Onderdelen en accessoires motor Honda SES 150 Dylan Repsol
De Honda SES 150 Dylan Repsol heeft zich snel gevestigd als een benchmark in de wereld van de stedelijke maxiscooters. Het model werd voor het eerst gepresenteerd op de Bologna Motor Show in 2001 en werd in 2002 geassembleerd in de Honda Italia fabriek in Atessa, een symbool van de expertise van de Japanse fabrikant
Accessoires en onderdelen voor Honda SES 150 Dylan Repsol
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda SES 150 Dylan Repsol volgens het jaar.
Op technisch gebied is de Honda gebaseerd op een stalen buizenchassis, identiek aan dat van de Honda @, wat robuustheid en stabiliteit garandeert onder alle omstandigheden. Deze scooter is uitgerust met een telescopische voorvork, ideaal om onregelmatigheden op de weg op te vangen en optimaal comfort te bieden in de stad. Achter zorgt de vering voor een goede ondersteuning, zelfs als je met z'n tweeën rijdt. De 150cc ééncilinder viertaktmotor ontwikkelt een vermogen van 10,1 kW (13,6 pk) en een koppel van 11,3 Nm, voor een levendige acceleratie en een soepele rit, zowel in het stadscentrum als aan de rand van de stad. De motor wordt van brandstof voorzien door een 26 mm carburateur en elektrisch starten maakt de dagelijkse bediening eenvoudig. De Honda V-Matic automatische transmissie, gecombineerd met een V-snaar en centrifugaalkoppeling, zorgt voor een soepel reactievermogen en gebruiksgemak. Het remsysteem combineert een schijf vooraan en een trommel achteraan, met het CBS (Combined Brake System) voor meer remveiligheid. Compacte afmetingen (1940 × 700 × 1170 mm) en een wielbasis van 1330 mm maken dit model bijzonder wendbaar, terwijl de zithoogte van 795 mm het voor de meeste rijders gemakkelijk maakt om hun voeten op de grond te zetten. Het opbergvak onder het zadel biedt ruimte voor een helm en de brandstoftank van 9 liter biedt een comfortabele actieradius voor dagelijks woon-werkverkeer. De 13-inch banden, die breed zijn voor hun klasse, dragen bij aan de stabiliteit en wegligging van de motorfiets. Laten we nu eens kijken naar wat rijders hebben ervaren en hoe ze deze scooter dagelijks gebruiken.
In het dagelijks gebruik valt de Honda SES 150 Dylan Repsol op door zijn wendbaarheid en assertieve stijl, die zowel jonge rijders als liefhebbers van sportieve scooters aanspreken. Motorrijders zullen vooral het gebruiksgemak waarderen, dankzij het compacte formaat en het goed ontworpen zwaartepunt, ideaal om door het stadsverkeer te slingeren. De rechte zithouding en zithoogte van 795 mm bieden een goed comfort, zelfs op lange ritten. De Repsol-styling, met zijn felle kleuren en op races geïnspireerde graphics, is een blikvanger en versterkt het gevoel bij de Honda-familie te horen. Feedback benadrukt de mechanische betrouwbaarheid van het model, een sterk punt voor wie op zoek is naar een scooter zonder onaangename verrassingen en met eenvoudig onderhoud. Sommige gebruikers merken echter op dat de opbergruimte onder het zadel beperkt blijft, niet altijd genoeg voor twee helmen, en dat de Vent beter beschermd zou kunnen worden voor ritten op snelle rijstroken. Ondanks deze kleine nadelen maken de levendigheid van de 150cc motor, het redelijke brandstofverbruik en de verkrijgbaarheid van onderdelen hem tot een veilige keuze voor actieve stadsbewoners. De Repsol-versie is vaak gewild vanwege zijn verzamelwaarde en originaliteit, waardoor het een populair model is op de tweedehandsmarkt. Motorrijders roemen ook de eenvoud van het routineonderhoud en het gemak waarmee aanpassingsopties kunnen worden gevonden.
Voor wie meer wil weten, volgt hier een overzicht van de belangrijkste technische kenmerken van deze iconische scooter.
- Vereist rijbewijs: A1 of B rijbewijs met 7 uur training
- Cilinderinhoud: 150 cm³
- Motortype: 4-takt eencilinder, 26 mm carburateur, elektrische start
- Motorvermogen en koppel: 10,1 kW (13,6 pk) bij 9.000 tpm; 11,3 Nm bij 6.500 tpm
- Actieradius en brandstofverbruik: 9-liter brandstoftank voor een actieradius van ongeveer 250-270 km; gemiddeld brandstofverbruik ongeveer 3,5 liter/100 km
- Opbergruimte: Opbergvak onder het zadel voor 1 helm, optionele topkoffer
- Comfort: Zithoogte 795 mm, voorvering: hydraulische telescoopvork, achtervering: dubbele laterale schokdemper, vlakke vloer
- Gewicht (onbeladen): 120 kg
- Remmen: Schijf voor, trommel achter, CBS-systeem
- Wielmaat: 13-inch (110/90-13 voor, 130/70-13 achter)
- Maximumsnelheid: Ongeveer 110 km/u
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 4.000 tot 6.000 km onderhouden: olie verversen, bougie, luchtfilter; aandrijfriem te vervangen rond 18.000-20.000 km; eenvoudig mechaniek, gemakkelijke toegang tot reserveonderdelen; matige onderhoudskosten, betrouwbare scooter in gebruik