Onderdelen en accessoires motor Honda CRF 450 RX
De Honda CRF 450 RX heeft zich sinds zijn première in 2017 snel gevestigd als een onmisbare referentie in de wereld van de enduro
Accessoires en onderdelen voor Honda CRF 450 RX
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CRF 450 RX volgens het jaar.
Honda heeft een aluminium chassis met dubbele balken en enkele wieg, ontworpen voor een optimale balans tussen stijfheid en lichtheid. De wielbasis van 1.477 mm en het gewicht van 115,6 kg bij volle belading zorgen voor uitstekende rijeigenschappen, terwijl de zithoogte van 960 mm een rijpositie oplevert die geschikt is voor enduro-rijden. Aan de voorkant zorgt de 49mm Showa tele-hydraulische omgekeerde vork in combinatie met een 260mm schijfrem met 2-zuiger remklauw voor effectieve schokdemping en nauwkeurig remmen. Achteraan maken een volledig instelbare Showa monoshock en een 240 mm schijf met remklauw met enkele zuiger het krachtige pakket compleet. De 449,7 cc viertakt-eencilindermotor met PGM-FI elektronische brandstofinspuiting levert meer vermogen en koppel (+1,8 kW bij 9.500 t/min en +2 Nm bij 7.500 t/min), met een versterkte curve boven de 3.000 t/min voor een directe respons. De 5-versnellingsbak, de 13x50 eindoverbrenging en het lichtere tandwiel dragen allemaal bij aan de levendigheid en het reactievermogen van de motor op alle soorten terrein. Tot de standaarduitrusting behoren een HRC Start Assist-systeem met drie standen, een EMSB-motorkaartselector, een verstelbaar Renthal Fatbar-stuur, zwart geanodiseerde DID aluminium wielen, Dunlop Geomax AT81-banden, een geoptimaliseerd radiatorrooster, geïntegreerde decoratie en een contactverbreker met waarschuwingslampje voor injectie. De vering heeft nieuwe hydraulische afstellingen en veren, terwijl de voorremmen zijn voorzien van een lichtere remklauw en een slang met lage expansie. Al deze kenmerken samen maken de CRF 450 RX tot een van de toppers in zijn klasse. Laten we nu eens kijken hoe dit zich vertaalt in het dagelijks gebruik en wat motorrijders zeggen.
Gebruikers van de Honda CRF 450 RX zijn unaniem in hun lof voor de kwaliteit van het chassis en het vermogen van de motor, die van enduro rijden een onmiddellijk plezier maken. Het model wordt gewaardeerd om zijn prestatieniveau, zijn gebruiksgemak in het veld en zijn vermogen om zich aan te passen aan zowel beginnende als ervaren rijders, met name dankzij de geavanceerde elektronische systemen. Rijders geven vaak commentaar op de precisie van het sturen, de stabiliteit bij hoge snelheden en het vertrouwen dat de voorkant geeft, zelfs op het ruigste terrein. Wendbaarheid, tractie, stabiliteit, veerrespons en remkwaliteit worden regelmatig benadrukt door motorrijders. De CRF 450 RX maakt ook indruk met zijn vermogen om lange uren rijden te weerstaan zonder oververhitting of verlies van motorefficiëntie, waardoor hij ideaal is voor zowel duurraces als intensieve trainingssessies. Sommigen wezen er echter op dat het gewicht van de 450 vermoeiend kan worden tijdens lange sessies en dat de cross-type premier niet ideaal is voor technisch rijden, wat hem onderscheidt van een pure enduro. Ondanks deze opmerkingen benadrukt het merendeel van de reviews de veelzijdigheid van dit model, dat even goed kan presteren in wedstrijden als tijdens geëngageerde ritten. Elektronische voorzieningen zoals het HRC Start Assist-systeem en de keuzeschakelaar voor de motorkaart worden vooral gewaardeerd vanwege hun bijdrage aan de controle en aanpassing van het motorgedrag. De mogelijkheid om de motorfiets te personaliseren dankzij de vele beschikbare accessoires en instellingen is ook een groot voordeel voor liefhebbers. De CRF 450 RX wordt gezien als een evoluerende, betrouwbare, krachtige machine die voldoet aan de verwachtingen van zowel de meest veeleisende rijders als verlichte amateurs.
Hier is het volledige specificatieblad van dit topmodel.
- Vereist rijbewijs: niet gehomologeerd voor de weg, gereserveerd voor offroadcompetitie of vrijetijds-endurorijden.
- Cilinderinhoud: 449,7 cc
- Motortype: Eencilinder, 4-takt, 1 OHC, 4 titanium kleppen, PGM-FI elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 60 pk (44 kW) bij 9.500 tpm; 52 Nm (5,3 mkg) bij 7.500 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 115,6 kg
- Zithoogte: 960 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 6 tot 6,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: tussen 90 en 110 km
- Inhoud brandstoftank: 8,5 liter
- Maximumsnelheid: 135 tot 140 km/u
- Type transmissie: versterkte versnellingsbak met 5 versnellingen, secundaire transmissie via ketting, eindaandrijving 13 x 50
- Remmen: voor: 260 mm wave-schijf met remklauw met dubbele zuiger; achter: 240 mm wave-schijf met remklauw met enkele zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: motorolieverversing aanbevolen elke 15 tot 20 uur intensief gebruik, regelmatig onderhoud essentieel, onderdelen en onderhoudsproducten beschikbaar om de motor in perfecte staat te houden, motoroliecapaciteit ongeveer 1.250 cm³.