Onderdelen en accessoires motor Honda CRF 250 X
De Honda CRF 250 X zet de grote traditie van door Honda ontwikkelde off-road motoren voort, met een geschiedenis die voor dit specifieke model in 2014 begon
Accessoires en onderdelen voor Honda CRF 250 X
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CRF 250 X volgens het jaar.
Technisch gezien wordt de Honda aangedreven door een vloeistofgekoelde eencilinder-viertaktmotor met een cilinderinhoud van 249 cm³, een enkele bovenliggende nokkenas (SOHC) en vier kleppen. De brandstof wordt geleverd door een Keihin 37mm flat-barrel carburateur, voorzien van een gaskleppositiesensor voor nauwkeurig mengselbeheer. De transmissie is gebaseerd op een handgeschakelde 5-versnellingsbak met groot bereik, gecombineerd met een meervoudige plaatkoppeling met oliebad en een eindaandrijving met een #520 T-ring afgedichte ketting, 14-tands rondsel en 53-tands tandwiel. Het stalen frame zorgt voor optimale stijfheid, terwijl de Showa 47mm voorvering, met instelbare rebound- en compressiedemping, 12,4 inch veerweg biedt. Achteraan is de Showa Pro-Link schokdemper instelbaar voor voorbelasting, rebound en compressie, met een veerweg van 12,3 inch. De remmen worden verzorgd door een 240 mm remschijf voor met dubbele zuigerremklauw en een 240 mm remschijf achter. De zithoogte is 958 mm, de wielbasis is 1481 mm en de bodemvrijheid is 345 mm, voor een gewicht van 115 kg. De brandstoftank van 7,2 liter is ideaal voor terreinrijden. De banden, 80/100-21 voor en 100/100-18 achter, bieden uitstekende tractie op alle soorten ondergrond. Deze technische configuratie maakt het gemakkelijk om accessoires en motoronderdelen toe te voegen voor elke rijstijl. Laten we eens kijken naar het dagelijks gebruik en wat rijders te zeggen hebben over dit iconische model.
In het dagelijks gebruik is de Honda CRF 250 X favoriet bij enduro- en rallyrijders en off-roadliefhebbers die op zoek zijn naar sensatie en betrouwbaarheid. De feedback van gebruikers benadrukt het gebruiksgemak en de wendbaarheid van de motorfiets, waardoor hij zich net zo goed thuis voelt op technisch terrein als op lange ritten in de vrije natuur. Door zijn veelzijdigheid is het een ideale keuze voor zowel beginnende als ervaren rijders die op zoek zijn naar een betrouwbare, high-performance fiets. Showa's instelbare, high-performance vering wordt geprezen om zijn vermogen om schokken te absorberen en een comfortabele rit te bieden op alle soorten ondergrond. Het krachtige, duurzame remsysteem stelt rijders gerust bij steile afdalingen of wanneer ze hard moeten remmen. Het lichte gewicht van de fiets maakt het gemakkelijk om te manoeuvreren en controle te houden op moeilijke stukken. Sommige rijders hebben echter opgemerkt dat de zithoogte een uitdaging kan zijn voor kortere rijders en dat de inhoud van de brandstoftank weliswaar voldoende is voor de meeste uitstapjes, maar de actieradius op zeer lange afstanden beperkt. Het redelijke brandstofverbruik van de 250cc-motor en de stevigheid van het chassis maken dit echter ruimschoots goed voor klassiek endurogebruik. De betrouwbaarheid van de motor en het onderhoudsgemak worden regelmatig genoemd als sterke punten, net als de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen aan de specifieke behoeften van elke rijder. De beschikbaarheid van OEM-onderdelen en accessoires maakt het onderhoud eenvoudiger, waardoor de gebruikskosten op de lange termijn lager zijn. De verschillende versies van het model zijn geëvolueerd om aan de verwachtingen van de rijders te voldoen, maar met behoud van de geest van prestaties en veelzijdigheid die de CRF 250 X tot zo'n succes hebben gemaakt. Tot slot blijft het slanke, functionele ontwerp aantrekkelijk voor diegenen die op zoek zijn naar een praktische, high-performance motorfiets die geschikt is voor de uitdagingen van het moderne off-road rijden.
Om meer te weten te komen, zijn hier de belangrijkste gedetailleerde technische specificaties van het model.
- Rijbewijs vereist: niet goedgekeurd voor gebruik op de weg, bedoeld voor wedstrijden of off-roadgebruik
- Cilinderinhoud: 249 cc
- Motortype: 4-takt eencilinder, enkele bovenliggende nokkenas (SOHC), 4-kleppen, vloeistofgekoeld, nat carter
- Motorvermogen en -koppel: ongeveer 21,6 pk (16 kW) bij 7.500 tpm; 22,6 Nm bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg of vol): 115 kg
- Zithoogte: 958 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: tussen 5 en 6 liter/100 km, afhankelijk van gebruik
- Geschatte actieradius: 150 tot 180 km
- Inhoud brandstoftank: 7,2 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 110 tot 120 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak met brede overbrengingsverhoudingen, meervoudige plaatkoppeling met oliebad, eindaandrijving via afgedichte #520 T-ring ketting (14T/53T)
- Remmen: 240 mm remschijf voor met remklauw met dubbele zuiger, 240 mm remschijf achter
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud aanbevolen met regelmatige vervanging van de motorolie, gemakkelijk bereikbare luchtfilter, matige gebruikskosten dankzij de betrouwbaarheid van Honda en de beschikbaarheid van onderdelen en accessoires