Onderdelen en accessoires motor Honda VT 750 S Shadow RS
De Honda VT 750 S Shadow RS markeerde in 2010 een keerpunt in de custom wereld en bood een meer stedelijk en veelzijdig alternatief voor de Shadow serie
Accessoires en onderdelen voor Honda VT 750 S Shadow RS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda VT 750 S Shadow RS volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen frame met dubbele wieg, een garantie voor robuustheid en stabiliteit. De Honda heeft een lengte van 2.297 mm, een breedte van 874 mm en een minimumhoogte van 1.120 mm, voor een wielbasis van 1.569 mm. De zithoogte van 737 mm maakt hem gemakkelijk toegankelijk, zelfs voor kortere rijders. Aan de voorkant heeft de 41mm tele-hydraulische voorvork een veerweg van 118mm, terwijl de achterkant is uitgerust met dubbele zijschokdempers met een veerweg van 90mm. De remmen zijn voorzien van een 296mm remschijf voor met een 2-zuiger remklauw en een 180mm trommelrem achter, in ware custom stijl. De vloeistofgekoelde 52° V-twin 4-taktmotor met 34 mm brandstofinspuiting ontwikkelt 43 pk bij 5.500 t/min en een koppel van 6,3 kg bij 3.250 t/min. De transmissie verloopt via een handgeschakelde 5-versnellingsbak en een secundaire ketting. De brandstoftank van 10,7 liter geeft een geschatte actieradius van 261 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,1 liter/100 km. Het totaalgewicht is 229,5 kg, wat nog steeds handelbaar is voor een custom in deze categorie. Stijlvolle afwerking, 5-versnellingsbak en elektronische brandstofinjectie zijn allemaal standaard, maar ABS is niet beschikbaar, wat bijdraagt aan het retro-karakter van het model. Accessoires en motoronderdelen zijn verkrijgbaar voor optimaal onderhoud en maatwerk. Na dit technische overzicht gaan we verder met het dagelijkse gebruik en de meningen van motorrijders over dit model.
In het dagelijks gebruik maakt de Honda VT 750 S Shadow RS indruk met zijn betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten. Motorrijders waarderen het gebruiksgemak, de eenvoud en de toegankelijkheid van de motorfiets, waardoor hij ideaal is voor mensen die op zoek zijn naar een machine waarmee ze dagelijks met plezier kunnen rijden, zonder gedoe. Of het nu gaat om korte ritjes op zondag of regelmatig woon-werkverkeer in de stad, deze motor is veelzijdig en geruststellend. Met zijn 43 pk is het geen opwindende rit, maar hij biedt wel een soepel, progressief en geruststellend rijgedrag, perfect voor in de stad en voor ontspannen ritten. Het koppel is beschikbaar vanaf lage toerentallen voor een soepele acceleratie, zelfs met z'n tweeën. De motor, afgeleid van de Africa Twin maar aangepast aan dit model, staat bekend om zijn robuustheid en flexibiliteit, terwijl de elektronische brandstofinspuiting het starten onder alle weersomstandigheden vergemakkelijkt en zorgt voor een soepele gasrespons. De 5-versnellingsbak wordt beoordeeld als zeer soepel, de afwerking voorbeeldig en het comfort superieur aan sommige concurrerende modellen, met name de Harley-Davidson 883R, die vaak met dit model wordt vergeleken. Het daadwerkelijke brandstofverbruik ligt rond de 4,4 liter/100 km en het lage gewicht van nog geen 230 kg maakt de motor gemakkelijk hanteerbaar, met name dankzij een korte draaicirkel, wat erg praktisch is voor een custom bike in de stad. Gebruikers roemen ook de natuurlijke zithouding, die niet te custom is en ook niet te roadsterachtig, waardoor ze onder alle omstandigheden een goede controle houden. Het lage zadel biedt goede ondersteuning, wat geruststellend is voor beginners en kleinere rijders. Een ander sterk punt is de zeldzaamheid van dit model op de tweedehandsmarkt, waardoor hij vaak betaalbaar is en weinig kilometers maakt, met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Er zijn echter een paar zwakke punten, zoals de kettingaandrijving, die regelmatig onderhoud vereist, in tegenstelling tot de Shadow C2-versies die een cardankoppeling hebben. Er is ook de afwezigheid van ABS, een slecht geïntegreerde achterkant (koplamp, nummerplaat, richtingaanwijzers) en een trommelrem die [date] is voor een motorfiets van deze generatie. Het aan de zijkant gemonteerde luchtfilter kan ook de rechterknie hinderen, afhankelijk van de morfologie van de rijder, maar het originele geluid wordt melodieus gevonden zonder opdringerig te zijn, met een typisch V-twin geluid.
Voor degenen die meteen ter zake willen komen, zijn hier de belangrijkste technische specificaties om rekening mee te houden:
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 745 cm³
- Motortype: 52° V-twin, 4-takt, vloeistofgekoeld, PGM-FI elektronische brandstofinspuiting met 34 mm cilinder, enkele bovenliggende nokkenas (SOHC), 3 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 43 pk bij 5.500 tpm; 61,8 Nm (6,3 mkg) bij 3.250 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 229,5 kg
- Zithoogte: 737 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,1 L/100 km
- Geschatte actieradius: 260-270 km
- Inhoud brandstoftank: 10,7 liter
- Topsnelheid: 160 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: voor: 296 mm schijf met remklauw met dubbele zuiger; achter: 180 mm trommel
- Onderhoud en gebruikskosten: eenvoudig, toegankelijk onderhoud voor doe-het-zelvers, goedkope verbruiksartikelen, erkende betrouwbaarheid van Honda-motorblok