Onderdelen en accessoires motor Honda NSA 700 DN-01 ABS
De Honda NSA 700 DN-01 ABS heeft zijn stempel gedrukt op de geschiedenis van tweewielige motorfietsen door gevestigde codes op te schudden
Accessoires en onderdelen voor Honda NSA 700 DN-01 ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda NSA 700 DN-01 ABS volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen chassis met dubbele wieg, een garantie voor robuustheid en stabiliteit, met een wielbasis van 1.605 mm en een totale lengte van 2.215 mm. De zeer lage zithoogte van 690 mm maakt hem gemakkelijk bereikbaar en comfortabel om mee te rijden, terwijl het totaalgewicht 270 kg bedraagt. De vering aan de voorzijde wordt verzorgd door een 41 mm telehydraulische voorvork met een veerweg van 106 mm en aan de achterzijde door een Pro-Arm achterbrug met monoshock en een veerweg van 120 mm. De remmen worden verzorgd door twee 296mm schijven aan de voorkant met 3-zuiger remklauwen en een 276mm schijf aan de achterkant met een 2-zuiger remklauw, allemaal ondersteund door een Combined Brake System (CBS) voor maximale veiligheid. De motor is een vloeistofgekoelde, 4-takt, 52° V-twin met PGM-FI injectie en een cilinderinhoud van 680,20 cm³ (boring x slag: 81 x 66 mm), die 60 pk produceert bij 7.750 tpm en 6 mkg koppel bij 5.500 tpm. De compressieverhouding is 10:1. De HFT (continu variabele transmissie) biedt de keuze tussen automatische modus (Drive en Sport) en handmatige modus (6 versnellingen selecteerbaar vanaf het stuur), met een secundaire aandrijfas. De standaarduitrusting omvat een volledig digitaal instrumentenpaneel met versnellingsindicator, dubbele kilometerteller, boordklok, brandstofmeter en een groot wit LED-scherm met achtergrondverlichting. De wielen zijn 130/70-17 voor en 190/50-17 achter. De brandstoftank heeft een inhoud van 15 liter en de topsnelheid wordt geschat op 180 km/u. Dit model is beschikbaar voor houders van een A-rijbewijs. Om dit technische portret compleet te maken, is het de moeite waard om uit te zoeken hoe de DN-01 presteert in het dagelijks gebruik en wat de rijders die hem hebben geadopteerd ervan vinden.
In het dagelijks gebruik is de Honda NSA 700 DN-01 ABS uitzonderlijk comfortabel en gemakkelijk te hanteren, ondanks zijn aanzienlijke gewicht. De ontspannen zithouding, het lage en ruime zadel, de brede treeplanken en de goed ontworpen handgrepen worden allemaal zeer gewaardeerd, waardoor de motor toegankelijk is voor een breed publiek, inclusief vrouwen en kleine mensen. De HFT automatische transmissie wordt geprezen om zijn soepelheid en gebruiksgemak, en biedt een rijervaring die dicht in de buurt komt van die van een topscooter, terwijl het motorgevoel behouden blijft. Eigenaars wijzen op de betrouwbaarheid van het model, het gebrek aan mechanische problemen en het redelijke brandstofverbruik. Er is veel commentaar op de unieke, futuristische styling van de DN-01: sommigen vinden hem gedurfd en aantrekkelijk, terwijl Autres terughoudender zijn over zijn atypische uiterlijk en de breedte van zijn banden. Zwakke punten waren de beperkte bescherming die de bel bood, het gebrek aan opbergcapaciteit, bandenbreedtes die te breed werden geacht voor het geleverde vermogen en de hoge aankoopprijs in die tijd. Sommige motorrijders betreurden ook het gewicht van de motorfiets voor intensief stadsgebruik. De gebruiksvriendelijkheid van dit model, dat bij elke stop de aandacht trekt en discussies uitlokt, en het gebruiksgemak van de automatische versnellingsbak zijn echter belangrijke troeven voor wie op zoek is naar een andere, avant-gardistische ervaring. De DN-01 wordt gezien als een overgangsmodel dat zowel ervaren motorrijders aanspreekt als automobilisten die nieuwsgierig zijn naar de wereld van de tweewielers.
Om dit overzicht compleet te maken, volgt hier een gedetailleerde lijst met de belangrijkste technische kenmerken van dit ongewone model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 680,2 cm³
- Motortype: 52° V-twin, 4-takt, PGM-FI elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, enkele bovenliggende nokkenas (1 OHC), 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 61 pk (45 kW) bij 7.500 tpm; 64 Nm (6,5 mkg) bij 6.000 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 270 kg
- Zithoogte: 690 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,8 L/100 km bij 110 km/u (tot 7 L/100 km bij 140 km/u)
- Geschatte actieradius: 220-300 km
- Inhoud brandstoftank: 15 liter
- Maximumsnelheid: 180 km/u
- Type transmissie: HFT (Human-Friendly Transmission) continu variabele transmissie, met Drive, Sport en handmatige modus met 6 gesimuleerde versnellingen; eindaandrijving door cardanas
- Remmen: voor: 296 mm dubbele schijf, 3-zuiger remklauwen; achter: 276 mm enkele schijf, 2-zuiger remklauwen; CBS gecombineerd ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: onderhoudsarm dankzij cardanaandrijving, motor staat bekend als betrouwbaar, maar hoge kosten voor onderdelen en onderhoud die specifiek zijn voor de HFT-versnellingsbak; zeldzaam model, dus beschikbaarheid van onderdelen moet worden gecontroleerd