Onderdelen en accessoires motor Honda CRF 250 RX
De Honda CRF 250 RX belichaamt de geest van de moderne enduro, ontworpen voor off-road liefhebbers die op zoek zijn naar een krachtige, betrouwbare en betaalbare machine
Accessoires en onderdelen voor Honda CRF 250 RX
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CRF 250 RX volgens het jaar.
Deze versie heeft een technisch ontwerp dat is afgestemd op enduro- en crosscountryrijden. Het aluminium chassis met dubbele balken zorgt voor een laag zwaartepunt en uitstekende grip op de achterwielen, voor uitstekende rijeigenschappen op technisch terrein. De voorvering wordt verzorgd door een volledig instelbare 49mm Showa omgekeerde vork uit de fabrieksset van het Japanse MX-kampioenschap. Aan de achterkant is de Showa schokdemper, ook verstelbaar, gemonteerd via Pro-Link om schokken effectief te absorberen en optimaal comfort te garanderen. De vloeistofgekoelde, brandstofingespoten viertakt-eencilindermotor van 249,40 cc heeft een bovenliggende nokkenas en 4 kleppen. Hij profiteert van een kleiner gasklephuis, opnieuw ontworpen inlaat- en uitlaatkanalen en een verlaagd uitlaatnokkenprofiel voor meer koppel bij lage toerentallen. Met het HRC Launch Control-systeem met drie standen en de EMSB map-selector kan het motorgedrag worden aangepast aan het terrein en het vaardigheidsniveau van de rijder. De 5-versnellingsbak en kettingaandrijving zorgen voor een optimaal gebruik van het vermogen. De remmen worden verzorgd door een wave-type-remschijf van 260 mm aan de voorkant met een remklauw met twee zuigers en een lage expansie durometer, terwijl aan de achterkant een remschijf van 240 mm met een remklauw met één zuiger zorgt voor een consistente 'bite'. Zwart geanodiseerde DID aluminium velgen, voorzien van Dunlop Geomax AT81 Enduro banden, zorgen voor robuustheid en grip. Het Renthal Fatbar stuur kan in vier verschillende posities worden gezet. De gesmede aluminium kickstand, opnieuw ontworpen motorsteun en kunststof decoraties dragen bij aan de praktische bruikbaarheid en duurzaamheid van de motorfiets. De brandstoftank van 8,5 liter biedt een grotere actieradius, ideaal voor lange tochten. Om een duidelijker beeld te krijgen van hoe het is om op dit model te rijden, is het de moeite waard om te kijken wat rijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik wordt de Honda CRF 250 RX geprezen om zijn veelzijdigheid en vermogen om zich aan te passen aan alle soorten terrein, van cross-country tot technische enduro-etappes. Rijders waarderen vooral het lichte gewicht van de machine, waardoor ze zelfs op smalle of met obstakels beladen parcours uitstekende controle behouden. Wendbaarheid en gebruiksgemak zijn belangrijke pluspunten, vooral voor amateurs die vooruitgang willen boeken zonder te worden benadeeld door het gewicht of het rijgedrag van een grotere motorfiets. Professionals roemen het vermogen bij hoge toerentallen en het beschikbare koppel bij lage toerentallen, waardoor het gemakkelijker is om te accelereren en te crossen. Het HRC Start Assist-systeem met drie standen wordt zeer gewaardeerd en biedt een voordeel bij het starten, ongeacht de omstandigheden op het circuit of het vaardigheidsniveau van de rijder. Dankzij Showa's volledig instelbare vering kan de motor aangepast worden aan elk terrein, terwijl de 21" en 18" wielen een breed scala aan bandenopties bieden. Gebruikers roemen ook het krachtige, progressieve remmen van de motor, de aanpasbare rijpositie die het Renthal Fatbar stuur biedt en de grotere actieradius die mogelijk wordt gemaakt door de brandstoftank van 8,5 liter. Als zwakke punten noemen sommige rijders de noodzaak van regelmatig onderhoud om de prestaties van de motor en vering op peil te houden, evenals het feit dat beginners tijd nodig kunnen hebben om aan de motor te wennen. Het gewicht, dat iets hoger is dan dat van sommige concurrenten, wordt soms genoemd, maar blijft goed onder controle dankzij het algehele ontwerp. Dit model wordt gezien als een benchmark in zijn categorie, zowel voor concurrenten als toerliefhebbers.
Voor wie meer wil weten: de volledige lijst met technische specificaties vertelt je alles wat je moet weten over deze enduro:
- Vergunning vereist: model niet gehomologeerd voor gebruik op de weg, bedoeld voor intensief offroadgebruik in enduro- of cross-countryomstandigheden
- Cilinderinhoud: 249,40 cc
- Motortype: 4-takt, DOHC, eencilinder, PGM-FI elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, vierkleps
- Motorvermogen en -koppel: 42 pk bij 12.000 tpm; 2,4 mkg bij 9.500 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 111 kg
- Zithoogte: 961 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 5,5 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 80-100 km
- Inhoud brandstoftank: 8,5 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 120 tot 125 km/u
- Type transmissie: 5 versnellingen, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor : 260 mm wave-schijf met remklauw met dubbele zuiger; achter: 240 mm wave-schijf met remklauw met enkele zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: motorolie elke 15 tot 20 uur verversen bij wedstrijdgebruik, regelmatig onderhoud, 1250 cm³ motorolie, onderhoudsvriendelijk ontwerp, robuuste beschermkappen