Onderdelen en accessoires motor Honda CRF 150 R Kleine wielen
Sinds 2007 is de Honda CRF 150 R Small Wheels een revolutie in de wereld van de junior motorcross. Ontworpen door Honda als een viertakt alternatief voor de traditionele 85cc tweetakt, om te voldoen aan de verwachtingen van jonge deelnemers die op zoek zijn naar prestaties en betrouwbaarheid
Accessoires en onderdelen voor Honda CRF 150 R Kleine wielen
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CRF 150 R Kleine wielen volgens het jaar.
Onder het op de CRF geïnspireerde plastic verbergt de kleine 'R'-versie een aandrijflijn die is ontworpen voor prestaties en betrouwbaarheid. Zijn ééncilinder viertaktmotor met enkele bovenliggende nokkenas en vierkleppenmotor van 149,7 cm³ heeft een compressieverhouding van 11,7:1 en is vloeistofgekoeld, wat een constant vermogen garandeert, zelfs tijdens intensieve sessies. De brandstof wordt geleverd door een Keihin FCR 32 mm carburateur, die bekend staat om zijn hoge reactiesnelheid, met een 140 hoofdsproeier en een 38 secundaire straal. De elektronische ontsteking, gecombineerd met een NGK CR8EH-9 of CR9EH-9 bougie, zorgt elke keer weer voor een betrouwbare start. De transmissie verloopt via een korte vijfversnellingsbak, ideaal voor het benutten van de powerband op het circuit. De kabelbediende meervoudige plaatkoppeling met oliebad is bestand tegen staande starts en intensief motorcrossgebruik. Het frame van gesplitst staal met één wieg is sterk en flexibel, terwijl het chassis is voorzien van een verstelbare Showa omgekeerde vork van 37 mm met een veerweg van 274 mm in het voorwiel. Aan de achterkant biedt de Showa monoshock met Pro-Link link volledige afstelling en 271 mm veerweg, om hobbels en sprongen effectief te absorberen. De versie met kleine 'R'-wielen is uitgerust met 17-inch wielen voor (70/100-17) en 14-inch wielen achter (90/100-14), voor optimale rijeigenschappen. Het totaalgewicht is 84,8 kg en de zithoogte van ongeveer 840 mm maakt het voor jonge rijders gemakkelijk om hun evenwicht te bewaren. Wat onderhoud betreft, raadt Honda aan om de motor en versnellingsbak elke 15 uur te vervangen, wat de racegerichtheid van de motor onderstreept. Laten we overgaan naar de ervaringen van rijders en het dagelijks gebruik van dit model op cross-country terrein.
Op circuits en in rijscholen is de Honda CRF 150 R Petites Roues een vaste favoriet bij jonge rijders en hun begeleiders. Door zijn krachtige, progressieve viertaktmotor is hij snel en veilig onder de knie te krijgen, waardoor hij ideaal is om te leren en vooruitgang te boeken in de junior motorcross. Gebruikers waarderen vooral de kwaliteit van de Showa-ophanging, die schokken effectief absorbeert en zorgt voor een grote stabiliteit, zelfs op ruw terrein. Het lichtgewicht chassis en de aangepaste zithoogte maken de motor toegankelijk voor kleinere rijders, met behoud van echte wedstrijdprestaties. De betrouwbaarheid van de motor wordt vaak genoemd als een groot voordeel, net als de beschikbaarheid van reserveonderdelen voor onderhoud of aanpassingen. Gezinnen en rijscholen wijzen op de mogelijkheid om de versie met kleine wielen 'R' aan te passen aan rijders vanaf 1,30 m, wat de overgang naar grotere cilinderinhouden vergemakkelijkt. Sommige gebruikers merken op dat de CRF 150 R weliswaar ontworpen is voor jonge rijders, maar ook geschikt is voor meer ervaren rijders die op zoek zijn naar een lichtgewicht, krachtige machine voor training. Aan de andere kant beperkt het gebrek aan homologatie het gebruik tot off-road rijden en regelmatig motoronderhoud is essentieel om de prestaties te garanderen. Met de verschillende 'R'- en 'RB'-versies kan de motor worden aangepast aan de grootte van de rijder, een voordeel dat wordt gewaardeerd door gezinnen en clubs. Over het geheel genomen wordt dit model beschouwd als een benchmark voor zowel beginners als gevorderden, omdat het een ideaal compromis biedt tussen toegankelijkheid, prestaties en robuustheid.
Lees hieronder meer over dit model:
- Rijbewijs vereist: Motorfiets niet goedgekeurd voor gebruik op de weg, gereserveerd voor off-road gebruik in competitie of training op gesloten circuits.
- Cilinderinhoud: 149,7 cm³
- Motortype: 4-takt, enkele cilinder, enkele bovenliggende nokkenas (Unicam), 4 kleppen, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 23,5 pk bij 12.500 tpm; 1,40 mkg bij 11.000 tpm
- Gewicht (vol): 84,8 kg
- Zithoogte: 838 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 4,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: tussen 50 en 60 km
- Inhoud brandstoftank: 4,2 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 110 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, secundaire transmissie via ketting (420 steek, 120 schakels), standaard overbrengingsverhouding: 15 x 50
- Remmen: voor: 220 mm schijf, remklauw met dubbele zuiger; achter: 190 mm schijf, remklauw met enkele zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: motorolie en versnellingsbak elke 15 uur ververst; wasbaar en herbruikbaar schuimluchtfilter; demper kan worden verwijderd en gereviseerd; onderdelen en accessoires gemakkelijk verkrijgbaar