Onderdelen en accessoires motor Honda NC 700 D Integra
De Honda NC 700 D Integra zette het segment van de maxiscooters op zijn kop toen hij in 2012 op de markt kwam, met een ongekende hybride benadering tussen scooter en toermotor
Accessoires en onderdelen voor Honda NC 700 D Integra
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda NC 700 D Integra volgens het jaar.
Het chassis van Honda is gebaseerd op een stalen frame met diamanten buizen, wat een opmerkelijke stijfheid en stabiliteit garandeert. Aan de voorkant biedt een 41 mm telescoopvork 120 mm veerweg, terwijl aan de achterkant een monoshock dezelfde hoeveelheid veerweg biedt voor optimaal comfort. De 17-inch aluminium velgen, voorzien van brede wegbanden, bieden een uitstekende wegligging en nauwkeurig bochtenwerk. Qua motoren wordt dit model aangedreven door een vloeistofgekoelde 670cc (vanaf 2014 745cc), enkelwerkende viertakt-in-lijn twin met 4 kleppen per cilinder en een hellingshoek van 62° om het zwaartepunt te verlagen. Deze van de Honda Fit afgeleide motor ontwikkelt 38 kW (51,7 pk) bij 6.250 t/min en 62 Nm koppel bij 4.750 t/min en heeft een typisch V-twin-geluid dankzij de 270°-krukas. De 6-traps transmissie met dubbele koppeling (DCT) biedt een handmatige modus en twee automatische modi (Drive en Sport), met een leerfunctie die het schakelen aanpast aan de rijstijl. Tot de standaarduitrusting behoren een eenvoudig, functioneel instrumentenpaneel, een vlakke vloer, een zithoogte van 790 mm (Europa) en een brandstoftank van 14,1 liter onder de stoel. De opslagcapaciteit onder het zadel is 15 liter, genoeg voor een kleine jethelm, maar er kunnen een topkoffer of zijkoffers worden toegevoegd om de opslagcapaciteit te vergroten. De remmen worden verzorgd door een 320mm voorschijf met 3-zuiger remklauw en een 240mm achterschijf, allemaal bijgestaan door gecombineerd ABS voor extra veiligheid. Het brandstofverbruik ligt tussen 3,58 en 4 liter/100 km, voor een actieradius van ongeveer 350 km. Laten we na dit technische overzicht eens kijken hoe dit model in het dagelijkse leven van motorrijders past en welke feedback we hebben gekregen over het daadwerkelijke gebruik.
In het dagelijks gebruik staat de NC 700 D Integra bekend om zijn veelzijdigheid en gebruiksgemak, zowel in de stad als op de weg. Motorrijders waarderen vooral de soepele transmissie met dubbele koppeling, waarmee je in de automatische modus kunt rijden voor meer eenvoud, of kunt overschakelen naar de handmatige modus voor dynamischer rijden. Het comfort van de rechte zithouding, de bescherming door de kuip en de stabiliteit door de grote wielen worden vaak genoemd als sterke punten van dit model. Het brandstofverbruik wordt onder controle gehouden, altijd onder de 5 liter/100 km, en de goede acceleratie van de tweecilindermotor is een groot pluspunt voor zowel het dagelijkse woon-werkverkeer als lange ritten. Het gecombineerde ABS-remsysteem wordt geprezen om zijn doeltreffendheid en biedt extra veiligheid op nat wegdek of tijdens een noodstop. Gebruikers benadrukken ook de eenvoud en functionaliteit van het instrumentenpaneel, dat de essentiële zaken zonder afleiding voor zich houdt. Als zwak punt werd de opbergruimte onder het zadel als beperkt ervaren, met slechts ruimte voor een kleine jethelm. Het ontbreken van de originele bagagedrager betekent vaak dat de uitrusting moet worden aangevuld met een topkoffer of zijkoffers. Sommige motorrijders vinden het vermogen wat ontoereikend om met z'n tweeën of op de snelweg in te halen, vooral in de D-stand, maar de Sport-stand en de handgeschakelde versnellingsbak compenseren dit. De evolutie van het model naar een grotere cilinderinhoud en verbeterde ergonomie vanaf 2014 wordt geprezen voor de winst in comfort, prestaties en brandstofefficiëntie. De NC 700 D Integra heeft zichzelf bewezen als een innovatieve en betrouwbare keuze voor wie op zoek is naar een zuinige tweewieler, uitgerust met geavanceerde technologie en aanpasbaar dankzij een breed scala aan accessoires.
- Vereiste licentie: A2-licentie (beperkte versie van 35 kW voor Europa), A-licentie voor de volledige versie
- Cilinderinhoud: 670 cm³ (2012-2013), 745 cm³ (vanaf 2014)
- Motortype: In-line twin, single ACT, 4-takt, 4 kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld, 62° hellend
- Motorvermogen en -koppel: 38 kW (51,7 pk) bij 6.250 tpm, koppel 62 Nm bij 4.750 tpm
- Bereik en brandstofverbruik: 14,1-liter brandstoftank, brandstofverbruik 3,58 tot 4 L/100 km, actieradius ca. 350 km
- Opbergcapaciteit: 15 liter onder het zadel, met de mogelijkheid om een topkoffer of zijkoffers toe te voegen
- Comfort: 790 mm zithoogte (Europa), 120 mm veerweg voor/achter, vlakke vloer
- Gewicht (vol): 228 tot 238 kg in rijklare toestand
- Remmen: 320 mm remschijf voor met 3-zuiger remklauw, 240 mm remschijf achter, ABS gecombineerd
- Wielmaat: 17-inch voor en achter
- Maximumsnelheid: 160 tot 168 km/u
- Onderhoud en gebruikskosten: Motor ontworpen voor lage slijtage, eenvoudig onderhoud, laag brandstofverbruik, Honda betrouwbaarheid