Onderdelen en accessoires motor Honda CTX 700 DCT/ABS
De Honda CTX 700 DCT/ABS vestigde zich in 2014 als een unieke propositie in de custom wereld door comfort, technologie en toegankelijkheid samen te brengen
Accessoires en onderdelen voor Honda CTX 700 DCT/ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CTX 700 DCT/ABS volgens het jaar.
Dit Honda-model is gebaseerd op het NC 700-platform en is ontworpen voor gebruiksgemak en betrouwbaarheid. Zijn 669,6 cc paralleltwin motor, 61°20 naar voren hellend, heeft een 270° krukas-timing, een enkele bovenliggende nokkenas en acht kleppen. Hij ontwikkelt 47,5 pk bij 6.250 tpm en een koppel van 60 Nm bij 4.750 tpm, waardoor hij geschikt is voor A2-licenties. De motormapping is specifiek voor dit model, net als de DCT versnellingsbak met dubbele koppeling, die een handmatige modus biedt (+/- bedieningsknoppen op de linker commodo) en twee automatische modi (D voor zuinigheid, S voor meer dynamiek). Het stalen buizenframe herbergt een centrale brandstoftank van 12,4 liter die toegankelijk is via een afsluitbaar luik. De Showa-ophanging zorgt voor goed comfort en effectieve schokdemping, terwijl de wielbasis van 1.530 mm en de stuurkolomhoek van 27°40 een uitstekende stabiliteit garanderen. De remmen bestaan uit dubbele wave-type-remschijven met enkelvoudig ABS en het totaalgewicht is 246 kg, goed verdeeld over de voor- en achterzijde. De 17-inch velgen zijn uitgerust met Metzeler Roadtec Z8-banden, een garantie voor grip en veiligheid. Tot de standaarduitrusting behoren een beschermende kuip, zijkoffers die kunnen worden afgesloten met de HISS-sleutel, een uitgebreid instrumentenpaneel (snelheid, toerental, klok, brandstofpeil, dagtellers, ingeschakelde versnelling) en opbergruimte in de tankklep. De bescherming van de borst wordt als zeer goed beoordeeld en optioneel kan een hoge luchtbel worden toegevoegd. De fietstassen zijn praktisch voor escapades, hoewel de deksels gevoelig kunnen zijn voor vocht. Dit model wordt geleverd met twee jaar garantie op onderdelen en arbeid, onbeperkt aantal kilometers en was in 2014 geprijsd voor € 8.790. Het ontwerp is erop gericht om het brandstofverbruik te beperken (ongeveer 4 l/100 km geregistreerd) en een fatsoenlijke actieradius te bieden, terwijl de erkende betrouwbaarheid gewaarborgd blijft. Laten we eens kijken hoe motorrijders dit model dagelijks ervaren.
In het dagelijks gebruik wordt de Honda CTX 700 DCT/ABS geprezen om zijn intuïtieve rijgedrag en opmerkelijke comfort. Motorrijders waarderen vooral zijn betere rijeigenschappen dan die van veel custom bikes, dankzij het zeer lage zwaartepunt en de korte draaicirkel. Het goed verdeelde gewicht is niet voelbaar bij lage snelheden, waardoor hij gemakkelijk door de stad manoeuvreert. De DCT-transmissie in automatische modus wordt beoordeeld als ontspannend en aangenaam, vooral voor ritten in de stad of lange ritten. Op de weg worden stabiliteit, bescherming voor het bovenlichaam, soepele vering en gemakkelijk inhalen dankzij het koppel van de motor allemaal regelmatig genoemd. De ontspannen rijpositie, het ergonomische ontwerp, de veelzijdigheid tussen stad en tour en het praktische van de zijkoffers worden allemaal geprezen, net als het lage brandstofverbruik (ongeveer 4 liter/100 km) en het onderhoudsgemak. Sommige gebruikers betreurden echter het ontbreken van de 750cc motor, die voor meer koppel en reactievermogen zou hebben gezorgd, evenals een nog geavanceerdere DCT versnellingsbak. ABS remmen worden als voldoende beschouwd, maar het ontbreken van een gecombineerd remverdelingssysteem wordt soms betreurd. De zijstandaard wordt door sommigen als onveilig beschouwd en de koffers, hoewel praktisch, zijn gevoelig voor vocht en de deksels kunnen losraken. De actieradius wordt als voldoende beschouwd, maar sommigen zouden een grotere tank willen. Over het geheel genomen wordt dit model gezien als een veelzijdige machine, plezierig voor zowel beginners als ervaren rijders, ideaal voor dagelijks gebruik en escapades, en het krijgt erkenning voor zijn rijplezier en gebruiksgemak.
Lees meer over de technische specificaties van dit model:
- Vereist rijbewijs: A2 (beginner) of geschikt rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 669,6 cm3
- Motortype: parallelle tweecilinder-in-lijn, hellingshoek 62°, 4-takt, vloeistofgekoeld, enkele bovenliggende nokkenas (SOHC), 8 kleppen, PGM-FI elektronische brandstofinspuiting, 270° krukas-timing
- Motorvermogen en koppel: 47,5 pk (35 kW) bij 6.250 tpm, 60 Nm bij 4.750 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 246 kg
- Zithoogte: 720 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 3,6 tot 4 liter/100 km
- Geschatte actieradius: tot 350-400 km
- Inhoud brandstoftank: 12,4 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 170 tot 180 km/u
- Type transmissie: DCT dual-clutch versnellingsbak (handgeschakeld of automatisch, standen D en S), secundaire kettingaandrijving
- Remmen: 320 mm schijfrem voor met remklauw met dubbele zuiger, 240 mm schijfrem achter met remklauw met enkele zuiger, standaard gecombineerd remsysteem (CBS)
- Onderhoud en gebruikskosten: motor afkomstig uit Honda's automobielgamma, bekend om zijn betrouwbaarheid en lange levensduur; eenvoudig onderhoud, lange onderhoudsintervallen; lage algemene gebruikskosten, matig brandstofverbruik; 2 jaar fabrieksgarantie, onbeperkt aantal kilometers, grote beschikbaarheid van Honda reserveonderdelen en accessoires