Onderdelen en accessoires motor Honda NC 750 D Integra Sport
De Honda NC 750 D Integra Sport markeerde de geschiedenis van de maxiscooters door vanaf zijn première in 2012 een ongekende combinatie van motor en scooter te bieden
Accessoires en onderdelen voor Honda NC 750 D Integra Sport
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda NC 750 D Integra Sport volgens het jaar.
Honda's technische gegevens onthullen een zorgvuldig ontwerp, op het kruispunt van de motor- en scooterwereld. Het buisvormige, diamantvormige stalen frame herbergt een 745 cc, 8-kleppen, in-line twin met 270° kleptiming, die koppel en soepelheid vanaf lage toerentallen bevordert. De gerobotiseerde DCT dual-clutch versnellingsbak met beperkte slip biedt verschillende rijmodi: handgeschakeld, progressieve automaat en drie sportmodi, voor elke situatie. Het schakelen wordt geregeld door twee onafhankelijke elektrohydraulische circuits, voor snelle, soepele overgangen. De kettingaandrijving in motorfietsstijl vereist regelmatige smering, maar garandeert een efficiënte tractie. Qua vering is de Integra uitgerust met een Showa Dual Bending Valves 41 mm telescopische voorvork (veerweg 153 mm) en een voorbelasting instelbare achterschokdemper (veerweg 150 mm), voor optimaal comfort op alle wegtypen. De 17-inch, 5-spaaks aluminium wielen in Y-vorm zijn voorzien van Bridgestone Battlax T30F banden in de maten 120 en 160 voor een uitstekende wegligging. De remmen worden verzorgd door een 320 mm schijf met dubbele zuigers voor en een 240 mm schijf met enkele zuigers achter, met standaard ABS voor extra veiligheid. De uitrusting omvat een aanpasbaar LCD-scherm, middenstandaard, 12V-aansluiting en opbergruimte onder het zadel (te klein voor een helm, maar aangevuld met top-case en fietstas opties). De bedieningselementen zijn ergonomisch ontworpen, met verstelbare hendels en een geïntegreerde parkeerrem. Dankzij de vele beschikbare accessoires en motoronderdelen kan de scooter worden aangepast aan elk gebruik. Laten we overgaan naar de ervaring van motorrijders en het dagelijks gebruik van dit hybride model.
In het dagelijks gebruik is de Honda NC 750 D Integra Sport gemakkelijk te besturen en de bediening is soepel. Motorrijders zullen vooral de soepelheid van de motor en het reactievermogen van de DCT-versnellingsbak waarderen, die zich aanpast aan alle rijstijlen, van de meest ontspannen tot de meest dynamische. De algehele balans van de scooter, de motorfietsachtige geometrie en de grote 17-inch wielen bieden een opmerkelijke wendbaarheid in de stad en een geruststellende stabiliteit op de weg, zelfs bij hoge snelheden. Het krachtige, progressieve ABS-remsysteem geeft vertrouwen in alle situaties, terwijl je in de verschillende rijmodi de motorreactie kunt aanpassen aan je stemming of de verkeersomstandigheden. Het comfort is hoog dankzij het ergonomische zadel van 790 mm, de natuurlijke zithouding en de goede bescherming die het windscherm biedt, wat zeer gewaardeerd wordt op snelle ritten. Gebruikers roemen ook het brandstofverbruik, met een gemiddelde van 4,1 L/100 km, en de kwaliteit van de afwerking. Een nadeel is dat de opbergcapaciteit onder het zadel beperkt blijft, waardoor gebruikers voor lange ritten of als duo hun toevlucht moeten nemen tot een topkoffer of fietstassen. Het ontbreken van tractiecontrole wordt soms betreurd, vooral op gladde oppervlakken. Ondanks deze enkele bedenkingen maken de veelzijdigheid, het nauwkeurige chassis en het rijplezier van de Integra Sport hem tot een populaire keuze voor zowel stads- als wegfietsers. De mogelijkheid om de Integra Sport aan te passen met de juiste accessoires maakt hem nog aantrekkelijker. Voor liefhebbers van sportieve, veelzijdige maxiscooters blijft dit model een referentie.
Ontdek nu het volledige specificatieblad!
- Vereist rijbewijs: A of A2
- Cilinderinhoud: 745 cm³
- Motortype: In-line twin, 8-kleppen, enkele injector, 270° krukas, voldoet aan Euro 4-norm
- Motorvermogen en koppel: 55 pk (40,3 kW) bij 6.250 tpm, 6,8 daN.m bij 4.750 tpm
- Actieradius en brandstofverbruik: 14,1-liter brandstoftank, gemiddeld brandstofverbruik 4,1 liter/100 km, actieradius 350 tot 400 km afhankelijk van rijstijl
- Opbergruimte: Ruimte onder het zadel te klein voor een helm, accessoires: 35/45-liter topkoffer, 29-liter zijkoffers
- Comfort: 790 mm zadel, Showa SDBV 41 mm vork, verstelbare achterschokdemper
- Gewicht (vol): 238 kg in rijklare toestand
- Remmen: 320 mm dubbele zuiger enkele schijf voor, 240 mm enkele zuiger enkele schijf achter, ABS standaard
- Wielmaat: 17-inch aluminium wielen, Bridgestone Battlax T30F 120/160 banden
- Maximumsnelheid: 180 km/u
- Onderhoud en gebruikskosten: Onderhoudsintervallen: elke 12.900 km voor olieverversing en controles; bewezen betrouwbaarheid (vooral voor DCT-versies), kleppenonderhoud toegankelijk via moerafstelling; eenvoudig onderhoud, perfect voor gemengd gebruik (stad/toer).