Onderdelen en accessoires motor Honda CRF 250 L ABS
De Honda CRF 250 L ABS : deze compacte trailmotor heeft sinds zijn première in 2012 rijders veroverd die op zoek zijn naar veelzijdigheid en eenvoud
Accessoires en onderdelen voor Honda CRF 250 L ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CRF 250 L ABS volgens het jaar.
De Honda is gebaseerd op een frame van splitstaal met één wieg, dat bekend staat om zijn sterkte en lichtheid. Aan de voorkant biedt de 43mm Showa omgekeerde vork 240mm veerweg, terwijl de Pro-link monoshock aan de achterkant 250mm veerweg biedt, wat garant staat voor uitstekend comfort op zowel de weg als het circuit. De 21-inch wielen voor en 18-inch wielen achter, in combinatie met geschikte banden, zorgen ervoor dat de motor zich net zo thuis voelt in de stad als op meer technische trails. De vloeistofgekoelde 4-takt DOHC-motor van 249,7 cc met elektronische brandstofinspuiting levert 24,7 pk bij 8.500 t/min en een koppel van 22,6 Nm bij 6.750 t/min. Deze betrouwbare, zuinige krachtbron is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak en een kettingaangedreven secundaire transmissie. De 38 mm brandstofinjectie zorgt voor een nauwkeurige respons en een gecontroleerd brandstofverbruik van ongeveer 3,3 liter/100 km. De brandstoftank van 7,8 liter is goed voor ritten van ongeveer 220-260 km, afhankelijk van het gebruik. De standaarduitrusting omvat een volledig digitaal instrumentenpaneel (snelheid, toerental, brandstofmeter, klok), standaard ABS (uitschakelbaar achter), een 256 mm schijfrem voor met 2-zuiger remklauw en een 220 mm schijf achter. Het totaalgewicht is 146 kg met een zithoogte van 875 mm, waardoor de motor toegankelijk is voor een breed scala aan rijders. De Rally-versie valt op door zijn extra bescherming en versterkte vering. Laten we eens kijken hoe deze trailfiets presteert in het dagelijks gebruik en wat rijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik wordt de Honda CRF 250 L ABS geprezen om zijn veelzijdigheid en gebruiksgemak. Gebruikers waarderen zijn lichtheid en wendbaarheid, waardoor hij gemakkelijk te manoeuvreren is in de stad en op de open weg. De op wedstrijden geïnspireerde styling, de hoge zitpositie en het vermogen om obstakels in de stad of in de natuur te nemen, worden regelmatig genoemd als belangrijke pluspunten. Dankzij de royale bodemvrijheid kun je zonder angst voor botsingen over stoepranden klimmen, verkeersdrempels nemen of je op onverharde wegen wagen. In de stad is hij net zo wendbaar als een fiets, terwijl hij op de weg of zacht off-road verrassend stabiel en efficiënt is, zelfs in een hoog tempo. Met de instelbare achtervering kun je het comfortniveau aanpassen en het gematigde brandstofverbruik maakt het een zuinige motor om mee te rijden. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 3,3 L/100 km is het een van de zuinigste trailmotoren in zijn categorie. Het uitschakelbare ABS-systeem achter wordt bijzonder gewaardeerd door enduroliefhebbers, net als de mogelijkheid om de motorfiets uit te rusten met een bagagerek, handbeschermers of een verstevigde motorkap. Sommige gebruikers wijzen op de zithoogte, die een belemmering kan zijn voor kortere rijders, en op wat trillingen van de motor bij lage toerentallen. Deze lichte trillingen zijn echter snel vergeten dankzij de souplesse van de eencilindermotor en de precisie van de zesversnellingsbak. Op de snelweg blijven de prestaties bescheiden, maar deze trailmotor was nooit bedoeld om te concurreren met krachtige wegauto's. Hij blijft gemakkelijk tot 110-130. Hij blijft op zijn gemak tot 110-120 km/u, wat genoeg is voor ritten in de voorsteden en verbindingen tussen twee offroadzones. De Rally-versie, met zijn extra uitrusting en vering met langere veerweg, zal avonturiers aanspreken die op zoek zijn naar comfort en bescherming tijdens hun tochten. Feedback benadrukt de betrouwbaarheid van het model, het onderhoudsgemak en de beschikbaarheid van talloze aanpassingsopties. De motor staat bekend om zijn lange levensduur en de lange onderhoudsintervallen helpen de kosten op de lange termijn laag te houden. Deze trailfiets wordt gezien als een uitstekend compromis voor rijders die op zoek zijn naar een betrouwbare, betaalbare machine die zich aan elke omgeving kan aanpassen.
Als je nieuwsgierig bent, vind je hier het volledige specificatieblad van dit model.
- Vereist rijbewijs: A2 rijbewijs (35 kW motorfiets)
- Cilinderinhoud: 249,7 cc
- Motortype: Eencilinder, 4-takt, elektronische injectie Ø 38 mm, dubbele ACT, 4 kleppen, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 24,7 pk bij 8.500 tpm, 22,6 Nm bij 6.750 tpm
- Gewicht: 146 kg volledig geladen
- Zithoogte: 875 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 3,3 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 220-260 km, afhankelijk van rijstijl en terrein
- Brandstoftankinhoud: 7,8 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 135 tot 140 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: voor: schijfrem met dubbele zuiger van 256 mm; achter: schijf van 220 mm; ABS standaard (uitschakelbaar achter)
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud, bekend om zijn betrouwbaarheid en onderhoudsgemak, zuinig, 2 jaar garantie op onderdelen en arbeidsloon