Onderdelen en accessoires motor Husqvarna FC 450 ERFGOED
De Husqvarna FC 450 Heritage is een limited edition die een eerbetoon is aan de prestigieuze geschiedenis van het Zweedse merk in de wereld van supermotard en motorcross
Accessoires en onderdelen voor Husqvarna FC 450 ERFGOED
Vind alles wat je nodig hebt voor je Husqvarna FC 450 ERFGOED volgens het jaar.
De Husqvarna profiteert van een hydrogevormd, lasergesneden en robotmatig gelast chroom-molybdeenstalen frame, geoptimaliseerd voor stijfheid en lichtheid. De hybride achterbok, gemaakt van aluminium en polyamide, zorgt voor meer duurzaamheid en een betere gewichtsverdeling. De lichtere en geoptimaliseerde achterbrug van gegoten aluminium verbetert de tractie en het rijgedrag. Aan de voorkant biedt de 48 mm WP XACT-voorvork met AER-technologie progressieve demping, terwijl de WP XACT-schokdemper aan de achterkant, met een CFD-geoptimaliseerde hoofdzuiger en gereedschapsloze afstelling, het mogelijk maakt om de vering aan te passen aan elk terrein. De 450 cc eencilinder viertaktmotor met dubbele bovenliggende nokkenassen is volledig opnieuw ontworpen om het gewicht te verlagen en de massacentrering te optimaliseren. Hij ontwikkelt 63 pk en een hoog koppel over het hele toerenbereik. De elektronische Keihin brandstofinspuiting in combinatie met een 44 mm gasklephuis zorgt voor een nauwkeurige, onmiddellijke respons. Met het compacte Keihin EMS-systeem kan de motorkarakteristiek voor elke versnelling worden aangepast, terwijl de Quickshift naadloos schakelen mogelijk maakt. De lichtgewicht, versterkte 5-versnellingsbak maakt gebruik van een geavanceerde sensor om de mapping van de motor aan te passen. De hydraulische Magura DDS-koppeling zorgt voor een nauwkeurig gevoel en een grote duurzaamheid, zelfs bij intensief gebruik. Brembo remklauwen en GSK remschijven zorgen voor optimale remkracht en duurzaamheid. Elektrisch starten, gevoed door een compacte Li-Ion accu, maakt het gemakkelijk om onder alle omstandigheden te starten. WP-radiatoren, ontworpen voor optimale koeling, en een brandstoftank van 7 liter maken de standaarduitrusting compleet. Voordat we te weten komen wat rijders over dit model te zeggen hebben, kijken we eerst hoe hij in het veld presteert.
Zowel op het circuit als in de training maakt de Husqvarna FC 450 Heritage indruk met zijn snelle rijeigenschappen en prestatiegerichte ergonomie. Rijders roemen de stabiliteit van het chassis, de precisie van de WP XACT-vering en de lichtheid tijdens het rijden, waardoor het gemakkelijk is om snel van richting te veranderen en aan te sluiten. De driveability en het reactievermogen van de motor worden ook regelmatig geprezen, net als de mogelijkheid om de elektronische instellingen eenvoudig aan te passen aan alle soorten terrein en weersomstandigheden. De kwaliteit van de afwerking, de zorgvuldige esthetiek en de samenhang van het hele pakket, van het frame tot de bedieningselementen, worden ook zeer gewaardeerd. Sommige gebruikers wijzen erop dat de FC 450 Heritage een veeleisende machine blijft, die fysieke inzet en een zekere mate van ervaring vereist om zijn volledige potentieel te benutten, met name tijdens lange sessies of intensief gebruik. Regelmatig onderhoud is essentieel, maar de robuustheid van de motor en de beschikbaarheid van onderdelen maken onderhoud eenvoudig. Bovendien maakt de veelzijdigheid van de FC 450 Heritage hem geschikt voor zowel ervaren rijders als deelnemers die op zoek zijn naar een betrouwbare, high-performance motorfiets voor de meest veeleisende motorcrosswedstrijden. Boordtechnologie, waaronder een geavanceerd elektronisch managementsysteem en een elektrische starter, verbetert het rijcomfort aanzienlijk en vermindert de vermoeidheid tijdens herhaalde starts. Recente versies zijn geprezen om hun technische vooruitgang, met name het elektronische managementsysteem en de elektrische starter, die voor echt gebruikscomfort zorgen. De gelimiteerde serie is niet alleen exclusief, maar ook indrukwekkend vanwege zijn dynamische kwaliteiten, zijn unieke uiterlijk en de mogelijkheid om hem te personaliseren met een reeks speciale accessoires.
Voor meer informatie vind je hier de volledige specificaties van dit iconische model.
- Vergunning vereist: niet gehomologeerd voor de weg, motorcross voor circuitgebruik of privéterrein, afhankelijk van de plaatselijke wetgeving
- Cilinderinhoud: 449,9 cc
- Motortype: ééncilinder, 4-takt, dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), Keihin EFI elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: ca. 63 pk bij 9.800 tpm; 52 Nm bij 6.500 tpm
- Gewicht (onbeladen): ca. 102 kg
- Zithoogte: 950 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: tussen 10 en 12 L/100 km bij circuitomstandigheden
- Geschatte actieradius: 60-80 km
- Inhoud brandstoftank: 7 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 130 km/u (gebruik op circuit)
- Type transmissie: 5-versnellingsbak met Quickshifter voor snel en nauwkeurig schakelen, 520 kettingeindaandrijving
- Remmen: krachtige GSK-schijven, Brembo-remklauwen voor en achter voor krachtige, instelbare remwerking
- Onderhoud en gebruikskosten: nauwgezet onderhoud aanbevolen met intervallen van ongeveer 90 uur, reserveonderdelen en verbruiksartikelen gemakkelijk verkrijgbaar, gebruikskosten variëren afhankelijk van intensiteit van gebruik in wedstrijden