Onderdelen en accessoires motor Husqvarna TC 125 ERFGOED
De Husqvarna TC 125 HERITAGE belichaamt de geest van motorcross, met een eerbetoon aan de geschiedenis van het merk en de nieuwste technische ontwikkelingen
Accessoires en onderdelen voor Husqvarna TC 125 ERFGOED
Vind alles wat je nodig hebt voor je Husqvarna TC 125 ERFGOED volgens het jaar.
Onder zijn retro-uiterlijk verbergt de TC 125 HERITAGE geavanceerde technologie die is ontworpen voor prestaties op het circuit. Zijn 124,8 cc 2-takt eencilindermotor met Keihin elektronische brandstofinspuiting en een elektronische uitlaatklep garandeert een directe respons en een optimaal beheer van het lucht/brandstofmengsel. Het motorblok weegt slechts 17,9 kg en is ontworpen om trillingen te minimaliseren en een opmerkelijke levendigheid te leveren. Dankzij twee motormappings, die vanaf het stuur kunnen worden geselecteerd, kan het vermogen worden aangepast aan het terrein: een lineaire curve voor harde ondergrond en een agressievere curve voor zand of veeleisende circuits. Het chroom-molybdeen stalen buizenframe, afgewerkt in witte lak, heeft stijfheids- en flexibiliteitszones die ontworpen zijn om schokken te absorberen en een voorbeeldige stabiliteit te garanderen. De achterbok, een mengsel van polyamide en aluminium, is zowel robuust als lichtgewicht. De WP XACT-vering, met een omgekeerde 48 mm vork aan de voorkant en een linkage-schokdemper aan de achterkant, biedt een ruime veerweg en nauwkeurige afstelling voor alle soorten parcours. Qua uitrusting beschikt de TC 125 Heritage over een elektrische starter, een lithium-ion accu, een hydraulische Brembo-koppeling, extra brede voetsteunen, een Brembo-remsysteem met schijven van 260 mm voor en 220 mm achter en een motormanagementsysteem met kantelsensor voor de veiligheid. D.I.D. velgen en Dunlop MX34 banden zorgen voor uitstekende grip. Een luchtfilterhuis uit één stuk, een zwaar koelsysteem en duurzame graphics maken het pakket compleet. Om nog een stap verder te gaan, is er een keur aan accessoires en motoronderdelen beschikbaar om elk detail te personaliseren. Laten we overgaan naar de rijervaring en het gebruik van dit model in het veld.
Zowel op het circuit als in de training maakt dit model indruk met zijn wendbaarheid en wendbaarheid. Rijders waarderen vooral de bewegingsvrijheid die wordt geboden door de moderne bekleding en de brede contactpunten, die het makkelijker maken om van positie te veranderen en vermoeidheid tijdens lange ritten verminderen. Het vlakke zadel en de antislipbekleding worden geprezen voor hun doeltreffendheid om de rijder op zijn plaats te houden tijdens hard accelereren en remmen. De motor is levendig en responsief en biedt een breed inzetgebied, ideaal voor aanpassing aan alle soorten terrein. Dankzij twee motormappings kan het vermogen worden aangepast aan de omstandigheden, waardoor de TC 125 net zo toegankelijk is voor jonge deelnemers als voor ervaren rijders. Van de Dunlop MX34 banden wordt gezegd dat ze uitstekende tractie en stabiliteit bieden, zelfs op losse of schuivende ondergrond. Sommige gebruikers merken op dat de hoge zithoogte (946 mm) kortere rijders kan verrassen en dat de brandstoftank van 7,2 liter beperkt is voor lange sessies. De elektrische start wordt gezien als een voordeel om snel weer op gang te komen na een val. De Heritage-uitvoering, met zijn retro-styling en verzorgde graphics, zal motorcrossliefhebbers aanspreken. Deze gelimiteerde editie is bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar een machine met een verschil, zonder in te leveren op prestaties of betrouwbaarheid.
Voor meer informatie volgen hier de belangrijkste technische specificaties.
- Vereiste licentie: motor geschikt voor motorcross, niet goedgekeurd voor gebruik op de weg (gebruik voorbehouden aan circuits of gesloten circuits)
- Cilinderinhoud: 124,8 cm³
- Motortype: 2-takt eencilinder, Keihin elektronische brandstofinjectie, elektronische uitlaatklep, vloeistofkoeling, elektronische startmotor
- Motorvermogen en -koppel: ca. 40 pk, koppel ca. 28-30 Nm
- Gewicht (droog): 92,6 kg
- Zithoogte: 946 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: tussen 4,5 en 6 L/100 km, afhankelijk van rijstijl
- Geschatte actieradius: 60-80 km, afhankelijk van tempo en terrein
- Inhoud brandstoftank: 7,2 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 110 km/u (indicatief cijfer, niet voor gebruik op de weg)
- Type transmissie: 6-traps Pankl Racing handgeschakelde versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Hydraulische Brembo-remmen, 260 mm voorschijven, 220 mm achterschijven
- Onderhoud en gebruikskosten: 2-takt motor vereist regelmatig onderhoud, onderdelen beschikbaar, kosten variëren afhankelijk van gebruik (recreatieve training of competitie)