Onderdelen en accessoires motor Honda CTX 700 N ABS
De Honda CTX 700 N ABS heeft zichzelf bewezen als een gewaagde verschijning in de wereld van custom motoren en heeft de gevestigde codes door elkaar geschud vanaf het moment dat hij in 2014 op de markt kwam
Accessoires en onderdelen voor Honda CTX 700 N ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CTX 700 N ABS volgens het jaar.
Dit Honda-model is gebouwd op een stalen Diamond-chassis voor sterkte en stabiliteit, met een wielbasis van 1.529 mm voor een betere hantering. Aan de voorkant heeft de 41mm tele-hydraulische vork een veerweg van 107mm, terwijl de achterkant is uitgerust met een Pro-link monoshock met 109mm veerweg. De remmen worden verzorgd door een 320mm voorschijf met 2-zuiger remklauw en een 240mm achterschijf met 1-zuiger remklauw, allemaal standaard gekoppeld aan een ABS-CBS systeem voor optimale veiligheid. De 17-inch wielen met 120/70 banden voor en 160/60 banden achter garanderen een goede grip op alle wegtypen. De vloeistofgekoelde, 670cc, 4-takt, in-line tweecilindermotor met 36mm injectie ontwikkelt ongeveer 50 pk. Hij is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak en kettingaangedreven secundaire transmissie, met de optie van een gerobotiseerde DCT-versnellingsbak voor nog meer gebruiksgemak. De zithoogte is verlaagd naar 720 mm, waardoor zelfs de kleinste rijders gemakkelijker kunnen instappen. De 12-liter brandstoftank is goed geïntegreerd en alle standaarduitrusting is ontworpen met het oog op veiligheid en gebruiksgemak. Dit model is toegankelijk met een A-rijbewijs en de compatibiliteit met een groot aantal accessoires uit de NC 700-serie betekent dat je de motorfiets helemaal aan jouw smaak kunt aanpassen. Laten we, voordat we verder gaan met de volledige lijst van kenmerken, eens kijken [comment] hoe dit model in het dagelijks leven wordt ervaren door motorrijders.
In het dagelijkse leven wordt de Honda CTX 700 N ABS erkend om zijn gemakkelijke bediening en comfort, kwaliteiten die vaak worden genoemd in gebruikersreviews. Motorrijders roemen de betrouwbaarheid, betaalbaarheid en lage gebruikskosten van het model, zowel wat aankoop als onderhoud betreft. De lage zadelhoogte en het lage zwaartepunt zijn geruststellend voor zowel beginnende als ervaren rijders, terwijl de rijpositie, met de naar voren gerichte voetsteunen, ergonomisch is ontworpen voor toeren en woon-werkverkeer. Het standaard ABS-remsysteem is een echt pluspunt voor de veiligheid, net als de algehele stabiliteit van de motorfiets. Veel gebruikers roemen ook de flexibiliteit van de tweecilindermotor, die het mogelijk maakt om met lage toerentallen te rijden zonder schokken, wat vooral gewaardeerd wordt in stadsverkeer of op lange ritten met gematigde snelheden. De veelzijdigheid van dit [model] wordt vaak benadrukt: sommigen beschrijven het als een 'Zwitsers zakmes' dat zich kan aanpassen aan verschillende gebruiksdoeleinden, van alledaagse ritten tot weekenduitstapjes. Dankzij de technische architectuur die is geleend van de NC 700 serie, heeft de CTX 700 N een voorspelbaar, geruststellend rijgedrag, ideaal om weer op de motor te stappen na een lange pauze of om te leren rijden zonder stress. De gerobotiseerde DCT-versnellingsbak zal vooral in de stad mensen aanspreken die op zoek zijn naar een meer ontspannen of innovatieve rijstijl. Een nadeel is dat de atypische styling niet door iedereen wordt gewaardeerd en sommigen klagen dat hij het charisma mist van meer traditionele custom motoren. De inzetbaarheid van de motor wordt door sommigen als beperkt beschouwd, maar blijft consistent met de filosofie van het model van eenvoud, toegankelijkheid en betrouwbaarheid. Het is ook vermeldenswaard dat het lage brandstofverbruik en de grote actieradius betekenen dat je minder vaak hoeft te stoppen bij het benzinestation, iets wat zeer gewaardeerd wordt tijdens regelmatige ritten of lange ritten. Eenvoudige toegang voor jonge rijbewijshouders en compatibiliteit met een groot aantal accessoires uit de NC 700-serie zijn ook populaire kenmerken.
Voor wie een snel overzicht wil, volgt hier de gedetailleerde technische fiche!
- Vereist rijbewijs: geschikt voor A of A2 (beperkt tot 35 kW)
- Cilinderinhoud: 670 cm³
- Motortype: parallelle viertaktmotor, vloeistofgekoeld, PGM-FI Ø 36 mm elektronische brandstofinspuiting, enkele bovenliggende nokkenas (SOHC), 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 47,5 pk (35 kW) bij 6.250 tpm; 60 Nm bij 4.750 tpm
- Gewicht: 227-230 kg (volledig geladen)
- Zithoogte: 720 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: tussen 3,5 en 4 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 350 tot 380 km
- Inhoud brandstoftank: 12 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 170 tot 180 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving, optie gerobotiseerde DCT-versnellingsbak
- Remmen: 320 mm voorschijf (remklauw met 2 zuigers), 240 mm achterschijf (remklauw met 1 zuiger), ABS-CBS standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: betrouwbare motor afgeleid van de Honda NC-serie; lange onderhoudsintervallen, lage onderhoudskosten, laag brandstofverbruik; gemakkelijke toegang tot reserveonderdelen en motoraccessoires; bekend om zijn duurzaamheid, onderhoudsgemak en lage gebruikskosten