Onderdelen en accessoires motor Honda NC 700 S ABS
De Honda NC 700 S ABS heeft zich al snel gevestigd als een essentiële referentie in de categorie stadsroadsters, vanaf het moment dat hij in 2012 op de markt kwam
Accessoires en onderdelen voor Honda NC 700 S ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda NC 700 S ABS volgens het jaar.
Technisch gezien is de Honda gebaseerd op een robuust buisvormig trellis-frame, dat garant staat voor een uitstekende stabiliteit en wegligging die zowel in de stad als op de weg wordt gewaardeerd. De voorwielophanging wordt verzorgd door een 41 mm telescoopvork met 120 mm veerweg, terwijl de achterwielophanging profiteert van een instelbare Pro-link monoshock, ook met 120 mm veerweg. De watergekoelde viertakt tweecilinder-in-lijnmotor met enkele motorreductor en 4 kleppen per cilinder ontwikkelt een vermogen van 35 kW (47,6 pk) bij 6.250 t/min en een koppel van 60 Nm bij 4.750 t/min. Elektronische brandstofinspuiting en elektrisch starten zorgen voor een moderne, betrouwbare werking, terwijl de 6-versnellingsbak en kettingaandrijving onderhoud eenvoudig maken. De remmen worden verzorgd door een 320 mm schijf voor en een 240 mm schijf achter, met optioneel of standaard ABS afhankelijk van de versie, voor nog meer veiligheid. 17-inch banden (120/70 voor en 160/60 achter) zorgen voor een goede wegligging. De brandstoftank van 14,1 liter, die zich onder het zadel bevindt, geeft een geschatte actieradius van 340 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,2 liter/100 km. De zithoogte van 790 mm maakt de motorfiets toegankelijk voor een brede groep rijders, terwijl het leeggewicht 211 kg bedraagt. De standaarduitrusting omvat een volledig digitaal instrumentenpaneel, een HISS anti-startsysteem, een motorblok, wave-type remschijven, krachtige verlichting en vooral een helmdoos onder de valse tank, waarin een integraalhelm past. De DCT-versies zijn uitgerust met een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling, met de keuze tussen automatische of handmatige modus via op het stuur gemonteerde peddels. Het onderhoud is eenvoudig en de gebruikskosten zijn laag, waardoor het een geweldige keuze is voor prijsbewuste rijders. Laten we eens kijken hoe gebruikers dit model dagelijks ervaren.
In het dagelijks gebruik wordt de Honda NC 700 S ABS geprezen om zijn gebruiksgemak en veelzijdigheid. Motorrijders waarderen vooral zijn lage brandstofverbruik, een sterk argument voor ritten in de stad en voorsteden. De helmdoos die onder de valse tank is geïntegreerd wordt geprezen om zijn praktische bruikbaarheid, waardoor een integraalhelm of persoonlijke bezittingen gemakkelijk kunnen worden opgeborgen. De zithouding en zithoogte van 790 mm zijn geschikt voor een breed scala aan lichaamsafmetingen, waardoor de motor zelfs toegankelijk is voor kleine mensen. De motor, hoewel bescheiden in vermogen, maakt indruk met zijn royale koppel bij lage toerentallen, waardoor hij gemakkelijk start en door de stad beweegt. Versies met de DCT versnellingsbak worden zeer gewaardeerd om het rijcomfort dat ze bieden, vooral in de file. Gebruikers benadrukken ook de veiligheid die wordt geboden door ABS en gekoppeld remmen, die geruststellend zijn tijdens noodstops of op nat wegdek. Eenvoudig, goedkoop onderhoud en de bewezen betrouwbaarheid van het model worden regelmatig als sterke punten genoemd. Zwakke punten zijn een beperkte draaicirkel voor manoeuvreren in de stad, een afwerking die als gemiddeld wordt beschouwd en een stoel die een beetje stevig is op lange ritten. Het sobere ontwerp zal fans van sportievere motoren niet aanspreken en het beperkte vermogen zal niet geschikt zijn voor sensatiezoekers. Ondanks deze bedenkingen blijft de NC 700 S ABS een betrouwbare, zuinige en praktische motorfiets, ideaal voor dagelijks woon-werkverkeer, stadsritten en ritten met z'n tweeën. Of je nu kiest voor de standaard, ABS of DCT versie, je zult onder de indruk zijn van zijn eenvoud en efficiëntie.
Hier is het volledige specificatieblad voor wie nieuwsgierig is.
- Vereist rijbewijs: A2 (35 kW motorfiets)
- Cilinderinhoud: 670 cm³
- Motortype: paralleltwin, 4-takt, enkele bovenliggende nokkenas (SOHC), 4 kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld, PGM-FI elektronische brandstofinspuiting
- Motorvermogen en koppel: 35 kW (47,6 pk) bij 6250 tpm, 60 Nm bij 4750 tpm
- Gewicht (vol): 211 kg
- Zithoogte: 790 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 3,5 tot 4,2 L/100 km
- Geschatte actieradius: tot 400 km
- Brandstoftankinhoud: 14,1 liter
- Topsnelheid: 170 tot 180 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, eindaandrijving via ketting (DCT-versie optioneel)
- Remmen: 320 mm schijfrem voor met remklauw met dubbele zuiger; 240 mm schijfrem achter met remklauw met enkele zuiger; ABS standaard op recente modellen of optioneel afhankelijk van modeljaar
- Onderhoud en gebruikskosten: vereenvoudigd onderhoud, onderhoud elke 12.000 km, standaard ketting, bewezen betrouwbaarheid van de motor, laag brandstofverbruik, betaalbare onderdelen, 2 jaar fabrieksgarantie (onderdelen en arbeid, onbeperkt aantal kilometers)