en de motorfiets weegt volledig beladen 84,8 kg. Er is een breed scala aan accessoires en motoronderdelen verkrijgbaar om dit model te personaliseren of te onderhouden. Laten we verder gaan met de rijderervaring en het gebruik van de CRF 150 R in het veld.
Zowel op het circuit als tijdens trainingen wordt de Honda CRF 150 R geprezen om zijn rijgedrag en zijn vermogen om met de rijder mee te bewegen. Jonge deelnemers waarderen het gebruiksgemak, dat mogelijk wordt gemaakt door de lage zithoogte en de bedieningselementen die zijn aangepast aan kleine handen. De ergonomie is ontworpen voor tieners en jonge rijders die de overstap maken van 85cc naar krachtigere machines. Het lichte gewicht van de motor maakt het gemakkelijk om door scherpe bochten en groeven te rijden, terwijl de stabiliteit van het chassis en de kwaliteit van de Showa-ophanging geruststellend zijn op technische secties. De Unicam®-motor wordt geprezen om zijn flexibiliteit en reactievermogen en biedt een onmiddellijke acceleratie die het verschil maakt op de startgrid. Zelfs bij lage toerentallen behoudt het motorblok zijn soepelheid, waardoor het bijzonder geschikt is voor geleidelijk leren en snel accelereren uit bochten. De robuustheid en betrouwbaarheid van de CRF 150 R worden regelmatig geprezen door gebruikers, of het nu gezinnen, teams of jonge rijders zijn die de kneepjes van het vak leren. Op veeleisend terrein, zoals zanderige of zeer ruwe wegen, presteert de Honda goed dankzij zijn uitstekende tractie en voorspelbare rijgedrag. Onderhoudsgemak en compatibiliteit met een breed scala aan reserveonderdelen zijn grote voordelen voor degenen die zich zonder beperkingen in de wereld van de motorcross willen begeven. Recente versies, met name 2023, 2024 en 2025, hebben geprofiteerd van gemoderniseerde graphics en een consistente bouwkwaliteit, wat het vertrouwen van de gebruikers heeft vergroot. Sommige rijders wijzen echter op de noodzaak van regelmatig onderhoud om de prestaties op het hoogste niveau te houden, wat in de wedstrijdwereld aan de orde van de dag is. Als gevolg daarvan blijft de Honda een benchmark voor vooruitgang, leren en plezier op alle soorten terrein, terwijl je profiteert van een betrouwbare, stabiele, high-performance machine.
Bekijk hieronder het volledige specificatieblad van dit iconische model voor meer informatie.
- Vergunning vereist: geen vergunning nodig voor off-road gebruik (niet goedgekeurd voor gebruik op de weg in Frankrijk)
- Cilinderinhoud: 149,7 cm³
- Motortype: vloeistofgekoelde viertakt-eencilindermotor met Unicam® enkele nokkenastiming en 4 kleppen
- Motorvermogen en -koppel: 23,5 pk bij 12.500 tpm; 13,7 Nm (1,40 mkg) bij 11.000 tpm
- Gewicht: 84,8 kg volledig geladen
- Zithoogte: 866 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4-5 L/100 km bij intensief gebruik
- Geschatte actieradius: 60 tot 90 km, afhankelijk van gebruiksintensiteit en terreintype
- Inhoud brandstoftank: 4,2 liter
- Maximumsnelheid: 110 tot 115 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde close ratio versnellingsbak met 5 versnellingen, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: 220 mm schijf met hydraulische remklauw met dubbele zuiger; achter: 190 mm schijf met hydraulische remklauw met enkele zuiger
- Onderhouds- en gebruikskosten: Regelmatig onderhoud vereist om concurrerende prestaties te behouden; matige maar regelmatige onderhoudskosten